Pinkgrape skrev 2011-05-01 16:37:11 följande:
Jag sitter här och funderar över detta med ringar...
Jag har ju redan köpt min ring, då vår budget var betydligt lägre än vad den är nu. Jag tycker jättemycket om den ringen, men det är ju långt ifrån mitt första hands val. Det var ett budget val och en ring jag gärna skulle använda, men just som vigselring skulle jag nog hellre vilja ha en annan ring.. kanske. Beroende på..
Min blivandes ring var alldeles för stor när den kom och han vill hellre köpa en ny ring, än att ändra storleken på ringen som han beställde.
Ska vi köpa nya ringar till oss båda helt enkelt? Vår budget för ringar är ju definitivt inte stor alls, men större än vad den var tidigare, trots att vi redan spenderat 2000kr på två ringar. På sätt och vis tycker jag att det känns onödigt av mig att köpa en ny ring, men samtidigt vill jag gärna ha en annan.
Åh, varför ska jag vara så snabb med saker?! Jag skulle ha väntat!
Åh vad jobbigt! Jag tycker nog också att ni ska satsa på nya ringar i såna fall. Vi ska byta ut våra förlovningsringar nu men skillnaden är ju att vi visste från början att de bara var tillfälliga. Men det är ju viktigt att man verkligen trivs med ringen eftersom man (förhoppningsvis) ska ha dem resten av sitt liv