• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Fasit och Jazzily:

Jag tror inte att jag har hört någon prata om de två sidorna hittills, tyvärr. Kan ju ha missat det förstås.
    Prova att googla rewiev och företagsnamnet så brukar man få ett litet hum om vad kunder världen över tycker. 

• Lommila1

Sitter o surfar kinaklänningar nu dygnet runt känns det som o blir snart tokig. dvs jag måste snart få beställt så jag kan ägna energin åt annat;

Nåväl några funderingar;
    jag hade bestämt mig att beställa en pronovias kopia från tuterabridal, men nu sådär lagom till så ligger sidan nere. dvs dom har inte betalt för domän namnet eller ngt liknade,
    dethär känns ju int som ett värst seriöst företag och jag undrar just om man vågar beställa därifrån? Har något beställt däifrån? Kommentarer?
     jag har varit i kontakt med deras kundservice o hon jag talade med var hur trevlig som helst! snabba svar dessutom...

Är Milly bridal o Light in the box samma företag? då man läser revieiwsen på milly så tackar folk Litb, det känns ju också lite märkligt?

• Darling Daisy

Lommila1:
    Jag har inte hört något om att Milly o Litb ska vara samma företag.
    Utifrån det jag läst här under ett antal månader och mina egna erfarenheter så skulle jag hellre beställa från Milly än Litb.

Ang hemsidan, Millys hemsida låg nere typ 4 månader i våras. Deras produktion fortsatte dock som vanligt under tiden och folk kunde både beställa och fick hem klänningar under den tiden. Har du mailadressen till tutera kvar så maila helt enkelt o fråga varför sidan är nere o om du kan beställa. 

Förstår din känsla av att vara tvungen att beställa för att inte bli tokig, by the way!

• Lommila1

Hmm knepigt knepigt.

Alltså jag har haft meilkontakt med en typ på tutera och frågat, saker eftersom innan sidan låg helt nere fungerade den inte... Typen i fråga har sagt att jag kan beställa min modell därifrån men att jag skall göra det via hemsidan. mitt svar på det var att hemsidan ligger ju nere hur skall jag då beställa? svaret blev ordagrant "Thanks for your mail. We feel quite sorry for the inconvenience brought to you and will solve the problem quite soon"
    okei, men ja skickade ännu o frågade priset, sen dess har jag inte hört något. iofs är det ju bara några dagar sen jag skickade det, men tidigare har svaret kommit innom ngn timme...

Gällande Milly o Litb så har jag tidigare beställt klänning från Litb och var supernöjd

• andersson1970

Thank you for your shopping at Tidebuy.com.We are happy to note you that we have already shipped out your item of sub-order

Tjohooo vad spännande!!
    Fråga: Free shipping står det ju på Tidebuys sida, men jag undrar...ska jag lösa ut DHL när de kommer eller?
    Levererar de till dörren eller ska jag hämta på deras terminal? Blir jag aviserad på nåt vis??

• andersson1970
    fasit skrev 2011-09-02 22:09:50 följande:
    Tidebuy? någon med erfarenhet som kan avråda eller rekommendera?
    Har en klänning på väg därifrån, status just nu är att den är shipped.
    Återkommer med recension.
    Än så länge är infon: beställd den 25 augusti, shipped 2 september.
    Detta är en klänning som är beställd utifrån befintliga storlekar. Så inga specialmått så att säga.
  • Pinkgrape
    andersson1970 skrev 2011-09-03 11:46:46 följande:

Thank you for your shopping at Tidebuy.com.We are happy to note you that we have already shipped out your item of sub-order

Tjohooo vad spännande!!
    Fråga: Free shipping står det ju på Tidebuys sida, men jag undrar...ska jag lösa ut DHL när de kommer eller?
    Levererar de till dörren eller ska jag hämta på deras terminal? Blir jag aviserad på nåt vis??

Står det "Free shipping", så brukar det vara helt gratis frakt. DHL brukar leverera till dörren, du skriver under, och går nervös in med paketet och undrar hur fasiken de fick plats med en hel brudklänning i det lilla paketet! :P Man packar upp och inser att de är jäääkligt bra på att packa och att det man vecklar ut faktiskt är en brudklänning... men... inte alls vad man beställt! Ja, tills man inser att de vänder klänningen ut och in innan de packar den. Man vänder då klänningen och får ett leende på läpparna och drar en lättnadens suck! ;D

Haha så har det varit för mig alla gånger iaf :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • ewaulrica
    Pinkgrape skrev 2011-09-03 14:03:13 följande:
    Står det "Free shipping", så brukar det vara helt gratis frakt. DHL brukar leverera till dörren, du skriver under, och går nervös in med paketet och undrar hur fasiken de fick plats med en hel brudklänning i det lilla paketet! :P Man packar upp och inser att de är jäääkligt bra på att packa och att det man vecklar ut faktiskt är en brudklänning... men... inte alls vad man beställt! Ja, tills man inser att de vänder klänningen ut och in innan de packar den. Man vänder då klänningen och får ett leende på läpparna och drar en lättnadens suck! ;D

hahaha... exakt!!!!! när jag öppnade min igår så såg klänningen verkligen märklig ut... tills jag som du insåg att den var utochinvrängd ;)
  • andersson1970
    Pinkgrape skrev 2011-09-03 14:03:13 följande:

Hahhaha!! okej, låter intressant onekligen.
    Ja jag vet att de kan verkligen packa, beställde en canadian goose kopia från kina...en liten liten paket kom.
    Jag blev så paff när jag fattade att det faktiskt var jackan i detta paket på 25*20*20 cm.
    De måste ha nån slags maskin som pressar ut all luft ur bubbelplasten, eller så är de 4 asiater på ett paket att få ihop det. 2 håller, 1 tejpar och 1 håller emot :)
  • andersson1970

Pinkgrape..eller nån annan som vet? : Kan man kontakta DHL och be att få hämta på en av deras terminaler själva, tror ni? De har parcel ( paket ) hantering precis bredvid mitt jobb. Enklare så än att missa budet.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!