• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    Darling Daisy skrev 2011-08-27 10:26:51 följande:
    Ouch, så snygg! 
    Vi får införa lite nya traditioner: en bröllopsfest per år? Trådträff med alla iförda kinaklänningar?  
    Ja, jag måste hitta något sätt att få bära den klänningen, men det är lika bra att det inte blev nu. Satsar på en bröllopsfest om 5år (vi har pratat om det tidigare) och då ska jag också ha hunnit gå ner alla 20kg som är kvar. Då kommer jag verkligen se fin ut i klänningen också :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    MySweetShadow skrev 2011-08-27 10:02:45 följande:
    Den va verkligen skitsnygg! Letar själv efter något liknande :) Fast just nu hittar jag så många fina att jag får beslutsångest Drömmer

Just idag (ändrar mej hela tiden) är nog denna min favorit:

Förstår att den är favoriten, jättefin :) Speciellt överdelen, supersnygg :D
  • Pinkgrape
    Vickymb skrev 2011-08-27 08:38:57 följande:
    Nu måste jag ta mig samman och inte bli hysterisk...landy bridal missade lite i mitt
     mail att jag ville ha klänningen före den 1 september så när jag skickade ett mail
    l i början på denna vecka och frågade om klänningen var send så fick jag till svar att
    den skulle skickas i slutet på denna vecka.

Så igår skickade jag ett mail till om den var skickad och idag får jag till
    svar att den blir skickad imorgon....OKEJ liiiiite tight om tid nu.
    Så nästa fråga blir hur lång tid tar det att skicka den för nu börjar jag bli nervös...men nu har dom lovat att det tar 3 dagar med DHL och att dom får mitt telefon nr så DHL kan
    ringa mig så fort den kommer fram.

Hooooopppas allt klaffar nu och att det inte blir något skit med tull och annat...jag orkar inte...
    min fina klänning...måste bara ha den på lørdag!
    Oh, vad spännande.. jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att den hinner komma i tid!!! Jag tror det, det kommer gå bra, allt blir bra :)

Men.. bara.. OM.. har du någon backup-plan?
  • Just Me
    Pinkgrape skrev 2011-08-27 01:01:52 följande:
    Jag beställde denna klänningen, fast i rosa och med svart band i midjan.

Såhär såg klänningarna ut som jag fick hem :) De var hur fina som helst, mina tärnor, tycker jag :) Precis såna klänningar som jag hade tänkt mig i huvudet innan :P haha

Beställde även små svarta boleros från etsy.com som de hade till :)

Jag minns dem! När jag var ny i tråden så postade du att du fått dem hem typ den dagen

Dem var verkligen jättefina och det är den stiden jag tänkt fast allra helst skulle jag vilja ha hel långa med rosetten dit bak. Ska vara mörklila klänning med vita band. Hittade ev perfekta klänningar igår natt när jag surfade, ska fortsätta kolla idag

Bolerona var jättefina, men jag hade tänkt mig sjalar t tjejerna! Månne man kan beställa det till??
    Ngn som vet vad sjal heter på engelska?

Tusen tackl återigen Pinkgrape!! {#emotions_dlg.flower}
  • Pinkgrape
    Just Me skrev 2011-08-27 14:09:32 följande:
    Jag minns dem! När jag var ny i tråden så postade du att du fått dem hem typ den dagen

Dem var verkligen jättefina och det är den stiden jag tänkt fast allra helst skulle jag vilja ha hel långa med rosetten dit bak. Ska vara mörklila klänning med vita band. Hittade ev perfekta klänningar igår natt när jag surfade, ska fortsätta kolla idag

Bolerona var jättefina, men jag hade tänkt mig sjalar t tjejerna! Månne man kan beställa det till??
    Ngn som vet vad sjal heter på engelska?

Tusen tackl återigen Pinkgrape!! {#emotions_dlg.flower}
    Haha jasså? Där ser man :P

Åh, det låter ju superfint ju. Jag tror nog att du ska lyckas hitta precis vad du är ute efter :) Jag är inte säker, men jag tror att sjal heter shawl på engelska :P
  • Just Me
    Pinkgrape skrev 2011-08-27 14:22:14 följande:
    Haha jasså? Där ser man :P

Åh, det låter ju superfint ju. Jag tror nog att du ska lyckas hitta precis vad du är ute efter :) Jag är inte säker, men jag tror att sjal heter shawl på engelska :P
    Jo nu när man upptäck Kina, dhgate, ebay m m så är jag oxå pretty sure att jag kommer hitta det jag söker efter

Som denna t ex:

www.dhgate.com/free-shiping-dark-blue-strapless-satin-waist/p-ff8080812157cc3401215f18a31c61a8.html

Fast i "mina" färger då :)

Internet är underbart !!!
  • Pinkgrape
    Just Me skrev 2011-08-27 14:36:05 följande:
    Jo nu när man upptäck Kina, dhgate, ebay m m så är jag oxå pretty sure att jag kommer hitta det jag söker efter
    Som denna t ex:
    www.dhgate.com/free-shiping-dark-blue-straple...

Fast i "mina" färger då :)
    Internet är underbart !!!
    Den såg ju jättefin ut :D Och färgerna du valt, så fina... (alltså lila och vit)
    Kan dock säga att kolla säljare noga på DH. Jag hade otur med två av mina brudklänningar därifrån och fick dom i fel storlek :/ Jättefina i övrigt, med alldeles för små.

Haha måste ju också bara tipsa om tärnklänningar på "min" kinasida ;P
    www.mylove-bridal.com/Wholesale-wedding-party-dresses-long-bridesmaid-dresses_c2345
  • Just Me
    Pinkgrape skrev 2011-08-27 14:41:34 följande:
    Den såg ju jättefin ut :D Och färgerna du valt, så fina... (alltså lila och vit)
    Kan dock säga att kolla säljare noga på DH. Jag hade otur med två av mina brudklänningar därifrån och fick dom i fel storlek :/ Jättefina i övrigt, med alldeles för små.

Haha måste ju också bara tipsa om tärnklänningar på "min" kinasida ;P
    www.mylove-bridal.com/Wholesale-wedding-party...
    Dem är du nöjd med o kan rekommendera?
    Faktiskt inte varit på deras sida innan...
  • Pinkgrape
    Just Me skrev 2011-08-27 14:55:34 följande:
    Dem är du nöjd med o kan rekommendera?
    Faktiskt inte varit på deras sida innan...
    De två brudklänningarna jag använde på bröllopet är båda från Mylove :) Jag är jättenöjd med klänningarna därifrån och har fått båda snabbt, tagit ca 4 veckor från beställning. Har hört flera brudar här på BT och utanför, i den riktiga världen ;P, som är nöjda med sina klänningar därifrån :)
  • Madelen867

Jag har beställt från mylove och längtar tills klänningen kommer hem. :)

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!