• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • MrsBrud
    Miceme skrev 2011-04-05 14:25:43 följande:

BILDBOMB!
    Idag var det kul att hämta posten lådan var överfull, favorgodis, shaperbyxor, lite boxar, rostvålar, dotterns skor och magnetörhängen. Och min bolero som jag blev sååååå nöjd med mjuk och skön spets, kommer nog bli fint när man dansar och trumpetärmarna rör sig fint.
    Lägg märke till spetskanten på shaperbyxorna, de har verkligen försökt att hotta upp dem en aning   

Man måste ju bara älska bildbomber Tungan ute
    Lika kul som Skumbolls alla Etsy-länkar!!

Skorna var sjukt fina, och dom där godishjärtanen likaså..
    Jag har letat Favors i all oändlighet, kan liksom inte sluta det är väl därför jag inte kan bestämma mig!

Man blir lite ebay-tokig. Känns så exotiskt på nå sätt....
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-05 16:27:54 följande:
    Åh, vad du är gullig, skulle du vilja göra det? Tyckte de såg så fina ut!
    Javisst! inboxa din adress till mig så skickar jag några
  • Miceme
    Aylas skrev 2011-04-05 15:51:31 följande:
    Hihi, det är tur att huvudet sitter fast, annara hade jag glömt det nånstans idag

Miceme; jag hade det nånstans i bakhuvudet och tyckte att det blev lite för bra med båda två samtidigt...
    Ja det hade det blivit tom för mej! Det här med less is more har jag aldrig riktigt fattat
    Sessan67 skrev 2011-04-05 15:44:34 följande:
    Tackar Glad Ja, jag ska nog försöka att få prata med henne för att känna hur det känns. Tråkigt om något sånt skulle förstöra den viktiga dagen!
    Ja det vill man ju verkligen inte! Hoppas att hon känns bra!
    MrsBrud skrev 2011-04-05 16:30:48 följande:

Jag har letat Favors i all oändlighet, kan liksom inte sluta det är väl därför jag inte kan bestämma mig!

E-bay är verkligen fantastiskt! Jag gillade också hjärtanen har även till mina bästa tjejkompisar köot varsitt armband från loveand be proud med ett ord som beskriver personen instansat i ett silverhjärta. Och till mina systrar som är tärnor har jag köpt namnhalsband som jag tänkte ställa in på deras rum i de askarna som är som en häst med vagn och ett personligt brev.
    Jag skulle kunna handla ihjäl mig =)
  • pristornblom

I ordered a party dress at landybridal to see how it would be, just before i order the wedding dress.It came on estimated time (between 20-25 business days) and today it arrived,and i think it's realllllyyyyyy nice.I reccomend.
    I will order my wedding dress soon!

• tigerlily
    Skumboll skrev 2011-04-05 09:22:24 följande:
    Vad ska man ta tag i idag då? Igår fixade jag domän och webhotell och en liten webshop. Idag skulle jag nog behöva hitta någon som kan formge en BRA logga, skit att allt ska vara så dyrt bara (nej, jag tänker inte göra den själv, då kommer den aldrig bli klar!).

Hade det inte varit för målarna som ska vara här (men som inte är här, de håller aldrig tider) så hade jag ju kunnat åka iväg och fixat massa idag. Men nej nej.   
    Här går det undan minsann! Såg annonsen, och att du fått massa anbud. Kul!

Hoppas att du hittar någon som gör den precis som du vill ha den nu bara!

*håller tummarna*
  • Skumboll
    tigerlily skrev 2011-04-05 17:10:29 följande:
    Här går det undan minsann! Såg annonsen, och att du fått massa anbud. Kul!

Hoppas att du hittar någon som gör den precis som du vill ha den nu bara!

*håller tummarna*
    Hahaha, japp! Ja, det fanns nog ett par som kan vara intressanta, men en del var verkligen inget att hänga i julgranen. 
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-04-05 16:30:48 följande:

Skulle inte du ha macarons? Eller ska du ha det till något annat? Hur går det med bakandet idag förresten?
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-04-05 17:16:58 följande:
    Hahaha, japp! Ja, det fanns nog ett par som kan vara intressanta, men en del var verkligen inget att hänga i julgranen. 
    Ja, man får ha lite is i magen och sålla agnarna från vetet. Där finns ju både helt oerfarna gröngölingar som gör vad som helst för lite erfarenhet till väldigt duktiga personer som letar extrajobb.

Själv lägger jag inga anbud på översättningsprojekt där eftersom jag inte kan jobba lika billigt som de som pluggar till exempel och bara vill ha ett snabbt extraknäck. Men utifrån det du letar efter borde du kunna hitta någon duktig människa som kan hjälpa dig. Du kan ju alltid avvakta och se vilka anbud som kommer in och sedan be om arbetsprov från några stycken. *håller tummarna ännu hårdare*
  • S2011

idag har jag provat

så här blev det:

ner några centimetrar till så kommer den sitta ännu bättre

• Skumboll
    tigerlily skrev 2011-04-05 17:42:49 följande:
    Ja, man får ha lite is i magen och sålla agnarna från vetet. Där finns ju både helt oerfarna gröngölingar som gör vad som helst för lite erfarenhet till väldigt duktiga personer som letar extrajobb.

Själv lägger jag inga anbud på översättningsprojekt där eftersom jag inte kan jobba lika billigt som de som pluggar till exempel och bara vill ha ett snabbt extraknäck. Men utifrån det du letar efter borde du kunna hitta någon duktig människa som kan hjälpa dig. Du kan ju alltid avvakta och se vilka anbud som kommer in och sedan be om arbetsprov från några stycken. *håller tummarna ännu hårdare*
    Problemet är väl lite att jag själv är grafisk formgivare så jag är en svår kund... milt sagt. Och de jag gillar bäst är alltid dyrast. Haha. 
    Får se vad det blir. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!