jenniferochaugust skrev 2013-03-28 16:08:48 följande:
Ja jag vet :) Snörning förenklar verkligen, men tyvärr är det inte vad jag vill ha.
Dragkedjan och uppläggning är inte det dyra i det här, det är bandet. Han måste ju i princip sy om hela överdelen säger han eftersom bandet är insytt i sömmarna i korsetten.
Jag ska ta klänningen till en sömmerska till och se om hon har några andra förlsag eller prisuppgifter. Vet inte hur jag gör annars... Jag vill verkligen inte bestälal en ny, det är så jobbigt med all oro. Men om ändringarna på klänningen kostar lika mycket som att beställa en ny så känns det som ett bättre alternativ. Då kan jag ju sälja klänningen jag har och förhoppningsvis inte gå så mycket back.
När du sålde dina klänningar, vad kunde du sälja dem för?
Vad tror du jag kan ta för denna om jag nu gör så + underkjol från LIB?
Jag förstår det, men jag tänkte att om du kan få ner kostnaden på det andra, så kanske inte kostnaden för att ändra bandet känns lika farlig så att säga. Jag tycker dock att du ska kolla med någon fler sömmerska och höra vad den personen säger om det. Det är klart att eftersom det är fastsytt baktill, så blir det svårare. Jag hade två klänningar som hade bandet så också. Jag är inte alls speciellt sykunnig, men jag hade prövat sprätta upp själv precis där bandet sitter fast och sedan hade jag sytt igen det för hand. Det är ju dock för att jag inte är så feg på att pröva själv och jag är inte så noga med att resultatet måste se 110% ut på väldigt nära håll. Därför förstår jag ju om andra väljer att leja bort till någon som kan :)
Har du facebook? Kolla lokala köp/sälj-sidor där efter en duktig hobbysömmerska som kanske kan göra det billigt :)
Jag hade ju tur och fick tillbaka pengar på klänningarna som blev fel, så jag betalade ju inte många hundralappar för dom. Jag sålde dock den ena för 800kr, den andra för 1200kr inkl underkjol och den korta sålde jag efter jag använt den för 500kr.
Vad betalade du för klänningen samt underkjolen?