sandis1977 skrev 2011-06-28 21:59:45 följande:
Superfin! Passar dig underbart bra!
Var det inte du som trodde jag skulle kunna sprätta bort spetsen som är fastsydd i sömmarna på min klänning? Har du något tips?
Jag vill verkligen ha bort den, har visat klänningen för min toastmadame vars mamma är sömmerska och båda säger Nej, men jag vet inte om jag bara ska ge mig på det? Sabbar jag hela klänningen tro?
Tack!
Hmm, var det jag? Det var det säkert. JO, nu minns jag, du skulle ju ta bort spetstyget helt väl? Det borde gå ganska bra om du har nån sykunnig som kan hjälpa dig kanske. Beror ju lite på hur det är insytt i sömmen, bara tillsammans/över tyglagret som är under eller om det sitter fast ytterligare. Svårt att säga...
Darling Daisy skrev 2011-06-28 22:00:06 följande:
Sandis: Kolla på
lilly.dk, det finns hur mycket snygga klänningar som helst där!!! Farligt farligt!
och 1700tal:
Men herre min je, människa, vilken snygg klänning!!!
Bättre utan axelbandet, tycker jag med. Och fy sjutton vad snygg du är i den!!!! Håller med om att överdelen hade varit snyggare med lite mer volanger, lite syjobb för dig kanske?
Vad säger din kloka sambo (har han sett de andra klänningarna?)?
Tack, snälla du!
Jaaaa du, vad sa han... Hm, han snörade på, fotade, snörade av utan att kommentera klänningen eller framför allt MIG i klänning med ett enda ord!
Och det talar väl för sig själv, antar jag...