• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-03 14:40:54 följande:
    hahaha... exakt!!!!! när jag öppnade min igår så såg klänningen verkligen märklig ut... tills jag som du insåg att den var utochinvrängd ;)
    Haha ja, jag blev helt förtvivlad när första klänningen kom innan jag insåg det :P
    andersson1970 skrev 2011-09-03 15:19:57 följande:
    Hahhaha!! okej, låter intressant onekligen.
    Ja jag vet att de kan verkligen packa, beställde en canadian goose kopia från kina...en liten liten paket kom.
    Jag blev så paff när jag fattade att det faktiskt var jackan i detta paket på 25*20*20 cm.
    De måste ha nån slags maskin som pressar ut all luft ur bubbelplasten, eller så är de 4 asiater på ett paket att få ihop det. 2 håller, 1 tejpar och 1 håller emot :)
    Hehe ja, det är intressant ;P
    Ja, men jag håller med. De måste ju använda sig av något som får ut all luften ur paketen. Annars skulle det ju inte gå. Haha ja, om man inte går på din teori om flera asiaster ;P
    andersson1970 skrev 2011-09-03 15:21:42 följande:
    Pinkgrape..eller nån annan som vet? : Kan man kontakta DHL och be att få hämta på en av deras terminaler själva, tror ni? De har parcel ( paket ) hantering precis bredvid mitt jobb. Enklare så än att missa budet.
    Jag har faktiskt ingen aning om det går, men jag kan ju tycka att det inte borde vara något problem. Vet andra som fått paketat levererat till jobbet istället också, så om inte annat kanske det skulle funka? Värt att kolla upp iaf :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Just Me
    andersson1970 skrev 2011-09-03 15:21:42 följande:
    Pinkgrape..eller nån annan som vet? : Kan man kontakta DHL och be att få hämta på en av deras terminaler själva, tror ni? De har parcel ( paket ) hantering precis bredvid mitt jobb. Enklare så än att missa budet.
    Det  brukar vara problematiskt....de vill hellre leverera.....
    Däremot, precis som Pinkgrape sade: leverera till annan adress kan gå! Kontakta dem med sändningsnumret o fråga
  • ewaulrica

har beställt denna nu till min dotter: 140 kr inkl frakt.. :) ska bli kul att se hur den väl ser ut när den kommer! :)

• Pinkgrape
    ewaulrica skrev 2011-09-04 09:01:36 följande:
    har beställt denna nu till min dotter: 140 kr inkl frakt.. :) ska bli kul att se hur den väl ser ut när den kommer! :)
    Jättefin klänning och vilket vrakpris! :) Har du valt samma färg som på bilden eller någon annan? Förstår att det ska bli spännande att se när när den kommer. Hoppas ni blir nöjda med den :)
  • ewaulrica
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 10:32:13 följande:
    Jättefin klänning och vilket vrakpris! :) Har du valt samma färg som på bilden eller någon annan? Förstår att det ska bli spännande att se när när den kommer. Hoppas ni blir nöjda med den :)
    det var ett svårt val... :) den finns i rosa, grågrön och denna typ rödlila färg...ljusrosa har hon så många klänningar i redan, vilket inte heller känns som en höstfärg eftersom vi gifter oss i november. :) kvar fanns grågrön och rödlila. vi chansade på den rödlila färgen till slut, men den kan ju verkligen se ut hur som helst när den väl kommer?! haha! Tungan ute

men för det priset kan det vara värt att chansa- och bild kommer när vi har den i våra händer! :) (i rätt tråd ;))

spännande!
  • Marys

Hjälp !!! Jag MÅSTE ha en klänning FORT !!! Hittar ingen... Den jag beställt, är jag lite orolig över. (best i Sverige).
    Så nu vill jag få hem en klänning så fort det bara går. Gifter mig 29 oktober....
    Börjar bli lite trött på att va ororlig över klänning.....
    Kan någon av er alla tipsa om det bästa stället att köpa en klänning på ??
    Tacksam för hjälp !

• Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-04 12:49:59 följande:
    Hjälp !!! Jag MÅSTE ha en klänning FORT !!! Hittar ingen... Den jag beställt, är jag lite orolig över. (best i Sverige).
    Så nu vill jag få hem en klänning så fort det bara går. Gifter mig 29 oktober....
    Börjar bli lite trött på att va ororlig över klänning.....
    Kan någon av er alla tipsa om det bästa stället att köpa en klänning på ??
    Tacksam för hjälp !
    Vad vill du ha för klänning? :) Du kanske kan hitta här på Köp och sälj eller Blocket?

Jag beställde två klänningar från Mylove-bridal.com och det tog bara ca 4 veckor från beställning till att de var hemma. Är jättenöjd med klänningarna därifrån :)
  • Marys

Letat med lyckta både här och på blocket :(
    Vill ha en klänning i spets med snörning..gärna lite släp i spets.
    4 veckor låter ju bra :) ! Ska titta in där.
    Man blir ju stressad. Hur ser dina ut ??

• Pinkgrape
    Marys skrev 2011-09-04 13:38:52 följande:
    Letat med lyckta både här och på blocket :(
    Vill ha en klänning i spets med snörning..gärna lite släp i spets.
    4 veckor låter ju bra :) ! Ska titta in där.
    Man blir ju stressad. Hur ser dina ut ??
    Låter fint :) Ja, det kan ju vara värt att kasta in ett öga där iaf :)
    Haha man blir väldigt stressad! :P

Mina klänningar ser ut såhär, lite (väldugt) dåliga bilder dock, tyvärr.

Denna bytte jag till på kvällen, lite mindre och kortare modell.

Denna hade jag under vigseln.

• Marys
    Pinkgrape skrev 2011-09-04 13:46:56 följande:
    Låter fint :) Ja, det kan ju vara värt att kasta in ett öga där iaf :)
    Haha man blir väldigt stressad! :P

Mina klänningar ser ut såhär, lite (väldugt) dåliga bilder dock, tyvärr.

Denna bytte jag till på kvällen, lite mindre och kortare modell.

Denna hade jag under vigseln.

Va fin du va ! Klänningarna ser bra ut !
    Är inne och tittar runt lite på Mylove. 4 veckor borde ju funka :) Var det enkelt att beställa ??
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!