• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • marimekko86
    fasit skrev 2011-08-24 16:55:54 följande:
    Vad är det som skiljer olika leverantörer åt? Endel kostar ca150 dollar på en sida och på en annan visas exakt samma klänning för 450 dollar. Vad är skillnaden?
    Tänker du på brudklänningar?

Många säger, och det stämmer nog för det mesta, att vissa företag som är lite dyrare har bättre kvalité på sina brudklänningar. Bättre tyg, syr mer noggrant, kan göra justeringar oich andra ändringar mm. Därför blir det lite dyrare.

Jag betalade 345 USD för min klänning, men det blir ändå inte dyrt alls, runt 2300 kronor. Tycker det är ett bra pris. Har bara hört gott om det företaget och valde dem just för att de var lite dyrare och sedan har jag haft mejlkontakt med dem länge så jag kände mig trygg att beställa därifrån.
  • Styrka

Eh, en dum fråga kanske... men har Landy kundservice på svenska? Jag skickade precis ett meddelande till dem via "contact us" längst ned på deras sida. Jag skrev på engelska, hela sidan är ju i övrligt på engelska, men när jag skickat meddelandet fick jag ett tack-besked på svenska! "Tack för ditt meddelande. Vi kommer att kontakta dig inom kort." Blev så förvånad bara...

• andersson1970

Så där ja, nu har jag oxå beställt en Kinaklänning.

Dotterns studentbal får inviga denna skapelse. 15 dagars processingtime, stod det. cirka 8 dagars leverans.

Nåja, vi får väl se vad och när som kommer hem! :)

688.- kostade denna skapelse.

• marielleangelina
    Styrka skrev 2011-08-24 19:03:03 följande:
    Eh, en dum fråga kanske... men har Landy kundservice på svenska? Jag skickade precis ett meddelande till dem via "contact us" längst ned på deras sida. Jag skrev på engelska, hela sidan är ju i övrligt på engelska, men när jag skickat meddelandet fick jag ett tack-besked på svenska! "Tack för ditt meddelande. Vi kommer att kontakta dig inom kort." Blev så förvånad bara...
    Kan det vara något automatiskt meddelande på något vänster?
    Jag har haft kontakt med Landy, men alltid på engelska, tror inte de kan svenska men vem vet.
    ----------------------------------
    Jag står i valet och kvalet nu, så jobbigt! Jag har ju jättelång tid på mig, jag gifter mig ju inte förrän nästa år i augusti, men!..... Efter en vistelse i brudbutik och provningar så har jag slopat spetsklänningen á la Jim Hjelm. Jag vill ha en klänning med korsett!
    T.o.m. jag (måste jag säga för jag är verkligen inte tjock, 51 kg på 161 cm) såg tjock ut i en liknande klänning jag provade, alltså en kroppsnära sak... FY!

Så nu funderar jag på den här klänningen (se bild) men jag är osäker på vilket företag som är bäst... Landy har jag hört mycket gott om... Jag är förvirrad helt enkelt!! Obestämd

Korsetten borde kunna gå ända ner till höfterna trots att den är skuren som den är?? Någon som vet? Glad

• teddy

Hur e de nu? vilka sidor/företag rekomenderas? och vilka ska man akta sig för?
    landy har jag hört ska va rätt bra o my love bridal verkade okej...
    vilket/vilka används flitigast av er alla?!

och... ser verkligen klänningarna (ni som fått hem era) ut som på bilderna? de verkar ju nästan för bra för att vara sant... 

• MySweetShadow
    andersson1970 skrev 2011-08-24 19:25:05 följande:

Så där ja, nu har jag oxå beställt en Kinaklänning.

Dotterns studentbal får inviga denna skapelse. 15 dagars processingtime, stod det. cirka 8 dagars leverans.

Nåja, vi får väl se vad och när som kommer hem! :)

688.- kostade denna skapelse.

Underbar klänning!! Den har jag sparad i min "klänning-map". Ska bli spännande o se hur den ser ut IRL o sånt. Vart hittade du den? Jag hittade den på Ebay, men har för mej att den va dyrare där...

Funderar på att köpa en klänning från Mylove Bridal, någon som har något att säga om dom? Bra eller dåligt! Har hängt med lite här i tråden ett tag, o fått för mej att det är ett bra företag. Billiga o helt fantastiska klänningar har dom iaf!
  • Pinkgrape
    MySweetShadow skrev 2011-08-24 20:36:09 följande:
    Underbar klänning!! Den har jag sparad i min "klänning-map". Ska bli spännande o se hur den ser ut IRL o sånt. Vart hittade du den? Jag hittade den på Ebay, men har för mej att den va dyrare där...

Funderar på att köpa en klänning från Mylove Bridal, någon som har något att säga om dom? Bra eller dåligt! Har hängt med lite här i tråden ett tag, o fått för mej att det är ett bra företag. Billiga o helt fantastiska klänningar har dom iaf!
    Jag har två klänningar från Mylove och är jättenöjd :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • andersson1970
    MySweetShadow skrev 2011-08-24 20:36:09 följande:
    Hos tidebuy.com
    Ja vi får se hur det slutar, spännande är det iaf!
  • Pinkgrape

Jag skulle vilja beställa en klänning till nyår, nu när bröllopet redan är över. Har dock svårt att välja, vad passar det med för typ av klänning till nyår? Någon som har ett förslag?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • marimekko86
    teddy skrev 2011-08-24 19:59:05 följande:
    Hur e de nu? vilka sidor/företag rekomenderas? och vilka ska man akta sig för?
    landy har jag hört ska va rätt bra o my love bridal verkade okej...
    vilket/vilka används flitigast av er alla?!

och... ser verkligen klänningarna (ni som fått hem era) ut som på bilderna? de verkar ju nästan för bra för att vara sant... 
    Jag har som sagt beställt av landy eftersom jag haft bra mejlkontakt med dem och de har bra rykte och kunde sy upp den klänningen jag ville ha.!

Jag har inte fått hem min klänning än, fick mejl av landy igår att den ska vara klar i mitten på september, så jag borde med andra ord hinna få hem den innan oktober månad börjar...då ska jag visa upp den och berätta om jag är nöjd eller inte Men MÅNGA är nöjda och får hem helt underbara klänningar.!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!