• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smuppra
    Skumboll skrev 2011-04-08 22:01:30 följande:
    Smuppra skrev 2011-04-08 21:59:25 följande:
    Kul! VVF (inte att förväxla med WWF). Absolut, det känner jag med. Och om man hittar något på rea eller så och tycker det passar så kan man ju köpa det, även om det inte är exakt rätt färg som "resten" :-P Vi vet ju hur vi vill att det ska se ut i slutändan ändå, även om inte allt matchar exakt. MB tycker tex att det är jätteviktigt med en vit tårta...
    VA? INGET FÄRGTEMA? Förvånad
    Haha, nä, skämt å sido. Vi är våghalsiga ni! Hela mitt liv är utarbetat efter ett färgtema....  
    Haha, ja hur ska det gå! Tänk om vi inte blir gifta! Tänk om vigselförrättaren vägrar eftersom tärnans kläder inte matchar min bukett sådär exakt!
    Darling Daisy skrev 2011-04-08 22:01:38 följande:
    Vi har inte heller något färgtema.
    Fast har förvisso köpt pappersdukar i kaxiga knallfärger: cerise, grönt och blått. Får se om det blir dom i slutändan och hur det kommer att se ut.
    Yey! Välkommen, vad kul att se fler. Man märker ju mest av de som ahr färgtema här Vågat med pappersdukarna, det kan ju bli riktigt häftigt!
  • tigerlily
    Kul! VVF (inte att förväxla med WWF). Absolut, det känner jag med. Och om man hittar något på rea eller så och tycker det passar så kan man ju köpa det, även om det inte är exakt rätt färg som "resten" :-P Vi vet ju hur vi vill att det ska se ut i slutändan ändå, även om inte allt matchar exakt. MB tycker tex att det är jätteviktigt med en vit tårta...
    Haha, nä, skämt å sido. Vi är våghalsiga ni! Hela mitt liv är utarbetat efter ett färgtema....  
    Orange och grönt?
  • 1700tal
    Hahaha, samma här! LEVER för färger!
  • S2011
    haahah Skrattande tror att jag bestämde mig definitivt för att vägra färgtema redan förra sommaren, när tjejen till en av fästmannens vänner (numera umgås de inte, pga en rad olika omständigheter som inkluderade den blivande frun) gick wild and crazy över att han som skulle varit best man inte hade en slips i RÄTT RÖDA FÄRG!! världen gick under, alla grät (typ).
  • S2011
    Darling Daisy skrev 2011-04-08 22:01:38 följande:
    Vi har inte heller något färgtema.
    Fast har förvisso köpt pappersdukar i kaxiga knallfärger: cerise, grönt och blått. Får se om det blir dom i slutändan och hur det kommer att se ut.
    välkommen in i gemenskapen
  • Smuppra
    S2011 skrev 2011-04-08 22:02:40 följande:
    tuppen upp

tårta verkar vara hett för många blivande män, märker jagSkrattande 
    min fästman hade många och långa önskemål om tårtan, utseende, innehåll, dekorationer och allt!
    vi har nu landat i en mörkblå-randig, sned corpse-bride-tårta (med specialbeställd caketopper.....) och skall åka till tårtmakaren för att prova ut lämpliga fyllningar. my god. mycket jobb är det. 
    Haha ja. Jag kommer få slåss för att få tårtan som jag vill. Jag är nämligen en chokladmänniska från topp till tå och tycker det vore kul med någon chokladingrediens just för att det är så jag. Och det håller alla med om. Förutom MB. För när jag sa att jag vill ha choklad i tårtan såg han direkt framför sig en stor brun tårta med chokladbotten, chokladfyllning och chokladtopping typ. Och det vill han inte ha! Så han motarbetar varenda chokladförslag jag har nu. Han har inte upptäckt att man kan ha speciella cake-topper och olika ställningar ännu, men han lär ha åsikter om det också känner jag... Tårtan verkar vara det heligaste med hela bröllopet (förutom att bli gift).

Sned corpse-bride... Hur ser en sådant ut? :-P
    1700tal skrev 2011-04-08 22:04:37 följande:
    Hehe, och jag som är en hängiven färgnörd! Skrattande Den enda föreningen jag är med i är Våga Vägra Föreningsliv... Flört
    Haha det är ju bara lite motsägelsefullt

Börjar förstå på riktigt varför den här tråden växer lavinartat...
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-04-08 22:06:43 följande:
    haahah Skrattande tror att jag bestämde mig definitivt för att vägra färgtema redan förra sommaren, när tjejen till en av fästmannens vänner (numera umgås de inte, pga en rad olika omständigheter som inkluderade den blivande frun) gick wild and crazy över att han som skulle varit best man inte hade en slips i RÄTT RÖDA FÄRG!! världen gick under, alla grät (typ).
    Men hallååå, gär världen då alltså under per automatik för oss som har valt några färger som en röd tråd i all planingingshysteri?? Flört Nu ska vi inte gadda ihop oss...
  • Smuppra
    S2011 skrev 2011-04-08 22:06:43 följande:
    Haha hur kan något vara viktigt liksom... Varför köpte de inte en slips i rätt röda färg då till honom om det var så viktigt att det blev rätt. :-P
  • S2011
    Smuppra skrev 2011-04-08 22:10:54 följande:
    Haha ja. Jag kommer få slåss för att få tårtan som jag vill. Jag är nämligen en chokladmänniska från topp till tå och tycker det vore kul med någon chokladingrediens just för att det är så jag. Och det håller alla med om. Förutom MB. För när jag sa att jag vill ha choklad i tårtan såg han direkt framför sig en stor brun tårta med chokladbotten, chokladfyllning och chokladtopping typ. Och det vill han inte ha! Så han motarbetar varenda chokladförslag jag har nu. Han har inte upptäckt att man kan ha speciella cake-topper och olika ställningar ännu, men han lär ha åsikter om det också känner jag... Tårtan verkar vara det heligaste med hela bröllopet (förutom att bli gift).

Sned corpse-bride... Hur ser en sådant ut? :-P
    hahahahaha, låter som du kommer få ett hästjobb med din karl också! Skrattande
    så här ser en sned corpse-bride ut:

• Smuppra
    1700tal skrev 2011-04-08 22:12:43 följande:
    Men hallååå, gär världen då alltså under per automatik för oss som har valt några färger som en röd tråd i all planingingshysteri?? Flört Nu ska vi inte gadda ihop oss...
    Haha vi i VVF mot världen!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!