• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • vilebus

provar att skickar in en bild på klänningen också, även om det ska göras en hel del ändringar på den!!

• Darling Daisy

Mina högt personliga tips till er som undrar om man ska beställa från billigaste eller dyrare ställen:

Svaret beror på hur säker man är på vad man vill ha, hur stor budget man har, hur lång tid man har på sig och hur modig man är.

Har man provat en drömklänning och av någon anledning inte vill/kan beställa i butiken och samtidigt är väldigt mån om att den ska kännas o se ut som den man provat, så rekommenderar jag någon av de dyrare ställena.

Är man väldig osäker på vilken modell man vill ha (kanske har svårt att prova i butik) och har gott om tid på sig (dvs känner att man kan tänka sig att köpa en till klänning om den inte skulle bli bra), så tycker jag att man kan prova nån av de billigare ställena (ta ett med goda vitsord här tex).

Har man väldigt ont om pengar och bara har en exakt summa tilll klänningen, så tycker jag nog att man ska överväga ett av de allra mest omtyckta kinaföretagen, kolla rean i butikerna eller titta på begagnatmarknaden hemma. Då finns ju liksom inget utrymme för "misstag". Även lilly.dk är ett tips, de har många klänningar på sin nätrea.

Tycker man att det är kul att shoppa, har tid och pengar så kan man ju prova sig fram. Det finns ett fantastiskt utbud av vackra välsydda klänningar och trevliga säljare.  Om man är noga med att googla efter rewievs och kolla omdömen på olika sidor, så kan man få en ganska god bild av om säljaren är bra eller inte.

Hur gjorde jag själv: beställde två klänningar (en från landy och en från dhgate), men gifte mig i en lilly jag köpte beg på annonstorget. Landyklänningen är fantastisk, men blev lite fel modell för mig. Dhgateklänningen blev för lång (mitt fel, slarv m måtten) och vi hann inte lägga upp den. Lillyklänningen passade direkt, dock tycker jag kvaliteten kändes sämre än de andra.
    Om jag o framtiden ska köpa en finare festklänning så kommer jag aldrig att tveka inför att beställa från Kina. Jag skulle i så fall köpa från någon av de dyrare ställena.

Hoppas det här kan vara till hjälp för nån! 

• Jane

Hej alla glada tjejer!!!

Jag blev jätteglad när jag upptäckte forumet och såg era kommentarer och tips, jag har nämligen fått lite panikångest Glad

Mitt bröllop är bokat i augusti 2012 och jag har börjat leta klänning, jag hittade med detsamma min drömklänning på nätet och tyckte att det var jättebra eftersom man slipper åka till massor av affärer och städer för att hitta sin klänning. Men....idag när jag skulle leta upp min drömklänning igen, såg jag rubriker där det stog "fake" när jag googlade. Då fick jag panik och hittade massor med negativa kommentarer gentemot www.tidebuy.com

Nu vet jag inte vad jag ska göra, och om jag vågar köpa min klänning. Vad säger ni? har ni handla på www.tidebuy.com ? hur gick det för er? kan ni ge några tips? såg längst upp här alla bra länkar! Tack dom har jag inte set hittills, slängde ett öga på Landy och klänningarna såg fina och proffsiga ut....är dom det?

här är min drömklänning, skriv ärna om ni tidigare sett något liknande någonstans.
  • joy
    Pinkgrape skrev 2011-09-15 19:03:45 följande:
    Jag utgick från den klänningen, men ändrade till jämnlånga lager med tyll på kjolen (som Minuz skriver) och överdelen blev lite annars, sweetheart med spets. Beställde även till ett svart bälte till midjan, men det är löst. Släpet är jättelångt dessutom. Finns som sagt bilder på min blogg, tyvärr skitdåliga, men har man bara mobilkamera så har man :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Åh men den är ju jätte fin....
    Ser inte alls billig och plastig ut Skrattande
    Var köpte du den?
    Jag vill också ända till sweetheart.
    Men jag vill att den ska stå ut mycket som på originalbilden...
    Du hade ingen underkjol på bilden? eller?
    Jag vill att den ska stå ut mera, vet inte ens om det går?
  • joy

Förresten
    Jag hittade...

Den här måste väl ändå ge den lite volym.....

• Pinkgrape
    joy skrev 2011-09-16 12:01:50 följande:
    Åh men den är ju jätte fin....
    Ser inte alls billig och plastig ut Skrattande
    Var köpte du den?
    Jag vill också ända till sweetheart.
    Men jag vill att den ska stå ut mycket som på originalbilden...
    Du hade ingen underkjol på bilden? eller?
    Jag vill att den ska stå ut mera, vet inte ens om det går?
    Nej, den känns verkligen inte billig eller plastig heller.
    Den kan stå ut mycket och bli sådär puffig om man har en underkjol som tex den du visade på bilden här ovan :)
    På bilderna är det ingen underkjol under klänningen och därför är den lite platt.
    Den är tyvärr för liten till mig, så jag har aldrig använt den. Det är min syster på bilderna. Därför jag ska sälja den nu istället. Helst vill jag behålla den, men har inte plats :P
    Jag beställde min på DHgate, men hade mycket problem med säljaren, så vill inte rekommendera att beställa av samma.
  • Minuz
    joy skrev 2011-09-16 12:14:02 följande:

Förresten
    Jag hittade...

Den här måste väl ändå ge den lite volym.....

Hmm............ denna skulle nog passa min klänning nr 2............... Har du någon länk?
  • Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-09-16 15:44:56 följande:
    Hmm............ denna skulle nog passa min klänning nr 2............... Har du någon länk?
    Av bilden att döma är det säljaren Easyshop_2009 som har den underkjolen.
    www.dhgate.com/wholesale-loose-want-to-still-dress-clothes/p-ff80808130e5a4790130f53236417d41.html

Jag har köpt en av mina klänningar från den säljaren, klänningen som jag och Joy pratar om här ovan, och precis som jag skriver till henne, så skulle jag inte rekommendera någon att handla av den säljaren. Blev dåligt bemött och säljaren var väldigt otrevlig, försökte lura mig på pengar och min klänning blev inte som jag beställt den. Den blev fin, men inte som jag beställt. DHgate var tvungen att gå in och medla mellan oss och tillslut fick jag rätt.

Kanske en underkjol inte är lika avancerad som en klänning, så en sådan kanske de klarar av att göra rätt :)
  • car1021

Jag har fastnat för den här klänninge från Mylove-bridal.com. Jag har precis skickat iväg ett mail de och frågat om jag kan få den i ljusrosa men med vit spets. Även vad fraktkostnaden kostar. Ni som har köpt från de vad fick ni betala i fraktkostnad?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!