• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-04-08 21:16:58 följande:
    Jag var in till en guldsmed idag för att höra om ringarna. Hann knappt prata klart innan hon fräste åt mig att titanringar inte gick att göra nånting med (blev riktigt dumförklarad och i det närmaste utskälld) och "några ringar ville hon då rakt inte se!" (hade dem med mig)

Kände mig inte supersugen på att leta reda på nån annan guldsmed och riskera lika bemötande där..
    Tur att vi bara betalt 835 kr för ringarna, då gör det inte jättemycket om vi måste köpa nya. Men det är klart att det känns lite surt och lite onödigt att ha ringar liggandes. 
    Titan har jag inte haft, däremot stålring och den går att förminska men inte förstora. Om du gillar ringen så skulle jag absolut letat upp någon annan guldsmed för att höra!
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-08 21:14:35 följande:
    Hur mkt gav du för den första då? Det kostar ju en del att förminska ju. Kanske kostar det mindre att köpa helt nya?

Merci, tror jag oxå.   Och nu när vi är inne på Vadstena istället, nu snackar vi stooooor kyrka (även om vi inte fyller upp den) och lokalen... jag menar... "Bjälboättens furstepalats" liksom... Kräver inte det en klänning som denna? Ju. Det hörs ju på namnet om inte annat! Alternativt en sidenklänning med långt släp... Eller en otrolig volangdröm... Usch vilket jobbigt val det kommer bli sen!  
    S2011 skrev 2011-04-08 20:49:30 följande:
    jag gillar bling jäpp, den "platta" 109 kr och den andra 139 kr. hmm... hade inte tänkt på det.. åh, typiskt?
    Gillar oxå bling numera... Gjorde jag inte alls när jag valde min förlovningsring och tänkte inte så långt som till vigselringen. Så nu står jag här med lång näsa. Drömmer Det som jag tänkte och det som passar avråder guldsmederna från. Och min ring är för dyr för att byta, skulle va en dålig affär. Och gjord av släktguld och hela tjoffset, några tår skulle trampas på i det utbytet... Men skulle hemskt gärna ha nåt i stil som din sista som vigselring men det passar inte alls till förlovningsringen.

Äsch, slå till vettja. Köp dem och testa om de gnager mot varann. Kanske gnids de mot varann men sp what om du gillar dem? Man lever ju bara en gång.
    den första kostade ca 400 kr, så det var ju heller inte jätteblodigt. Och den såg verkligen mycket vackrare ut på bilden än den gjorde när jag fick hem den.

åh, ni fick vadstena?!! det har jag "lyckats" missa. fy fasen, vad kul. då vill det till med en stor och flashig klänning, du! Skrattande

ska visa upp dem för kenneth och höra vad han tycker, men just nu lutar det nog åt ringköpGlad
  • Skumboll

just det 1700tal, såg något om Vadstena.... hur blev det? fick du priserna?

• S2011
    Skumboll skrev 2011-04-08 21:19:35 följande:
    Titan har jag inte haft, däremot stålring och den går att förminska men inte förstora. Om du gillar ringen så skulle jag absolut letat upp någon annan guldsmed för att höra!
    jag är rätt besviken på min ring.. den var inte som jag tänkt mig alls.. men om en ny kostar mig 139 kr så kan jag leva med det, tror jag.
    det tråkiga är dock att fästmannen verkligen gillade sin ring - som var 150 nummer för stor.. tror inte det skulle bli så vackert om det försökte ta ner den i storlek.. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-08 21:03:19 följande:
    Självklart mailar jag! till telia-adressen? 
    Yes please, om du skulle vilja bemöda dig? Vore ju jättekul att se hela som den ska va.
    Smuppra skrev 2011-04-08 21:03:40 följande:
    Tack vad snälla ni är som välkomnar mig!
    Min klänning är denna: 

Trist med begravning 1700-tal!

Förstår de som skriver att de glömt vad de ska kommentera... Men jag hoppas nog snarare på att slänga iväg en beställning till storken under bröllopsresan ^^ Var vi nu ska ta vägen på bröllopsresa, vi har ingen aning!

Klart du är välkommen! Jättekul med "nytt blod".

Tack, lite moloket är det här hemma fortf.

Vad sött, slänga iväg en beställning till storken... Hoppas storken är er behjälpliga!
    S2011 skrev 2011-04-08 21:08:28 följande:
    Funderar på om jag ska kontakta företaget som har ringarna jag visade ovan och höra om ringarna går att ha ihop och om de kan prova sätta ihop ringarna och fota. Måste dock ta mig ett snack med fästmannen om ringfronten först....
    Det var ju smart om de är från samma ställe.
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-04-08 21:23:21 följande:
    jag är rätt besviken på min ring.. den var inte som jag tänkt mig alls.. men om en ny kostar mig 139 kr så kan jag leva med det, tror jag.
    det tråkiga är dock att fästmannen verkligen gillade sin ring - som var 150 nummer för stor.. tror inte det skulle bli så vackert om det försökte ta ner den i storlek.. 
    Då ska ni självklart köpa nya!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-04-08 21:23:49 följande:
    Yes please, om du skulle vilja bemöda dig? Vore ju jättekul att se hela som den ska va.
    You got mail!
  • S2011
    1700tal skrev 2011-04-08 21:23:49 följande:
    Det var ju smart om de är från samma ställe.
    har mina ljusa stunder Flört

Skumboll skrev 2011-04-08 21:24:39 följande:
    Då ska ni självklart köpa nya!
    lutar nog åt att det blir såGlad
  • Mia4
    Smuppra skrev 2011-04-08 21:03:40 följande:
    Tack vad snälla ni är som välkomnar mig!
    Min klänning är denna:

Knappt alls som jag tänkt mig men den satt som en smäck (efter att ha läst trådar verkar den passa många och skapa fina figurer). Så nu tittar jag inte på någon annan klänning alls till mig själv, har glasögon på som kopplar förbi den delen av hjärnan och direkt kopplar ihop klänning med aliaset i forumet istället. Mycket praktiskt!

Trist med begravning 1700-tal!

Förstår de som skriver att de glömt vad de ska kommentera... Men jag hoppas nog snarare på att slänga iväg en beställning till storken under bröllopsresan ^^ Var vi nu ska ta vägen på bröllopsresa, vi har ingen aning!

Jag är också en trogen läsare av dessa fantastiska tjejers tråd! Solig Har dock inte så mycket att komma med, utan sitter här och väntar på min klänning som är beställd hos Milly. Har idag fått bilder på vecken som ska godkännas.

Vill bara säga till dig Smuppra att det är den här klänningen som jag också har beställt! Kul att du också tyckte om den. Jag upplevde att den satt som ett smäck och trollade bort lite av magen som finns kvar efter två barn.

Men trots allt blir man allt lite sugen på någon mer klänning, med mer spets och volanger, när man hänger här! Flört
  • Smuppra
    Mia4 skrev 2011-04-08 21:31:48 följande:
    Jag är också en trogen läsare av dessa fantastiska tjejers tråd! Solig Har dock inte så mycket att komma med, utan sitter här och väntar på min klänning som är beställd hos Milly. Har idag fått bilder på vecken som ska godkännas.

Vill bara säga till dig Smuppra att det är den här klänningen som jag också har beställt! Kul att du också tyckte om den. Jag upplevde att den satt som ett smäck och trollade bort lite av magen som finns kvar efter två barn.

Men trots allt blir man allt lite sugen på någon mer klänning, med mer spets och volanger, när man hänger här! Flört
    Åh vad kul att se någon mer som beställt samma! Får hoppas att de blir lika vackra som orginalen Har du fårr något datum på när de ska bli klara? Jag har inte kommit så långt i min process än att jag fått det men jag räknar med juni (gifter mig i augusti) så blir jag glad om den kommer tidigare. När gifter du dig?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!