CiaLia skrev 2011-04-02 23:22:46 följande:
tack 1700tal igen. Du verkar ha koll på läget så det känns bra. Man kommer undan så mycket billigare genom att köpa klänningen från Kina så ska absolut kosta på mig det finare sidenet. Denna klänning i orginal skulle kostat mig 11 000 kr så lär ju hur som hellst fortfarande bli minst halva priset av det
Så tänker jag oxå! Dessutom använder de flesta av märkena i 10-15 000 krsklassen polyester i sina oxå har jag känt när jag har provat. Tror man måste upp i 20-25 000 krsklassen för att få en sidenklänning. Ja, om man vill ha en stor klänning med mkt tyg alltså, vilket jag brukar förutsätta att alla vill!
Och får man ju tänka att märkesklänningarna har minst 3-4 led innan de hamnar hos bruden, här är det ju inte ett enda. Direkt från fabrik till oss!
Darling Daisy skrev 2011-04-03 07:34:57 följande:
God morgon, vänner!
Jag hinner inte skriva så mycket, har visst lite för mycket att göra i verkligheten... Oförskämt, eller hur? Egentligen borde ju sambon sköta hela huset samt underhålla 2,5-åringen så att jag får hänga här med er, men det verkar inte vara allmänt känt att det ska vara så!
Idag ska jag åka och köpa en kratta och sen ska jag ut och börja röja i trädgården. Jag är ingen höjdare på trädgårdsskötsel eller odling.., men kratta lite klarar jag av.
Är så imponerad av er som odlar egna grönsaker. Det är min dröm att också lyckas med sånt, men det ser jag som ett mångårigt projekt!
Men hallå, försöker du antyda att du har ett liv eller??
Köpte oxå en ny kratta för några dar sen.. Den förra gav vika när jag krattade bort snön!
Så här är allt färdigkrattat med andra ord för jag gör allt vårbestyr 2 veckor före mina grannar. Det brukar börja klia i fingrarna i mitten av jan, haha!
Men då skulle jag vilja rekommendera som detta årets projekt - mangold! I en hink, kruka eller pallkrage... Finns ingen lättare, vanlig sallad är en kinkig surgubbe i jämförelse. Så direkt på jorden, vattna, vänta, skörda. Ju mer du skördar desto mer kommer det upp nytt. Och det spelar ingen roll hur du skördar, instaka blad eller klippa hela plantan på en gång, ta de stora bladen först, eller de små skotten först - det kommer bara mer och mer! De små bladen är som vanlig sallad, de större som spenat och skälkarna som sparris. Världen bästa växt!!!!
Skumboll skrev 2011-04-03 09:43:52 följande:
God morgon! Ingen sol idag heller, vad är detta?
DD; Jisses, 29 kr/biten är ju nästan gratis! Grattis!
God morgon!! Eller hur?! Och här blåser det som 17 dessutom. Jag som tänkt flytta ut pelargonerna igen på morgonen. Här gäller det ju att slussa in och ut varje dag ett tag nu... Tur man har en snäll sambo...