Inlägg från: marielleangelina |Visa alla inlägg
  • marielleangelina

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hejsan brudar!
    Hoppar in här i tråden nu när det blivit lite mer seriöst med att beställa Kinaklänning.
    Har hittat min drömklänning och den finns på DragonOrient.
    Mailade dem för att höra vilken typ av spets de avnänder och fick bilder på två typer man
    kunde välja mellan. Bifogar bild både på klänningen och på DragonOrients spets (den jag tyckte var finast av de två), vad tror ni? Under spetsen är det satin.
    Kommer det funka och bli fint? :) Jag hoppas verkligen det!

http://www.dragonorient.com/product.php?productid=18770&cat=361&page=6
  • marielleangelina
    Annooo skrev 2011-07-28 22:10:25 följande:
    KLänningen är verkligen jätte vacker & tycker spetsen ser jätte fin ut också :) Hoppas du blir nöjd med din klänning och gärna uppdaterar oss när den är hemma hos dig.. OM du nu bestämmer dig för att beställa den :)
    Jo jag vet, den är underbar! Och tack så mycket för hjälpen igen Annooo, det var ju du som tipsade mig om den! :)

Du skulle väl också ha en spetsklänning, har du beställt?
  • marielleangelina

Någon som hittat mailadress till Landy ??

Jag hittar var man kan skicka fråga, men jag vill kunna bifoga bilder.. Någon som vet?

• marielleangelina
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-29 14:20:30 följande:
    Åh det är ju "min" klänning!!! Beställer dock från annan leverantör.. Vad får du ge?

Va kul :) Berätta mer om var du beställt den och till vilket pris! Fick du prov på spetsen innan?
    Inte direkt så att man kan gå in i en brudbutik och köpa den.. Jim Hjelm säljer väl inte ens i Sverige och
    den är ju från 2009... En riktig pärla som jag bara måste ha!

På DragonOrient tar de 154 Euro, jättebilligt! Men jag har precis mailat Milly och Landy också för att se vad som skiljer i kvalitet/pris...

Jag har ett tag på mig.. Gifter mig i augusti 2012! (fast med tanke på allt som kan gå fel så kommer jag nog beställa så fort som möjligt)
  • marielleangelina
    Annooo skrev 2011-07-29 14:24:16 följande:
    Hihi jaså? är det mitt förslag? Vad roligt att höra.. Den är ju hur vacker som helst. Jag kommer också beställa en spetsklänning & blir nog där ifrån men blir nog vänta ett par månader till när "extra" kilona är borta. Bröllopet äger ju inte rum förrens i slutet på maj. När är ert bröllop planerat?
    Jadå, det var ditt förslag :)
    Hehe ja jag är nog tidigt ute... 4/8 -12 är det preliminärt, men kyrka/lokal är inte bokat än..
    Ska nog ringa och boka nu i helgen och kolla om det går för sig, så isf kommer vi officiellt förlova oss på
    torsdag (4/8, ett år innan då...) Våra ringar har legat hemma och väntat sen februari.. är ganska så otålig på att låta dem graveras nu ;)
  • marielleangelina
    Drömbröllop12 skrev 2011-07-29 14:38:57 följande:

Var lite snabb när jag kollade på bilderna, det är inte samma klänning men våra är lika, här ser du min: www.littlecoral.com/wd09032-lace-weddi ng-dresssexy-bridal-gown_p14696.html

Jag fullkomligt älskar den :D

224 euro betalar jag om jag inte väljer en annan spets, väntar på prov :)

Jag med, nästan lika länge som du

Den är ju helt ljuvlig den med!

Du måste visa ditt prov när du fått det :)
    Darling Daisy skrev 2011-07-29 15:00:40 följande:
    Har ni sett att det kommit ännu än tråd där man ondgör sig om kinaklänningar (den heter Kinaklänningar)? Jisses, vad hetsiga och hätska en del blir när de diskuterar klänningar beställda direkt från fabriken i Kina!!! Att de orkar!  
    Vilken bov jag måste vara då som var i Shanghai i tre veckor över jul och nyår... Fy på mig som handlade kläder, teserviser och annat som producerats inhemskt..!
    Etikfrågan med designen, ok man ska väl inte kopiera rakt av, men vad ska man göra då när man hittat en klänning man vill ha och 1, den säljs inte i sverige eller ens produceras längre 2, den kostar dubbelt så mycket som man budgeterat hela bröllopet till..?
  • marielleangelina
    S2011 skrev 2011-07-30 07:12:58 följande:
    God morgon tjejer! Idag gäller det.. Känner mig lite nervös, alltså.. Ska hoppa in i duschen en vända innan det blir frukost tillsammans med brudföljet. Kl 9 bär det av till frissan. Får se om jag hinner in nåt mer idag. Hoppas ni får en fin lördag!
    Va underbart, grattis och lycka till!!

—————————

Jag fick precis svar från Landy Bridal.
    De sa att de skulle kunna sy upp klänningen för 359 USD, alltså 2415 kr inkl. frakt!
    Jag skulle dessutom kunna få ett prov på spetsen hemskickat om jag betalar frakten.
    Kan väl inte kosta så farligt mycket med frakt på en liten tygbit så det får jag ju definitivt
    göra... Fick ingen bild på spetsen så man är ju nyfiken på om den är bättre än DragonOrients.
    Hon sa iaf att priset gällde den högsta kvaliteten.. Var noga med att understryka det i mitt mail
    att det var viktigt för mig med fin spets..

Väntar nog in svar från Milly innan jag skickar efter tygprovet, de är ju rackarns snabba på att svara
    dessa företag!
  • marielleangelina

Har nu fått en bild på spetsen Landy kommer använda, vilken tur jag kontaktade dem!
    För mig ser den jättefin ut!

Vad tror ni? Visst ser den ut att vara i bra kvalitet?
    Ska be dem skicka hem en bit.. skulle bara behöva bekosta frakten då...
  • marielleangelina
    1700tal skrev 2011-08-01 10:48:09 följande:
    Tänk på att de skickar proverna med snigelpost/vanlig brevgång. Mina prover tog ett par månader att komma fram, andra har det tagit veckovis för. Så du tar med det i beräkningen.
    Jaså det är så... 30 usd skulle frakten kosta.. lite dyrt tycker jag!

Kanske ska kolla om de kan skicka tyget till min blivande svåger, han bor i Shanghai, som i sin
    tur kan skicka till mig.. Kanske blir billigare och snabbare!

Lite gaffel då, jag är överlycklig! Har precis ringt och bokat kyrka!! 4/8 -12 kl 14:30 Skrattande
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!