S2011 skrev 2011-06-14 15:33:06 följande:
Jo, han föll faktiskt på en gång för den där kragen. "Ser ut som en häftig Matrix-kavaj" sa han =D
Åh, skittråkigt med Vadstena, du. Men Ljung och förutsättningarna där låter ju helt fantastiskt! Och himla bonus med ekonomin där, får man ju säga.
Ja, påsarna alltså... Jag är ju egentligen rätt värdelös på den typen pyssel. Den typen som innehåller tyg, sy osv alltså
Redan i tygaffären stötte jag ju på patrull i form av tanten i kassan.
Jag: "Hej. Jag ska göra rispåsar och undrar om du tror att jag behöver en halv eller en hel meter av det här?"
Hon: "Alltså, det vanligaste är att man använder tyll och det hittar du..."
Jag: "Fast jag vill INTE HA TYLL! Jag vill ha det här!"
Hon: "Alltså, organza är ju ganska svårt att hålla på med och.."
Jag: "FAST JAG VILL FORTFARANDE HA DET!!"
(fortsatt käbbel om organza VS tyll)......
..Sen fortsatte det med att hon skulle mästra mig i storleken på påsarna...
..Och så höll vi på att gaffla ungefär en kvart innan jag till slut fick mitt jäkla tyg.
Nu har jag väl gett mig f-n på att lyckas med påsarna bara för människan i tygaffärn...
Det är pyssligt, men blir faktiskt bra
Har sålunda hunnit ha mina (egentligen) första Bridezilla-moments sen sist jag var aktiv i den här tråden =D
Jupp, Ljung blir super... Och allt landar då på ca 50 000 kr (catering och egen alkohol) för 90 gäster istället för Vadstenas motsvarande 100-120 000 kr (all inclusive, inget alternativ fanns) för samma gäster.
Och därmed var Vadstena slutdiskuterat...
Men galna människa! Vad var det för pucko du råkade ut för?? Dessutom låter det ju jättekonstigt, det brukar ju visst va organza i rispåsar... Det är ju organzapåsar som säljs i varje hörn till såna ändamål!
Haha, men då MÅSTE du ju prove her wrong lixom, helt klart. Kämpa på!
Har du bild på en färdig förresten? Nu blev jag riktigt nyfiken på hur de ser ut!
Darling Daisy skrev 2011-06-14 15:39:01 följande:
OBS - kolla iiiiiiinte in på lilly.dk!!! De har ännu mer snyyyyyyygga klänningar på rea nu.... *suckar och drägglar*
Måste oxå kika in där...
Sist fanns bara stora strl... Inte för jag ska ha nån...
Skumboll skrev 2011-06-14 15:52:54 följande:
Hahaha, sånt får du inte nämna i den här köpgalna tråden! :-P