Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Hejsan,
jag ställde samma fråga på den 8:de kinnaklänningstråden men den verkar ganska död så jag provar här också. Tacksam för all hjälp! J
ag har precis börjat fundera på en kinaklänning och har kollat runt lite. Älskar en klänning som kosta 15.000:- att köpa här i Sverige vilket jag tycker är alldeles för dyrt. Då hade jag heller inte haft möjlighet att prova den. Så jag bestämde mig för att glömma "drömklänningen". Nu har jag hittat den både på shopinadream.com och mylove-bridal.com, men deras priser skiljer sig väldigt. Shopinadream kosta 200 USD och mylove-bridal 90 USD! Tror ni skillnaden i pris avspeglar sig i kvaliten/bemötandet? Är det någon som beställt från mylove-bridal?
Så här ser klänningen ut:
Är väldigt sugen på att beställa men är rädd att jag aldrig ser någon klänning alls eller att den blir helt fel! Vad tror ni? Hur "fel" kan det liksom bli? Kjolen är i tyll, kan det skilja så mycket på kvaliten? Dessutom är klänningen väldigt utställd så det är mest måtten i midjan och över brösten som spelar roll, över rumpan sitter den inte åt. Den är tea-length så någon centimeter här eller där spelar inte heller så stor roll. Denna färgen heter coffe, men är det kanske säkrast att beställa ivory så man inte får en mörkbrun historia? Jag har provat liknande klänningar i affärer och de har alla suttit som en smäck, så jag har nog ganska enkel kroppsform.
Tacksam för all hjälp!