• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sessan67
    GladPreggie skrev 2011-04-06 21:27:25 följande:
    BRA idé!! Det kan jag göra.

Nu finns bilder med klänningen på i mitt galleri. fan också, var det dumt att beställa en för liten klänning?? har börjat cykla till jobbet nu, 11 km enkel väg. Det borde väl kunna ta bort lite vikt? Inte mycket kvar för att dragkedjan ska gå hela väägen upp men man vill ju inte heller att den ska sitta som ett korvskinn där det bullar över i ryggen. 4 mån kvar till bröllopet!
    Det klarar du - lååååång tid kvar! Har också 4 månader kvar - och har dragit av 5 cm på klänningen jag väntar på Glad
  • Junibruden
    1700tal skrev 2011-04-06 16:54:28 följande:
    Hm, vad konstigt! Kollade just och jag beställde min 22 feb. Det är 65 dagar lev för specialmodeller ( för min del iaf) och det är ju 2 mån plus lite dar till, alltså slutet april. Sen är de säkert inte on time med den alls. Den är bara på stage 2 (av 6) i processen. Gillar att de får det brådis iaf. Men det SKA komma då...

Men oj, då är ju din mer än vanligt försenad. Ska du inte ta det med dem på chatten i morg på morgonen då? Få raka besked?

Btw, vi gör ju en sammanställning på våra beställda klänningar. Typ bara du kvar. Har du inte lust att lägga in en bild på din beställda klänning i tråden igen?
    God morgon på er alla!

tänkte bara kommentera att min process framksred under en natt från stage 2 till 5... så det kan ju nog hända att din klänning blir färdig i slutet av april.

och ojo oj oj så jag tycker om den rosa volangdrömmen :)
  • Monarkfjäril

Hinner inte riktigt uppdatera mig om vad ni har skrivit.

Chattade med Milly nu igen på morgonen och hoppas att quotation kommer innan ikväll =)

Och det verkar som de har kvar den ljusa rosa som 1700tal hade fått tygprov på.

Nu till den stora Frågan, vad är det för material i klänningen?

Bella skrev att hon trodde det var i elastic satin och då faller hela iden,
    var inte den mycket mer rosa?

det gick att göra den i bridal satin också sa Bella
    och det var det Coral sa att de skulle använda.

Men frågan är hur den eg "ska " göras för att se bra ut?

Någon som har  susning.
  • Junibruden
    Monarkfjäril skrev 2011-04-07 08:07:37 följande:

Chattade med Milly nu igen på morgonen och hoppas att quotation kommer innan ikväll =)

Någon som har  susning.
    Jag vet egentligen inget om tyger, men skulle välja satin nr 91 (millys ljusrosa). men kunde spetsen eventuellt vara i ivory? har milly ljusrosa spets? blir klänningen för rosa om både spetsen och satinet är i rosa? eller blir kontrasten mellan lusrosa satin och ivory spets för stor?

äsch nu ställde jag för många frågor, hjälpte dig inte alls...

jag rekommenderar att du väntar på att 1700-tal hittar hit idag, för hon är expert på tyger, färger nyanser etc.
  • KhiraLii
    Junibruden skrev 2011-04-07 08:20:18 följande:
    Jag vet egentligen inget om tyger, men skulle välja satin nr 91 (millys ljusrosa). men kunde spetsen eventuellt vara i ivory? har milly ljusrosa spets? blir klänningen för rosa om både spetsen och satinet är i rosa? eller blir kontrasten mellan lusrosa satin och ivory spets för stor?

äsch nu ställde jag för många frågor, hjälpte dig inte alls...

jag rekommenderar att du väntar på att 1700-tal hittar hit idag, för hon är expert på tyger, färger nyanser etc.
    Monarkfjäril skrev 2011-04-07 08:07:37 följande:

Någon som har  susning.
    Orginalet är gjort i "ivory lace over pearl rose". Jag skulle gissa på att de använt vanligt satin i denna klänning för maggie brukar skriva ut när klänningar är gjorda av elastic satin. Det enda de nämner är att det är alencon lace
  • KhiraLii

Rent spontant tycker jag också att Coral har betydligt fler klänningar i spets som påminner om denna än vad Milly har. Jag skulle välja dem för en spetsklänning

• 1700tal
    KhiraLii skrev 2011-04-07 08:46:04 följande:
    Rent spontant tycker jag också att Coral har betydligt fler klänningar i spets som påminner om denna än vad Milly har. Jag skulle välja dem för en spetsklänning
    Men coral hade väl inte den ljust rosa? Det var väl det det hela hängde upp sig på?
  • Junibruden
    1700tal skrev 2011-04-07 09:10:06 följande:
    Men coral hade väl inte den ljust rosa? Det var väl det det hela hängde upp sig på?
    så vill jag också minnas att det var. corals rosa var allt för mörk...
  • 1700tal
    Preggie skrev 2011-04-06 18:40:24 följande:
    Bilder finns i gallerit! Inte 100 kvalitet men ändå...
    Men vad fin den blir och vilken läcker rygg!!
  • 1700tal
    Humlan66 skrev 2011-04-06 19:48:32 följande:
    Här är en till länk ni kan lägga till i länk listan

szlongzhilian.en.alibaba.com/
    Många fina klänningar och kort leveranstid, bra länk!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!