• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-08-05 18:13:27 följande:
    Kan du inte visa bild på den på galge igen? Drömmer Minns det megalånga tyllsläpet men inte resten. Knäppt för jag måste missat just 3an när du visade den när den kom hem. Alla de andra såg jag. Kan du inte visa den igen? Skrattande
    Det är ju dock klänning nr.4 som jag kommer ha på mig och inte den med det jättelånga tyllsläpet (nr.3). Den kändes inte alls så rolig att röra sig, det behövdes en stor underkjol och jag såg inte alls lika bra ut i den. kastar in bilder på båda klänningarna :P Förlåt för de extremt dåliga bilderna! haha

Men detta är alltså klänning nr.3, som jag inte kommer använda!

Detta är klänning nr.4, den som jag ska använda! (Ska dit ett svart band i midjan)

Jag kan ju säga att kjolen inte ser lika "tussig" ut i verkligheten. Vi har dessutom sprättat bort de nedersta tussarna på framsidan och då blev den lika nertill runt om hela. Vi har också plattat till tussarna lite och då blev de väldigt mycket finare. Överdelen på denna klänningen är helt fantastiskt vacker och den sitter toppenbra! :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Darling Daisy

Pinki:
    Om klänningen sitter bra så är det rätt! Kollade lite extra på närbilden på livet och det är jättevackert, kan tänka mig att den ser super ut på. Och på närbilden ser ju tussarna mycket finare ut, jag tror att ljuset spelar lite spratt på de andra bilderna!
    Är nästan lite avis, en klänning med såna rosor på kjolen var min allra första favvo!

• 1700tal

Pinki! Sorry, tog ju alldeles fel. Missade att du hade valt 4an framför 3an. Tycker du valt alldeles rätt, tyckte 4an var absolut snyggast, den minns jag dock när du fick (var bara 3an jag missade helt)! Överdelen är underbar och jag gillar faktiskt bollarna! Vågade knappt säga det sist för alla andra dissade den men jag tycker den är coool. Cool Tuppen upp för 4an, du kommer bli skitsnyggt i den!! {#emotions_dlg.flower}

• Sessan67

Hejsan.

Har varit lite osynlig i tråden ett bra tag nu, men läser mycket av det ni skriver.

Är deppigt värre här idag - skulle ha gift mig med min flickvän imorgon, men för ca en månad sen bestämde vi oss för att skjuta upp vigseln tills i maj 2012. Vi gör det för att några personer i vår närhet tyvärr har väldigt svårt att acceptera vårt förhållande och det känns fel att gifta oss i den situationen. Nu hoppas vi på att vi under tiden fram till maj ska lyckas övertyga våra nära och kära om att det vi känner för varandra inte är en tillfällig nyck (40-årskris, enligt vissa) som kommer att gå över. Vi älskar verkligen varandra och för oss känns det såååååååååååå rätt -finns inte någon som helst tvekan om att det här är det rätta!

Vet inte riktigt hur jag ska klara dagen imorgon, som jag tills för en månad sedan trodde skulle bli min bröllopsdag! Har aldrig tidigare velat gifta mig tidigar trots ett väldigt långvarigt samboförhållande och tre barn - och nu när jag hittat mitt livs kärlek, så råkade det vara en tjej - vilket tydligen är otroligt svårt för en del att acceptera.

Vet ju att flera av er ska gifta er imorgon och önskar så mycket att jag vara en av er! Känns som något av självplågeri att inte kunna hålla mig borta från den här tråden, men gillar den verkligen och får försöka se det positiva i det hela - vår vigsel kommer att kännas så mycket bättre om vi får med oss våra närmaste - och jag kan hänga kvar i tråden ett bra tag till Flört

Såg att Callie äntligen fått prova och är nöjd med sin klänning från mylovebridal - kul - samma klänning (fast min är kortare) som jag förhoppningsvis ska få gifta mig i!

Pink, ser fram emot bilder från ditt bröllop, och förstås festen när du har på dig "vår" klänning!

Oj - blev ett långt inlägg det här, men behövde skriva av mig!

• 1700tal

Nej men Sessan.... Gråter Vad ska man säga? Varför gör man så, varför accepterar inte folk människors val i livet? Blir både ledsen, frustrerad och skitförbannad när jag läser vad du skriver.. Hur kan man tolka ett bröllop som en 40-årskris??? Den har jag aldrig hört förr, tvärtom snarare - "varför gifter sig folk inte när de har barn och är 40?" eller "varför gifter de sig som är så unga?". Fattar noll...

Jag förstår att du är jätteledsen att era nära och kära inte stöttar er, särskilt som kände er tvungna att göra nåt så drastiskt som att ställa in hela bröllopet! Jag förstår hur du måste känna, känslan av att vara otillräcklig i andras ögon men ända veta att man har rättigheten att vara den man är. Men på sista åren har åtminstone jag utrustat mig med en jävlaranamma som jag aldrig haft innan. Så hade jag varit du hade vi nog helt sonika åkt till annan ort och gift oss en då! Kanske tom skickat ett "**ck you too"-kort till de som förtjänade det! Ni har inte övervägt att gifta er ändå? Men tillsammans med de som förtjänar att stå på gästlistan, skippa resten?

• Sessan67
    1700tal skrev 2011-08-05 20:21:14 följande:

Nej men Sessan.... Gråter Vad ska man säga? Varför gör man så, varför accepterar inte folk människors val i livet? Blir både ledsen, frustrerad och skitförbannad när jag läser vad du skriver.. Hur kan man tolka ett bröllop som en 40-årskris??? Den har jag aldrig hört förr, tvärtom snarare - "varför gifter sig folk inte när de har barn och är 40?" eller "varför gifter de sig som är så unga?". Fattar noll...

Jag förstår att du är jätteledsen att era nära och kära inte stöttar er, särskilt som kände er tvungna att göra nåt så drastiskt som att ställa in hela bröllopet! Jag förstår hur du måste känna, känslan av att vara otillräcklig i andras ögon men ända veta att man har rättigheten att vara den man är. Men på sista åren har åtminstone jag utrustat mig med en jävlaranamma som jag aldrig haft innan. Så hade jag varit du hade vi nog helt sonika åkt till annan ort och gift oss en då! Kanske tom skickat ett "**ck you too"-kort till de som förtjänade det! Ni har inte övervägt att gifta er ändå? Men tillsammans med de som förtjänar att stå på gästlistan, skippa resten?

Tack 1700-tal! Tyvärr är två av de tre personer som har svårt att acceptera vår kärlek så pass viktiga för oss att det inte känns bra att ha vigseln utan dem, vi hoppas på att lite mer tid ska lösa det så att de kan vara med utan att dra ned stämningen. Om de inte ändrat sig tills i maj så gifter vi oss i vilket fall som helst - vi är helt överrens om att INTE skjuta upp det en andra gång!

Om en vecka åker vi på en veckas semester, som var tänkt att bli en bröllopsresa - och är HELT inställda på att ha en underbar vecka tillsammans - bara vi två Solig Trots det känns just helgen väldigt tung nu - blev ju inte riktigt som vi tänkt oss Gråter Är dock inte den som ger upp så jag vet att vi KOMMER att gifta oss (även om det blir nio månader senare än planerat)  och leva restan av livet tillsammmans!
  • Sommarbrud

Dd o 1700: ja jag e här :) men har ingen dator i skriver från mobile. O det e i te min grej ! Så återkommer mer bär dator finns i huset igen...

• Sommarbrud

Sessan : men vad e det jag läser ? Blir så trött på människor! Men ny får ni ha en toppen resa och intr låts några förstöra.O i maj ska ni visa alla hur ett bröllop ska vara ! Åh nu är jag riktigt upprörd. Stavfel blir det också massa extra från skit telefonen ! Men tänk inte så mkt på det svårt men några få ska inte förstöra!

• Sessan67
    Sommarbrud skrev 2011-08-05 21:43:45 följande:
    Sessan : men vad e det jag läser ? Blir så trött på människor! Men ny får ni ha en toppen resa och intr låts några förstöra.O i maj ska ni visa alla hur ett bröllop ska vara ! Åh nu är jag riktigt upprörd. Stavfel blir det också massa extra från skit telefonen ! Men tänk inte så mkt på det svårt men några få ska inte förstöra!
    Tack för din uppmuntran och välkommen tillbaka till tråden sommarbrud! Jadå i maj blir det bröllop - vad än omgivningen tycker Hjärta
  • Sommarbrud

Pink: klänningen är ju bara för cool ! Gillar den skarpt ! Är bilden hemma hos dig ? Vad e det för ngt i bakgrunden med tidningar ? Jag letar efter en liknande tapet nämligen :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!