Amejuli skrev 2011-07-06 22:27:53 följande:
Ja precis så tänker jag också. men problemet är ju att jag förmodligen inte kommer hinna sy in den. Tror du det tar längre tid hos dem om jag beställer måttsydd? Ska beställa nu ikväll och lutar verkligen åt måttsydd eftersom jag egentligen inte passar i någon storlek. Jag har liksom större skillnad på mina mått än deras storlekar har så jag har väldigt smal midja men bredare höfter och lite större byst liksom.
Till saken hör att jag ofrivilligt tappar en del i vikt nu och kommer förmodligen att fortsätta göra det och den klänning jag har är för stor och ganska dyr och knepig att sy in tyvärr. Men den är hos sömmerska just nu. Så jag håller tummarna att det ska gå vägen och att vikten inte fortsätter svikta för mycket fram till bröllopet. Men det finns inte så mycket mer att ta av snart så nån ände måste det väl finnas på det :-P
Men som sagt. tror du det tar mycket extra tid hos dem om jag tar måttsydd?
Nu hade vi ju inte samma säljare, men min beställdes måttsydd och de sa att det inte tog längre tid. Har precis som du mindre midja än i deras storlekar. Eller större rumpa, beroende på hur man ser det
Sedan har jag tydligen väldigt små bröst, de mailade för att dubbelkolla om det verkligen var möjligt hahaha! Hoppas du hinner!
Har du någon underkjol eller har du beställt det med? Var beredd på att det krävs en underkjol för att den skall bli sådär puffig som på bilden.