• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    bruden - Klänningen såg ju väldigt fin ut faktiskt, tycker defintivt du ska sälja den :) Du hade ju dock inte kunnat använda den ändå om den var för stor :P Klänningen som du hade på dig var faktiskt också väldigt, väldigt fin :) Hugget som stucket mellan klänningarna tycker jag. Du såg väldigt vacker ut i den :) Måste bara tillägga att jag fullkomligt älskar flugan! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-08 16:44:02 följande:
    bruden - Klänningen såg ju väldigt fin ut faktiskt, tycker defintivt du ska sälja den :) Du hade ju dock inte kunnat använda den ändå om den var för stor :P Klänningen som du hade på dig var faktiskt också väldigt, väldigt fin :) Hugget som stucket mellan klänningarna tycker jag. Du såg väldigt vacker ut i den :) Måste bara tillägga att jag fullkomligt älskar flugan! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Den är fin, verkligen! Nackdelen är att bandet är ditsytt vilket gör att man inte kan ha det att strama åt. Det är bara punktsytt så kan man sy kan man enkelt fixa det
    Om min senaste klänning hade passat hade jag nog haft vääääldigt svårt för att välja i lördags Maken tackar för komplimangen om flugan
  • emmi
    marielleangelina skrev 2011-08-08 11:47:45 följande:
    Hejsan Emmi!

Är väldigt imponerad av din klänning, speciellt spetsen! Jag ska själv beställa en spetsklänning och den du fick såg väldigt lik ut den som är på orginalet (både ditt och mittt orginal!) Förstår att du är nöjd, det hade definitivt jag varit =)

Fick du se prov på spetsen innan? Jag har nämligen fått bild från Landy, den ser väldigt fin ut men den som du fått på kläningen ser mycket mer lik ut! Lägger upp en bild på orginalet, vad tror du? :) Hoppas på att du kan hjälpa mig lite!
    Hänger inte riktigt med här :) Undrar du om dom skulle klara av att efterlikna spetsen som du visar på bilden? Har ingen erfarenhet av Landy bridal tyvärr, så jag kan inte riktigt svara på den frågan. Tuterabridal lyckades ju härma originalet på min klänning jättebra, så det kan nog dom med. Jag bad inte om ett prov men de skulle ha skickat tygprover på spetsen om jag ville. 

Under spetsen på kjolen är det satin, sen tyll, sen ett till satinlager. Överdelen är en korsett med liksom hårda pinnar (såna som alltid sitter i korsetter, vet inte vad de kallas) med satinfoder. Korsetten är väldigt tjock och inte tunn och sladdrig.

Hoppas du fick svar på din fråga, annars fråga igen =) 
  • marielleangelina
    emmi skrev 2011-08-08 16:49:56 följande:
    Hänger inte riktigt med här :) Undrar du om dom skulle klara av att efterlikna spetsen som du visar på bilden? Har ingen erfarenhet av Landy bridal tyvärr, så jag kan inte riktigt svara på den frågan. Tuterabridal lyckades ju härma originalet på min klänning jättebra, så det kan nog dom med. Jag bad inte om ett prov men de skulle ha skickat tygprover på spetsen om jag ville. 

Under spetsen på kjolen är det satin, sen tyll, sen ett till satinlager. Överdelen är en korsett med liksom hårda pinnar (såna som alltid sitter i korsetter, vet inte vad de kallas) med satinfoder. Korsetten är väldigt tjock och inte tunn och sladdrig.

Hoppas du fick svar på din fråga, annars fråga igen =) 
    Hehe, nä jag tänkte mer om jag skulle skippa Landy och be Tuterabridal sy upp den istället! Eftersom de verkar använda fin spets menar jag! :) Men då kontaktar jag dem och ser om man kan få prov.
  • emmi
    marielleangelina skrev 2011-08-08 17:01:33 följande:
    Hehe, nä jag tänkte mer om jag skulle skippa Landy och be Tuterabridal sy upp den istället! Eftersom de verkar använda fin spets menar jag! :) Men då kontaktar jag dem och ser om man kan få prov.
    Ahaaa!
    Ja men kontakta dom vettja! Dom har varit väldigt snabba på att svara på mail. Max en halv dag. 

Lycka till! 
  • Memmsan
    emmi skrev 2011-08-08 17:03:40 följande:
    Ahaaa!
    Ja men kontakta dom vettja! Dom har varit väldigt snabba på att svara på mail. Max en halv dag. 

Lycka till! 
    Känns som jag "stalkar" dig eller något Emmi =) Men du har ju svaren på mina frågor.
    Satt det ett sådant brett bh-band bak i klänningen som orginalen har för att spänna in korsetten? Det som sitter innanför dragkedjan.
    Tur att vi har dig Emmi =)

• emmi
    Memmsan skrev 2011-08-08 19:39:44 följande:
    Känns som jag "stalkar" dig eller något Emmi =) Men du har ju svaren på mina frågor.
    Satt det ett sådant brett bh-band bak i klänningen som orginalen har för att spänna in korsetten? Det som sitter innanför dragkedjan.
    Tur att vi har dig Emmi =)
    Haha, det är lugnt! Jag hade velat ha någon att fråga när jag beställde för gud vad nervös jag var!

Det satt ett såntdär band i midjan som man kan ta bort om man vill. Fick även axelband till också. O en slöja Tungan ute 
  • Memmsan
    emmi skrev 2011-08-08 20:32:23 följande:
    Haha, det är lugnt! Jag hade velat ha någon att fråga när jag beställde för gud vad nervös jag var!

Det satt ett såntdär band i midjan som man kan ta bort om man vill. Fick även axelband till också. O en slöja Tungan ute 
    Nej jag menar inte ett sånt =) Utan på insidan, precis innan du stänger blixtlåset så stänger man La Sposas och Enzoanis klänningar med ett band, typ bh-knäppning i ryggen , för att få till korsetten och formen på bysten, sen drar man upp dragkedjan. Är du med på vad jag menar nu?
    Jag är tacksam att du finns så man kan fråga, hoppas även jag kan fråga någon till innan det är dags att bestämma sig för klänning och leverantör =)
  • emmi
    Memmsan skrev 2011-08-08 20:47:22 följande:
    Nej jag menar inte ett sånt =) Utan på insidan, precis innan du stänger blixtlåset så stänger man La Sposas och Enzoanis klänningar med ett band, typ bh-knäppning i ryggen , för att få till korsetten och formen på bysten, sen drar man upp dragkedjan. Är du med på vad jag menar nu?
    Jag är tacksam att du finns så man kan fråga, hoppas även jag kan fråga någon till innan det är dags att bestämma sig för klänning och leverantör =)
    Ja alltså bandet sitter i midjan innanför klänningen som man drar åt, sen stänger man dragkedjan. Fast det sitter inte så högt som vid bysten utan precis i midjan. Med typ bhknäppning =) 

Fråga på! :) 
  • fasit

Hej!här verkar ni haj på oäkta klänningar.hur gör man om man hittat en "äkta" klänning som man vill ha en kopia av?är det bara att börja leta på billiga sidor eller finns det ngt enklare sätt? Tack för hjälpen

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!