• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Lommila1

så här ser den ut. så nu hoppas vi på att den passar och att tyget är ok. ännu kommer det ärmar på...

• Solrosen1982

Hej!

Jag har efter att ha varit och provat klänningar i en butik bestämt mig för att beställa en klänning på nätet istället. Men vilket problem!! Det finns ju massor av sidor att välja på och hus många modeller som helst. Både bra och dåligt att ha mycket att välja på. Vi ska gifta oss på stranden på Hawaii, så det är inte vad som helst som passar heller. Jag vill ha en ganska enkel klänning i chiffong eller spets, alternativt en kortare klänning.

Vilka sidor är bäst att beställa från? Hur lång är leveranstiden ungefär? Har läst några sidor bak i tråden och jag är helt grön på området så jag vet inte vad jag bör tänka på...

Lommila1: Vilken fin klänning

• pulmonate

Nu tänkte jag beställa min klänning i veckan! Jag var iväg och ville mäta mig hos en sömmerska..men det ville hon inte göra. Jag sa att min moster i Sverige skulle sy upp den (jag bor i Italien)...tänkte att de får väl fnatt om jag säger att tänkte beställa den från kina..haha. Ja mycket väl så ville de inte alls mäta mig om de inte skulle göra klänningen själva. De prata i evigheter om hur det måste vara sömmerskan som ska sy klänningen som måste mäta en, att måtten beror på tyget..etc etc. När jag frågade om vad man kunde ha för bH fick de också fnatt..att det beror ju på klänningen (ja det förstår ju jag också, jag ville ju bara veta allmänt). Jag ska nämnligen ha en bar-rygg klänning och undrade vad man då skulle kunna ha för alternativ.
    Klänningen jag ska ha har jag själv satt ihop av flera klänningar som jag gillar. Tycker själv att den är perfekt!
    Tänkte beställa ifrån Milly Bridal. Sist jag läste egenom HELA kinaklänningar bloggen (en månad sen ca) så kom jag fram till att just Milly fick bäst kritik.
    Så nu tänkte jag bara be en kompis mäta mig istället och hoppas att det går bra! Beställer i alla fall inom en vecka. Hoppas sen få den leveread till jul någon gång. Kanske kan man prova den när man är hemma i Sverige i jul! Hade varit super kul!

• ewaulrica
    pulmonate skrev 2011-10-10 22:44:53 följande:
    Nu tänkte jag beställa min klänning i veckan! Jag var iväg och ville mäta mig hos en sömmerska..men det ville hon inte göra. Jag sa att min moster i Sverige skulle sy upp den (jag bor i Italien)...tänkte att de får väl fnatt om jag säger att tänkte beställa den från kina..haha. Ja mycket väl så ville de inte alls mäta mig om de inte skulle göra klänningen själva. De prata i evigheter om hur det måste vara sömmerskan som ska sy klänningen som måste mäta en, att måtten beror på tyget..etc etc. När jag frågade om vad man kunde ha för bH fick de också fnatt..att det beror ju på klänningen (ja det förstår ju jag också, jag ville ju bara veta allmänt). Jag ska nämnligen ha en bar-rygg klänning och undrade vad man då skulle kunna ha för alternativ.
    Klänningen jag ska ha har jag själv satt ihop av flera klänningar som jag gillar. Tycker själv att den är perfekt!
    Tänkte beställa ifrån Milly Bridal. Sist jag läste egenom HELA kinaklänningar bloggen (en månad sen ca) så kom jag fram till att just Milly fick bäst kritik.
    Så nu tänkte jag bara be en kompis mäta mig istället och hoppas att det går bra! Beställer i alla fall inom en vecka. Hoppas sen få den leveread till jul någon gång. Kanske kan man prova den när man är hemma i Sverige i jul! Hade varit super kul!
    gjorde misstaget att jag mätte mig själv... :) varpå klänningen kom för stor. Vet dock inte om det enbart berodde på min mätning, gick ner en hel del i vikt den första månaden också, eftersom jag födde barn i april.. mina mått är ju iaf mindre också så liten del har det nog i det hela..

vad taskigt att de inte ville mäta :) kan ju iof stämma med vad de skriver ovan, men att få sina "standardmått" borde ju inte vara nåt orimligt? :) och det här med bh... det är ju inte hela världen? iof kan man ibland behöva en korsett liknande bh t e x men det kan du ju kolla när du har fått hem din klänning.

ofta så är ju kinaklänningar ändå så pass billiga så att de kan vara värda att chansa på. Man får väl göra som jag annars, jag ska åka och sy in min klänning hos en sömmerska om 1,5 vecka! :) hon tar 500 kr (hon är t o m beredd att sy upp den nedtill om det skulle behövas, för det priset!) och det kan det ju vara värt, den kommer ju sitta som en smäck! hade jag dessutom räknat med när jag beställde också. Lycka till, hoppas du hittar din drömklänning!
  • gbg2012
    Red skrev 2011-10-10 07:39:20 följande:
    Jag köpte den ifrån sarahbridal på dhgate. Jag tänker bara ha en klänning och säljer den för att jag bestämde mig för att ha lång klänning, annars är jag jättenöjd med den. Det finns bilder på den i mitt galleri, under forumbilder, ifall du vill se. Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gav för den, tror att det var 500-600 inkl frakt så jag säljer den för samma.
    Kan inte se bilderna på din klänning. Är mest bara nyfiken. Vore snällt om du kunde tänka dig att maila de. =)
  • MsChevy

Hänger på den här tråden, finns mycket visdom här!Glad

Har hittat den rätta basklänningen som jag har tänkt att ta med till sömmerskan för modifiering. Den klänningen jag vill ha finns nog bara i mitt huvud, så nu tänkte jag ta det bästa från mina favoritklänningar o "trolla" ihop dom till "THE ONE". Men den klänning jag hittat är en kinaklänning på ebay, törs jag beställa därigenom? Har letat efter "min" klänning på Milly, men har inte lyckats hitta den där.  
    Här är den: 
     New Quinceanera White Wedding Dress/Pageant/Custom Size
    Fast utan det där som nyper upp släpet o sen ska sömmerskan få fixa det här mönstret: (Lojsy, lånar din bild)

• 123ost

Är det någon som vet om det finns butiker som beställer Kinaklänningar? Var nämligen i en butik och kikade på klänningar och tyckte att de var rätt billiga för att vara brudklänningar på ord.pris. Kollade även in deras hemsida nu och ser att man kan beställa klänningar i andra färger och färgkartan ser EXAKT likadan ut som en bild en användare här på BT lagt ut, står dessutom på engelska.

Skulle det vara så beställer jag hellre själv och väljer med snörning istället.. Någon som vet om det kan vara så?

• Solrosen1982

Pulmonate: Så du har läst genom heeela tråden!!? Ojdå.. och Milly ska vara "bäst".. Får ta och kolla på den sidan då

• raring
    ewaulrica skrev 2011-10-10 10:40:07 följande:
    raring: oj vilken skillnad en underkjol kan göra! :) det märkte jag när jag provade min, annars informellt lite "tråkiga" klänning i chiffong, att det hände mycket med den med en underkjol! :)

den är jättevacker! gillar att den ser så "fluffig" ut! är det mycket tyll även i livet?

du kommer bli rasande vacker på din dag! :)
    å, tack så hemskt mycket!! Den är fluffig och känns liksom ganska nätt och "flygig" sedan är det flera lager organsa i livet även om den är rätt styv och stadig innerst (satin innerst). Så jag kan ha den helt utan BH även om det inte syns på utsidan att den har skenor och grejer insytt.

Du, hur gick det med den där klänningen till din dotter från ebay? nyfiken!! och hur ser din klänning ut? 
  • raring
    Jeni skrev 2011-10-10 18:55:18 följande:
    Blev kvalitén så som du hade tänkt dig? Jättesöt klänning!
    nej, kvaliteten var faktiskt långt över mina förväntningar. tygerna har toppkvalitet. bättre än många kläningar jag sett i brudbutikerna i göteborg. sedan beställde jag den i "white" men om jag hade fått beställa igen hade jag kanske tagit i "ivory" för att få lite mer vintage-känsla i klänningen...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!