• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    MrsBrud skrev 2011-04-05 19:43:55 följande:
    Inga macarons på bröllopet. Det är bara för min egen del... Känns som lite terpi när jag lagt sonen och tystnaden lägger sig! Har inte hunnit med något bak idag.. Har du förresten tips på någon rolig smak? Har gjort hallon och choklad. Men på lördag ska jag shoppas loss lakits på Laduree på Harrods Tungan ute

Jag vill ha typ breathemints som Favor. Vet själv när man sitter länge och hinkar vin, man vill fräscha munhålan lite Flört Har kikat på Beacup och andra sajter men jag kan inte göra designen som jag själv vill.... Funderar på små metall lådor från ebay, men vet inte vad jag ska köpa för mintisar eller hur jag ska få till fina klistermärken till dom?!

S2011: Kanonfin, sitter jättebra och kommer sitta perfekt sen!!!
    Terapi.... jo jag tackar ja! Pepparmintchoklad var fantastiskt gott! Jag fick tidningen "baka" i brevlådan igår och där fanns recept på lakritsmacarons med lakritsfyllning. FY vad goda de såg ut!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-05 19:04:38 följande:
    1700tal: Har letat typ halva dagen och hittade till slut en annan webshoplösning för 59 kr/mån ink moms. Inga andra avgifter än de som paypal/payson tar ut. Och där kan man lägga in förskottsbetalning. 
    www.shopitoo.se/
    Men det där lät ju bra. Ungefär samma upplägg som den jag har till min brudshop, samma pris och ungefär samma funktioner. My123eshop har jag till den. Den är en förenklad och billigare version av vår större krukshop (nordisk ehandel) men med samma upplägg. Det tog ganska lång tid att lära sig hur den fungerade och var alla lustiga funktioner fanns så därför var det skönt att bara få en billigare kopia av samma shop. Funderar du alltså på att ta shopitoo istället? Kan du lägga in klarna, sveawebpay eller dyl oxå där sen om du vill?
  • awarwen
    Miceme skrev 2011-04-05 16:47:43 följande:
    Ja det hade det blivit tom för mej! Det här med less is more har jag aldrig riktigt fattat
    Sessan67 skrev 2011-04-05 15:44:34 följande:
    Tackar Glad Ja, jag ska nog försöka att få prata med henne för att känna hur det känns. Tråkigt om något sånt skulle förstöra den viktiga dagen!
    Ja det vill man ju verkligen inte! Hoppas att hon känns bra!
    MrsBrud skrev 2011-04-05 16:30:48 följande:
    Man måste ju bara älska bildbomber Tungan ute
    Lika kul som Skumbolls alla Etsy-länkar!!

Skorna var sjukt fina, och dom där godishjärtanen likaså..
    Jag har letat Favors i all oändlighet, kan liksom inte sluta det är väl därför jag inte kan bestämma mig!

Man blir lite ebay-tokig. Känns så exotiskt på nå sätt....
    E-bay är verkligen fantastiskt! Jag gillade också hjärtanen har även till mina bästa tjejkompisar köot varsitt armband från loveand be proud med ett ord som beskriver personen instansat i ett silverhjärta. Och till mina systrar som är tärnor har jag köpt namnhalsband som jag tänkte ställa in på deras rum i de askarna som är som en häst med vagn och ett personligt brev.
    Jag skulle kunna handla ihjäl mig =)
    Hepp o hopp! Den här tråden innehöll minsann en massa nyttigt.
    Har du bilder på det du har köpt?
    Armbanden låter jättefina och jag har svårt att hitta tackgåvor till alla som hjälper mig.
    Vad är det askar du nämner? Häst och vagn?
    Jag vill också handla!!! Skrattande
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-04-05 19:12:36 följande:
    Godkväll!
    Idag har jag beställt en chiffongdress till min mamma, hoppas den blir bra.
     Beställde från Lightinthebox, det blev 195 USD med frakt o custommade.
    Kan inte infoga bild, men här är länk om nån vill kika:
    www.lightinthebox.com/Chiffon-Jacket---Chiffo... 
    Beräknad ankomstdag 27 april. 

Hrm, jag har inte fått nån beräknad produktionstid på min brudklänning. Inte ens fått något ordernummer, när jag tänker efter... Hrm, kanske det står på mailen från paypal. Måste kolla, blev lite nervös nu!

Aylas: vad kul om du kan göra något litet program åt mig!

S2011: shit vad snyggt klänningen sitter på dig!!! Jäääättesnygg!! 
    Vilken perfekt dress till brudens mor! Vilken färg ska hon ha den i? Måste in och kolla på lightinthebox om de har mer intressanta kläder till "the mothers"...
  • 1700tal
    awarwen skrev 2011-04-05 19:55:55 följande:
    Armbanden låter jättefina och jag har svårt att hitta tackgåvor till alla som hjälper mig.
    Hej på dig och välkommen in i tråden! Låter som du passar in - här är vi alla kina-shopoholics!
  • Miceme
    Skumboll skrev 2011-04-05 18:54:00 följande:
    Micme: Förresten, var har du hittat dedär gröna "presentförpackningarna" med vita prickar på?
    Också från myheart fast på deras bilder är asken dekorerad,tror att det satt en liten ros på den där
    awarwen skrev 2011-04-05 19:55:55 följande:
    på en del som kom idag hittar du bilder på......jag tror det är sidan 107 i den här tråden.
    googla på love and be proud så hittar du hennes hemsida, jättefina saker till humana priser.
    Häst och vagn askarna ser du på bilderna här i tråden
    Bara att handla på
    1700tal skrev 2011-04-05 18:48:33 följande:
    och Miceme - wow, vilka grejer du har fått!! Rena rama julafton!!
    Hur kul som helst!!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-05 19:55:45 följande:
    Men det där lät ju bra. Ungefär samma upplägg som den jag har till min brudshop, samma pris och ungefär samma funktioner. My123eshop har jag till den. Den är en förenklad och billigare version av vår större krukshop (nordisk ehandel) men med samma upplägg. Det tog ganska lång tid att lära sig hur den fungerade och var alla lustiga funktioner fanns så därför var det skönt att bara få en billigare kopia av samma shop. Funderar du alltså på att ta shopitoo istället? Kan du lägga in klarna, sveawebpay eller dyl oxå där sen om du vill?
    Jag googlade och hittade my123eshop, klickade jag på länken kom jag till shopitoo! Kollar jag närmre är det samma ägare (organisationsnummer) till bägge sidor. 
    Vad jag förstod finns det paypal, payson, förskottsbetalning och postförskott. Vet inte om man kan bygga vidare med sveawebpay tex. 
    Kan du inte inboxa adressen till din brudshop, vill kolla runt lite hur upplägget är. Pleeeeeeease?!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-04-05 19:58:45 följande:
    Vilken perfekt dress till brudens mor! Vilken färg ska hon ha den i? Måste in och kolla på lightinthebox om de har mer intressanta kläder till "the mothers"...
    De allra flesta mother of the bride kläderna är ju klänningar vilket inte är min mammas melodi!
    Hon valde hunter green. Jättesvårt att se om den blir bra, vi hittade bara en tyllklänning i samma färg, så vi vet inte riktigt hur chiffongen ser ut. 
  • awarwen
    Krazzzy skrev 2011-04-01 15:09:48 följande:
    Skor och klänning.....

Madre Mia!!! Vilka skitläckradösnygga skor!!!!! Me like Hjärta
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-05 20:09:15 följande:
    Jag googlade och hittade my123eshop, klickade jag på länken kom jag till shopitoo! Kollar jag närmre är det samma ägare (organisationsnummer) till bägge sidor. 
    Vad jag förstod finns det paypal, payson, förskottsbetalning och postförskott. Vet inte om man kan bygga vidare med sveawebpay tex. 
    Kan du inte inboxa adressen till din brudshop, vill kolla runt lite hur upplägget är. Pleeeeeeease?!
    Aha, men det förklarar ju det lika upplägget!

Kan inboxa dig adressen till krukshoppen, de är exakt likadana men med olika färger osv (man designar den helt själv, inga färdiga färgmallar).
    Darling Daisy skrev 2011-04-05 20:12:35 följande:
    De allra flesta mother of the bride kläderna är ju klänningar vilket inte är min mammas melodi!
    Hon valde hunter green. Jättesvårt att se om den blir bra, vi hittade bara en tyllklänning i samma färg, så vi vet inte riktigt hur chiffongen ser ut. 
    Precis. Varken mamma eller svärmor är klänningsälskare... Ska bli intressant att höra hur ni tyckte den blev sen när den kommer!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!