• Smileycat

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Har hittat "Min klänning" från milanoo (trooor jag *haha*) men hur är det med alla extra kostnader?
    Ni som beställt därifrån..?
    Ibland har de ju fraktfritt som nu, men har inte pengarna nu.. men hur mkt kan det bli extra i frakt/ tull/ moms?
    Min svåger är sådär att "ja visst är den billig MEN då tillkommer det där o det där osv.."
    Säg en klänning på 189dollar, vad KAN det bli i moms o tull extra?
    Fan om dne fastnar.. eller skriver de ner värdet när de skickar??
    Hur fan gör man..  *hjälp*
    (Nu börjar mina nerver

• Smileycat

Ohh, nu har jag lagt en beställning hos www.Milanoo.com ojoj
    Kunde ju itn elåta bli när de har såå bra erbjudande, gratis frakt OCH en flowergirl dress på köpet!
    SÅ för både minklänning och till två tjejer så blir det nästan 229dollar!
    ska bara betala, får pengarna imorgon!
    Nu sitter jag o funderar på om jag kan ha mätt fel nognstans!!
    Hjälp mig o jämför..
    Tex; Hur långt har ni beställt från "nyckelbenet" till golv och hur lång är ni?? hjälp  

• Smileycat
    zvartaliljan skrev 2011-05-10 21:41:22 följande:
    Heeeej gumman är du här!!! Nu skiter du i Milanoo...är så arg så jag kräks på dom...när ska ni gifta er då? /Malou
    Heej!

Yes, jag är här
    Blir i slutet på augusti så liiite senare än dig, men vi har knappt kommit någonstans i planeringen

OM jag skiter i Milanoo, vart fan ska man beställa ifrån då??
    Jag tyckte du var fin även om jag tycker du får "dra upp"  underdelen vid midjan typ.. usch vad jobbigt det verkar vara, har du bråkat mycket med dom??
    Dina tärnklänningar, måttade du dom eller bara beställde åldersmässigt?
    Hoppas det känns bättre snart.. vad jobbigt du verkar ha det med alla klänningproblem!
    Kraam 
  • Smileycat
    zvartaliljan skrev 2011-05-10 22:12:19 följande:
    beställde åldersmässigt men skämtar inte när jag säger att strl.12 år nästan passar mig i längden o jag är 178cm lång! Så de är GALET stora

Maia är lång för sin ålder (5), 113cm. Här är strl.5år på henne...
    I övrigt är den dock jättefin, o sy upp ska jag förhoppningsvis klara av...

Jättefin men lång ja!
    Ebba är ganska kort däremot (precis fyllda fem år oxå ju), och är väl nästan 105cm och tänkte beställa stl4 till henne, vissa mått är stl3 men bättre lite stor i midjan än kort..
    Hennes storasyster fyllde precis 6år och är 116cm men väldigt bred så hade tänkt beställa stl6 till henne, alla andra mått förutom midjan skulle passa lixom, och de jag tänkte beställa går lixom kjolen utåt nästan direkt under bysten..
    Men får väl se om det blir milanoo nu då
    Men kommer fan int ein på dhgate, och jag ahr prövat massa länkar och TRE olika webbläsare.. Hjälp någon? Vill ha billiga klänningar! vår budget är då inte stor  
  • Smileycat

Jättefint Liljan!

Jag har väldiga problem med dhgate, någon mer??
    vill ju kika ordentligt där, har ju lagt order på Milanoo som jag inte betalat än (paypal krånglar med kortet *morr*)
    VILL beställa klänning nu, men fan.. måste ju kika klart där, det är en sida jag missat till nyligen och den bara krånlar.. Suck!
    Ananrs vill jag bara betala på Milanoo och få skiten klart.. 

• Smileycat

Usch, nu börjar jag vela på klänningen.. Jag som har vetat i fleeera månader att det var MIN Klänning lixom.. Hmm.. hur gör man nu?
    Jag har ju faktiskt inte betalat än.. :-/ 

• Smileycat
    zvartaliljan skrev 2011-05-12 20:59:50 följande:
    då betalar du inte...börjar du vela lär du snabbt hitta någon annan, jag är ju ett bra exempel på det
    Har du kollat in lillys hemsida? lilly.dk gå in på kollektion och her och nu. Där finns KRAFTIGT nedsänkta klänningar.
    Hahaa.. Jag börjar känna mig stressad nu ju, vill ha klänning NU
    Tyvärr finns det ingen därpå lillys.dk som jag fastnat för tack ändå.. *suck* PÅ dhgate finns ju mååånga men ingen som är riktigt 100..
    Den jag fastnat för älskar jag fof men den börjar kännas "lite tråkig".. haha.. kanske är bara för att man sett den så mkt.. Hmm.. Jobbigt det hära.. 
  • Smileycat

Jättefina klänningar, verkar som om det är väldigt många som får nu.. Inte undra på att det blir lite längre väntetid från kineserna..

Alltså nu har jag svårt att välja, HUR gör man?? Hjälp? 

• Smileycat
    Darling Daisy skrev 2011-05-12 23:13:56 följande:
    Man tänker och tänker och tänker. Tittar på andra klänningar, provar i butik, tittar på favoriten igen, lägger ut bilder här och lyssnar på vad trådproffsen säger. Funderar lite till, räknar ut vad det kommer att kosta (shipping fee, moms, tull). Tänker lite till osv...

Eller så klickar man bara på köp-knappen!

Bra svar! *gillar*

Såå.. Någon som vill se på "mina klänningar" som jag funderar på?
    de är rätt lika, men jag har frågat säljaren på dhgate om de kan göra om ärmarna.. 
    Men då vet ni ju vad jag är ute efter annars
    De här är i färg, men jag kommer beställa vit typ..  =)

denna har jag beställt i vitt.. (men ingen betalning gjorde ännu, då jag väntar på att paypal ska få in mina pengar då mitt kort inte ville funka..)

denna blev jag jättesugen på men i annan färg, och fråga om ärmen då..

• Smileycat
    Miceme skrev 2011-05-12 23:52:01 följande:
    Är det ärm på den då och inte bara en bolero? jag tycker det ser ut så, i vilket fall är båda två jättefina
    Alltså ja, jag tycker oxå det ser ju ut som en bolero men det står med short sleeve?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!