• Just Me

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Skumboll skrev 2012-02-29 20:32:17 följande:
    Sommarbrud: Tycker inte att något funkar mot halsbrännan faktiskt... eller, det som lindrar lite är att äta - inte bra för vikten! Jo men det gör ont på en punkt i snittet och strålar uppåt i magen i vissa ställningar (typ upprätt, känns bättre när man sitter ner). Vid en op kan man få sammanväxningar tydligen, dvs vävnad som växer samman inne i magen. Och det kan man känna av när magen och vävnaderna ska töjas ut igen när magen växer. Huuuuu, pinnstolar.... Benen there, done that. Jag (eh, maken) målade dem dessutom. Fyyy vilket jobb det var! Men blir ju såklart supersnyggt när det är klart. Fram med symaskin bara, övning ger färdighet!
    Nu har du säkert redan fått detta tips men: Novalucol? Det fungerar super på en del o inte alls på andra har jag märkt. När jag väntade dottern hamnade jag på sjukhus med akut massiv magkatarr, fick nå dundermedicin på det under sjukhusvistelsen, en kur m Omeprazol av någe slag och sedan Novalucol vid behov. Äter de fortf (och alltså även under denna graviditet) De fungerar jättebra på mig. 
  • Just Me

Åh! Jag hinner inte med!! Ni skriver så mycket Och idag har jag definitivt inte hunnit med ngt annat än födelsedagsfika! Blir och sitta här till sent ikväll  

Jag undrar ifall någon sett ngn snygg helrygg i spets, det gällde alltså denna klänning:

Frågade för ett tag sen vad ni tyckte här i tråden... och då sade majoriteten att ha helrygg m knappar och jag håller med. Har ni letat efter bilder på en helrygg i spets men hittar inte....  Har lånat bilden fr nätet.. 

• Just Me
    daniiel skrev 2012-03-07 22:17:46 följande:
    Fyller du år? Grattis! :D

Jag tycker dessa, Rosa Clara, har fina ryggar i spets med knappar :)

Jo, igår Tack  

Dem var jättefina!  SKa grnast googla lite på Rosa Clara :) 
  • Just Me
    daniiel skrev 2012-03-08 11:35:07 följande:
    Jo, vi kan överklaga, men det tar lång tid innan det är klart, så vi kommer ändå stå en lång period utan de pengarna och måste ju planera för att vi kanske inte kommer få något alls, trots överklagan.
    Åh va trist! Förstår om dagen kändes mindre rolig efter det beskedet!  
    Hoppas överklagan går bra! Jag håller då mina tummar allt vad jag orkar!!  
  • Just Me
    daniiel skrev 2012-03-08 19:40:41 följande:
    Vad kul med födelsedag, blev du firad ordentligt? :) Ja, gör det, de har många fina klänningar :)
    Just Me skrev 2012-03-08 19:31:00 följande:
    Åh va trist! Förstår om dagen kändes mindre rolig efter det beskedet!  
    Hoppas överklagan går bra! Jag håller då mina tummar allt vad jag orkar!!  
    Tack så mycket :) Ja, det var inge vidare att få reda på det. Samtidigt fick maken reda på att hans föräldrar ska flytta ifrån varandra och jag upptäckte att jävla skit-vistaprint drar pengar från mitt konto, trots att jag inte använder mig av någon av deras tjänster. Jag har varit med om bättre dagar :P
    I ärlighetens namn? Så dääär... Min familj är lite som den är. MEN på lördag ska jag äta tårta med mina vänner, så hoppas på ordentligt firande då istället!  

Auch, vilken dag! Men så kan väl inte Vista Print göra! På dem bara!  
  • Just Me
    daniiel skrev 2012-03-08 22:48:04 följande:
    Tack! :) Ja, vi har ju tidigare haft en bra handläggare som ville göra allt för att hjälpa oss, så vi har fram till nu aldrig haft problem med FK, även om vi också har hört många som inte haft lika tur.
    Har ni fått ny handläggare innan det här nya beslutet togs? 
  • Just Me

Okej, jag är ledsen men jag måste göra en efterlysning. Jag har sökt o sökt i tråden men hittar inte

Vem av er har satt upp ett foto rätt nyligen, där du provar en klänning. Klänningen är i sjöjungfrumodell, i livet var det nå bling bling. Ärmlös har jag för mig. Kjolen var i nå organza/tyll aktigt tyg.... (är inte så bra på tyger). Har för mig att överdelen av klänningen var täckt av spets.

Någon? Eller någon som vet vilket inlägg/skribent ja menar?? 

Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    Jane skrev 2012-04-01 17:02:25 följande:
    Förlåt nu såg jag att du skrev att någon provade en klänning...då är det nog inte min för jag har inte en sån bild.
    Ingen fara Men din klänning var oxå tjusig  
    knyttan skrev 2012-04-01 19:29:57 följande:
    Du,är det inte tråden Visa DIN brudklänning du menar? Där finns det en tjej i en supersnygg sjöjungfruklänning.

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4142575.htm...
    Nej, jag tittade igenom den tråden och det var inte där. Är nästan säker jag sett klänningen här i tråden...  

Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    daniiel skrev 2012-04-06 14:36:54 följande:
    Hehe ja, jag är ju jättenära målet nu, men det är ju så.. det känns enormt långt bort ändå. Jag har ju läst alla kurser jag måste ha för grundbehörighet, så nu läser jag bara kurser för poäng. Här, där jag bor har ju LTU och Umeå högeskoleutbildningar och Komvux erbjuder därför ett basår inför tekniska utbildning, det är alltså i stort sett bara matte, fysik, kemi och natur som finns i kursutbudet på flera nivåer, alltså A,B,C,D osv och jag har extremt svårt för de kurserna. Övriga kurser, tex religion, historia, samhälls osv finns bara på A-nivå och där har jag ju läst allt. Jag blev denna terminen beviljad samhälls B och historia B på distans från andra skolor, som då kommunen betalar för, men lär ju inte bli beviljad det en gång till eftersom det sket sig ordentligt. Har prövat på programhantering i två omgångar utan att kunna slutföra, siktar in mig på att tenta av den kursen dock. Samt svenska C, jag älskar svenskan. Kanske inte märks på hur jag skriver här alltid, men jag är väldigt duktig på sådant ;P
    Jag blir lite nyfiken, det låter som att du bor nånstans i närheten... När du skriver om LTU. Jag bor i det sk IKEAland... Å andra sidan är ju både Norrbotten och Norrland stort...  
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    daniiel skrev 2012-04-09 17:50:41 följande:
    Ja, Norrland är ju väldigt stort :) Jag bor i Skellefteå, så Västerbottning här :P
    Ah där ser man, nästan närstgårds då Har en svägerska i Jörn bl a  
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me

Oj va konstigt mitt sista inlägg blev! Förvånad

Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    Anny - Jättefin klänning!!! Verkligen vacker 

Lisapi - Hoppas på bilder senare idag då  
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me

Lisapi - Klänningen var jätte vacker, men jag förstår dig.... om du inte är 100% nöjd så kanske du inte ska ha den... Men sov på saken :) Ivf så var klänningen vacker

Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me

Jag har fått ett mail fr Chris på Landy därt hon skrev så här:

Hello Dear, 

This is Chris from landybridal

just want to telll you that there is problem with our webpage as well as our mail

These days, something bad broke my e-mail service@landybridals.com, so

I can’t send you e-mail or receive your e-mails, I think I must have missed some of your e-mails, and you may be nervous now, cause you didn’t get any response from us these 2 days. 

In order to keep us well in touch, I changed my e-mail box into service@landybridal.co, please send your e-mails to this mail box from now on, you will get answers from us timely. 

so you can try this link: www.landybridal.co to check our webpage

Sorry for the inconvenience, and thanks so much for your kind-hearted understanding. 

Best regards 

Chris

Vad säger ni om det?? Någon annan som fått samma??  

Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    knyttan skrev 2012-04-15 11:38:14 följande:
    Green:
    OJdå! Inte så likt! Hoppas den inte vart så dyr....

Sen bara en tanke jag fick när jag läste om landy och att deras mail "slutade funka", och innan var det väl problem med Myloves sida eller hur?? Och när jag beställde från Milly så slutade deras email funka och de började använda en annan...
    Och jag tänkte på då att jag läste ett inlägg från någon här på BT en tid tillbaka från en kille vars flickvän hade beställt från Mylove, (det var när mylove-sidan låg nere) typiskt nog kan jag inte alls komma på vad tråden egentligen hette eller handlade om, han hade bara postat ett inlägg. Ialla fall så hade han tydligen börjat chatta med någon kundtjänst på det webbhotell dår Myloves sida låg eftersom flickvännen inte fick sin klänning och han undrade om det gick att få någon refund eller komma åt företaget via dem (minns inte alls detaljerna men det var ingefär så). Och då framkom det att man hade stängt ned sidan pga varumärkesintrång. Kundtjänstkillen sa att man nog inte skulle räkna med att få några leveranser... Han had eklistrat in hela mailkonversationen i tråden, så det är ju typiskt att jag inte kan hitta den! Nu vill jag inte göra någon nervös här men det verkar ju onekligen som det pågår ett ganska stort jobb att stänga ned dessa sidor?? Jag tror säkert att alla som har fått betalt kommer att få sina klänningar, men det verkar ju som om man får räkna med att kommunikationen med företagen kanske kommer att bli än skakigare i fortsättningen...

Eller vad tror ni, är det bara högsäsong och överbelastning, och jag är lite för konspiratorisk??
    Men Landy har ju startat en ny sida på:  www.landybridal.co  
    som verkar fungera. Det kan ju vara något med varumärkesintrång och göra och att de därför startat en ny sida och ny emailadress. De finns fortf kvar på Facebook. 
    Ska maila Chris nu så får vi se om jag får svar, men på de andra sidorna verkar ju problemet ha varit att de till slut slutade att svara nästan helt och hållet... 
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me

Skickade ett mail till Chris på Landy igår och hade fått svar inatt. 
    Klänningen nästan klar  

Du & Jag 23/3-2013
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!