1700tal skrev 2011-05-27 18:43:57 följande:
Oj, men är ni flest utländska gäster då? Så skulle vi inte kunna göra även om det skulle va nog så enkelt, majoriteten av våra gäster är svenska. Nej, här får det blir på 3 språk. Fast inte vigseln, den blir på svenska. Men hemsidan och "pappersgrejerna" blir på olika språk som jag sitter och översätter för full rulle nu när vi bestämt var vi ska vara.
Ska försöka få den blivande toastmastern (blivandes bror) att hålla lite info och ev tal på alla 3 språken. Han har bott i usa och har läst tyska så det skulle vara han som klarar det...
Miceme skrev 2011-05-27 17:57:27 följande:
Vi har bara svenska gäster. Det måste vara en utmaning att få ihop det med alla språkmässigt!
1700-tal: Jag lovar och svär på min Kinaheder att skriva och visa bilder fortast möjligt!
Tack det värmer! Visst är det lite sentimentalt! sommarbrud har ju fått mig att gråta två gånger på kort tid nu! Vem är näst efter mig? Jag vill vara med och skåla för den lyckliga.
Det känns nästan lite som 4 bröllop men utan negativa kommentarer!
Klart vi ska skåla för dig! Vi skulle göra upp en lista med alla era datum så vi kan hålla ordning på allas stora dagar!
Det är ju NU allt håller på att hända, det vi alla väntat på! Utom för mig då som måste vänta ett år till...
Ingen kommer vara kvar i tråden då...
Man vet aldrig, vi kommer säkert kika in då och då! Och jag vill ju se bilder från ditt bröllop också!
Ja en lista vore kul, 4 juni 15:00 i Brahe kyrkan visingsö blir det för mig!