• Just Me

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hejhej!

Jag ska oxå beställa en Kina klänning. Vi gifter först i Aug 2012..

Hittade en underbar klänning på Landy Bridal, ngn som har erfarenhet av dem?? Är de bra??

Vad får man räkna som leverans tid?? Menar när måste man beställa klänningen?

• Just Me
    1700tal : Tack för ditt svar! Vilken tur  jag surfade in på Landys sida på en gång då, eftersom de är en av de mer pålitliga

Darling Daisy:  Hur tyckte du att kommunikatione var med fabriken? Tänkte på språket

Något jag tycker är svårt är och veta vilken modell som passar på min kropp... Tänk så beställer man en klänning o så är den heeeelt fel... :-S Hur har ni gjort med det?
  • Just Me

Hallåå!

Ngn som haft kontakt med Chris på Landy?

Har mailat med henne i ett par dagar nu och hon är snabb på att svara och så. Erfarenheter?

• Just Me
    marimekko86 skrev 2011-08-09 21:49:10 följande:
    Jag har pratat med henne. Hon svarar riktigt snabbt och har en trevlig ton och när jag hade problem emd betalnign osv så försökte hon verkligen hjälpa mig...hon var noga med att fråga mig och be mig bekräfta att hon förstått rätt angående klänningen, små ändringar osv.

Har inte fått hem klänningen än, beställde den för bara en vecka sedan
    Joo fått samma intryck som du, mkt hjälpsam o snabb, bekräftar alltid osv.

Hojta till sen när du fått klänningen ?
  • Just Me
    marimekko86 skrev 2011-08-09 22:13:58 följande:
    Japp det ska jag Ska du beställa därifrån eller?
    Jo det lutar åt det
  • Just Me

Nu behöver jag er hjälp tjejer
    Hoppas ngn orkar ta sig lite tid o kommentera....

När vi beslöt att gifta oss nästa år så började jag givetvis o spana på bröllopsklänning på en gång.

Vår tanke är att känslan för bröllopet ska vara lyxigt, glamour... lite så där klassiskt Hollywood, vet ni hur jag menar?

Jag ska ha flor och inte slöja på bröllopet och frisyr samt sminkning typ som denna:

Med en lite större knut där bak.

Jag hittade snabbt en klänning som jag ääääälskade:

Klänning nr 1

Sen satt jag och surfade igår på lite olika sidor och hittade en gammal favorit. Sist vi pratade om att gifta oss (det kom bl a en gravidite emellan ) så var detta min stora favorit:

Klänning nr 2

Min sambo tyckte att klänning nr 2 var finare oxå så jag blev lite velig......

Vilken tycker ni är mer "klassisk Hollywood"  ??

(Ursäkta att jag tar så stor plats!!)
  • Just Me
    ewaulrica skrev 2011-08-18 09:45:16 följande:

Just me: ser detta framför mig :)

Jamen jaaa, precis så fast jag & sambon då istället

Jag är så i valet och kvalet med klänningarna. Är rädd att klänning nr 1 inte passar min kropp.
    Den andra är ju A linje formad o kanske döljer mer....skavanker?
  • Just Me
    Sara1291 skrev 2011-08-18 16:50:41 följande:
    TILL JUST ME !! Vart hittade du klänning nr 1?
    På Landy Bridal och TuteraBridal 
  • Just Me
    chabar skrev 2011-08-18 20:35:37 följande:
    Justme : Vad roligt! Jag är också inne på Old school hollywood med femtiotalsinspirationen i en sån där Key Hole dress! :D Utmärkt smak du har! Varifrån har du hittat den här modellen? Jag rek. även att kika på David Bridals variant vw9768 som jag ständigt och jämt drömmer mig bort över. Dom levererar ju dock inte till Sverige :( Tittade även på en modell från casablanca men jagtyckte den hade för hög krageoch för liten öppning i ryggen..

Men som sagt var - vilken tillverkare ärdet på den här varianten?
    Har du ngn länk t den klänningen??

Denna klänning finns både hos Landy & Tuterabridal vad jag kunnat hitta iaf Det är en Maggie Sottero Bernadette

Tack för komplimangen om smaken Vad har du mer planerat inför bröllopet ?

Ni får alla ursäkta att jag göra så många inlägg ist för att svara på alla på en gång :-S  läser ikapp lite ikväll Sorry!!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!