Pinkgrape skrev 2011-07-12 11:35:39 följande:
Främst för att vi inte har råd, ja. Sen för att vi börjar tycka att 1500kr för två låtar, som hon inte behöver träna på, det har hon själv sagt, hon kan dom redan och hon har cykelavstånd till kyrkan och hon har ingen möjlighet att träna i kyrkan förrän en gång just före vigseln. Hon gör alltså verkligen bara drygt 1 timmes jobb och är amatör. Allt går alltså rakt ner i hennes egen ficka, inga avgifter och skatter osv.
Saken är den att vi vill ju hemskt gärna ha solosångerna i kyrkan. Vi kommer ha två psalmer också, men jag tycker inte att de är ens i närheten av lika romantiska som solosångerna. Ja, jag ska inte heller sticka under stolen med att vi gärna drar ut på vigseln lite också. Vi gifter oss bara en gång, jag vill inte att det ska vara över på bara 20-30min, utan vill gärna stå där i 40min.
Usch, fy och tvi för detta.. hade vi haft råd, så hade ju såklart behållit henne, eftersom vi bokade henne från första början och det var enbart för att vi absolut inte kunde få tag på någon annan just då. Vi tyckte redan då att det var dyrt, men men. Jag tycker dock att 750kr för bara en låt, som vi inte kommer kunna välja ut, känns... nej. Tror vi avbokar henne då och skrapar ihop någon hundring mer ur semesterkassan och anlitar tjejen som sjunger tre låtar då. Kanske...
Förstår hur du menar! Vi vill också ha solist för att dra ut på vigseln lite (borgligt). En annan anledning är att på de bröllop där jag varit gäst är det just under solosången jag fått känslan att att det är något stort och romantiskt man bevittnar. Det är ju då alla gråter