• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530
    Pinkgrape skrev 2011-08-23 10:25:20 följande:
    Nu har vi haft en mysig helg på hotell :) Dock patienthotell i grannstaden för besök på sjukhus, men ändock hotell. Dottern tyckte det var jättekul :) Vi gick på cirkus också, fick biljetter av sjukhuset. Det var roligt :)

I övrigt träffades vi psykolog, hjärtläkare, barnläkare, kurator och sjukgymnast. Allt gick jättebra och allt kring hjärtat ser oförändrat ut :)

Jag och min man har pratat om detta med klänningar och han tycker att jag ska beställa en ny brudklänning var femte år :P haha Gärna för mig dock, det finns så många fina :) Kan vi bara sitta här hemma i soffan i bröllopskläder och käka kina-mat och se film :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Skönt att allt var bra med dottern!

Måste bara fråga, har ni disskuterat tårtan (som personalen åt upp) och det extra kaffet mer er lokal?
  • operfekt

Nu har jag varit & provat bröllopsklänningar, blir nog en fluffig tyll-klänning till mig, måste bara komma på hur jag vill ha den, funderar på om spets kan bli bra till överdelen, älskar ju spets!
    Väntar på bilderna som syster tog för att se om jag verkligen såg bäst ut i den, trodde inte att jag skulle passa i modellen då jag är så kort, men ja.. Den var sååå fin!

Känns ganska bra också att jag inte behöver gå ner i vikt för att känna mig fin i klänningen
    (har tänkt försöka gå ner 10 kg) då behöver jag inte känna mig så stressad, även fast jag
    fortf vill gå ner & träna för min egen skull! =)

• 120530
    fasit skrev 2011-08-23 14:33:17 följande:
    Hej. Jag undrar om någon kan rekommendera att köpa klänning från DHgate.com självklart varningar. Andra tips inför köpsbeslut? Tack för hjälpen.
    Det finns ju väldigt många olika säljare på dhgate. Kolla upp den du funderar på att använda och se hur många procent nöjda kunder de har, hur många ordrar de slutfört och hur länge de funnits på dh. Det är ju lätt att ha 100 % kunder om man bara haft en kund Flört

I övrigt tycker jag själva dhgate är bra, de  är ju en mellanhand för pengarna som ger dig en extra säkerhet.
  • Styrka
    Eileme skrev 2011-08-23 15:12:57 följande:
    Fantastisk klänning

I övrigt har jag tyvärr inget svar till dig :(
    Tack!

Har bestämt mig för att kontakta Landy eller Milly med bilder och se vad de skulle ta för att sy upp den.
  • emelie och Jonas

Hej alla erfarna Kinaklänningsköpare! :)
    Jag hade tänkt köpa min brudklänning på ebay.se men vad är era främsta tips?
    Vilka ska man beställa av alternativt INTE beställa från?

Vad ska man tänka på vad gällande storlek och allt annat som kan vara bra?
    Är det bäst att köpa eventuell underkjol från samma sida som klänningen är köpt från för at det ska passa?

• Darling Daisy
    Minuz skrev 2011-08-23 07:49:47 följande:
    Vad tycker ni jag ska ha för färg på bandet/släpet?

Först sa hon $180 men jag fick betala $ 207 så ca 1350 kr tror jag det blev. Men helt ok. då får jag även med extra smycken och slöja + någon mer liten gåva.....
    Men tycker det är billigt, bara denna blir lika fin som den andra hon sydde......
    Vilken läcker klänning! Kan du sätta in en bild på framsidan också?
    Jag har guldfärgade broderier på min champagnefärgade klänning. Det är snyggt ihop. För mig var det viktigt att färgerna harmonierade och jag valde därför bort avvikande färger som grönt, svart osv.
    Så jag tycker du ska köra på någon guld/champagnefärg på bältet/släpet!
  • Pinkgrape
    Red skrev 2011-08-23 15:17:20 följande:
    Skönt att allt var bra med dottern!

Måste bara fråga, har ni disskuterat tårtan (som personalen åt upp) och det extra kaffet mer er lokal?
    Tack :)

Ja, de hade inte debiterat oss för något ytterligare kaffe och tillslut, efter många om och men, fick vi avdrag på slutnotan för tårtan. Dock ingen ursäkt.
  • Pinkgrape
    fasit skrev 2011-08-23 14:33:17 följande:
    Hej. Jag undrar om någon kan rekommendera att köpa klänning från DHgate.com självklart varningar. Andra tips inför köpsbeslut? Tack för hjälpen.
    Kolla säljare noga, väldigt noga. Jag har köpt två brudklänningen (båda beställda med snörning, men kom utan) och två tärnklänningar där. Välj bara "free shipping", då frakten annars kan bli väldigt dyr.

Just själva dhgate.com är en bra och seriös sida och skulle det bli knas med säljare är de duktiga på att hjälpa till och medla mellan osv.
  • Madelen867

Jag tänkte lägga en beställning på mylove bridal idag och har precis mätt mig.
    Men "hollow to hem"-mätningen orskaede lite bekymmer. Förstår att man ska mäta från halsgrop till klänningens slut så att säga... men jag fick bara 142cm där. Enligt deras lista är 152 "rätt".
    Hur gjorde ni här? Snabbt svar tack.

• raring
    Madelen867 skrev 2011-08-23 22:16:49 följande:
    Jag tänkte lägga en beställning på mylove bridal idag och har precis mätt mig.
    Men "hollow to hem"-mätningen orskaede lite bekymmer. Förstår att man ska mäta från halsgrop till klänningens slut så att säga... men jag fick bara 142cm där. Enligt deras lista är 152 "rätt".
    Hur gjorde ni här? Snabbt svar tack.
    Samma sak för mig! Exakt samma skillnad i måtten. Men eftersom det är klänningens längd så har de förmodligen lagt till lite mån för att ha klackar, gissade vi (eller chansar vi på) så, jag tog standardmått eftersom alla de andra måtten stämde. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!