• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

rock brud skrev 2013-03-16 14:52:37 följande:
    Jga beställde en klänning  från Dino här tidigare ivår och fick den för en vecka sen.
    KATASTROF.
    Jag beställde ne tärnklänning som jag skulle ha på min bäste vänsbröllop, men nu blir det att tänka om (.. eller snarare klicka om, hehe...)

Beställde en av klänningarn ai deras sortiment och costum made www.dinobridal.com/discount-store-affordable-...

Klänningne är fin, Men den passar inte på en människa. Inte på mig iaf.. Det är nått med kombinatioen midja-bröst-armhål
    Dvs om midjan e på plats så är korsetten med bhn underbrösten och "ärmarna" går inte upp
    Har man Bhn på rätt ställe så är klänningne så högt under armarna så man inte får åter dragkedjan osv.

Så dehär var ju lite trist och 1000 spänn katten i arselt...
    Så nu e frågan vilken sida som skall få förtroende härnäst:P
    Jättetråkigt att du inte är nöjd med klänningen. Du skulle inte kunna tänka dig att visa en bild på klänningen du fick hem? Gärna när du har den på dig, så vi får se vad som blev tokigt.

Det låter ju som att klänningen inte är rätt storlek, alltså att någon med andra proportioner kanske skulle kunna ha den. Men inte som en katastrof med stora bokstäver. Tyvärr är det ju alltid en chansning när man inte kan pröva innan man köper. Oavsett vilken sida man beställer ifrån.
  • daniiel
    confuzed86 skrev 2013-03-16 14:17:28 följande:
    Tack för svar! Får ta och göra det. Men ska jag isf beställa i lite mindre mått då jag hoppas på att gå ner minst 10 kg till (från nu) förhoppningsvis har jag lyckats gå ner iaf 8kg tills april.
    Ta dina mått i slutet av april/början av maj och kolla i storlekstabellen på sidan du vill beställa ifrån vilken storlek som ligger närmast dina egna mått. Välj sedan en storlek mindre och med snörning. Då kan du gå ner ytterligare några kilo och klänningen bör passa bra. Om du av någon anledning inte skulle gå ner mer, så kan du ändå mest troligt ha klänningen.
  • daniiel
    confuzed86 skrev 2013-03-18 12:31:09 följande:
    Denna klänning tänkte jag beställa! Älskar den verkligen! Är bara rädd att den kanske kommer se dum ut på mig då jag har breda höfter, eller då kanske denna modell funkar bättre för just det?
    någon annan som beställt något liknande som vill visa bild? gärna ngn med päronform och som inte är pinnsmal :)

Jag är inte riktigt päronform, för jag har ganska stor byst, men jag har breda höfter och stor rumpa också ;) Jag hade en sk. drop waist med ganska fluffig kjol och jag tycker att jag passade bra i det. Klänningen var en strl 42. Den gick dock inte riktigt lika långt ner som klänningen du är intresserad av gör på ena sidan. Också en Mori Lee kopia ;) Jag älskar Mori Lee! hihi

Har du möjlighet att gå till en brudbutik och pröva olika modeller?
  • daniiel
    mimmi skrev 2013-03-22 09:08:33 följande:

Den kom igår!!!

Du ska definitivt tala om att det är fel siluett, att du fått ett bälte i midjan som du inte ville ha och att dom har missat tre lager tyll i kjolen. I övrigt, så är dock din klänning jättefin och du ser ut att passa i modellen :)

Jag kikade tillbaka på bilderna, bilden, som du skickade in och på bilden där du visar ryggen har den klänningen ett sådant bälte typ, midjeparti, med tyg och det där är en typisk sån sak som kan bli ett missförstånd. Man får inte missa något alls, att skriva om man vill ha med det eller inte. Tyvärr, så är det så petnoga man måste vara och därför är det också lite vanskligt att skicka in bilder på flera olika klänningar sådär. Man måste vara så otroligt övertydlig.

Men du ska som sagt påpeka allt du tycker har blivit fel med klänningen och bifoga återigen bilden som du skickade in samt bilderna du lagt in här med klänningen på dig. Skriv också att du skulle vilja ha en underkjol som kompensation för alla missarna, dom är nog inte helt omöjliga. Kanske, men mest troligt inte. Var dock noga med att säga att dom ska stå för frakten på den också.
  • daniiel
    mimmi skrev 2013-03-26 08:31:50 följande:
    Jag tycker du ska be att få tillbaka en summa av det du betalat för klänningen och sedan köpa underkjolen någon annanstans. Det är ju precis det här som brukar vara krångligt med alla kinaföretagen, hur man gör om man inte blir nöjd. Men annars, ta då din rabatt och köp en underkjol från tex Ebay eller LITB :)
  • daniiel
    Festochfoto skrev 2013-03-27 10:16:52 följande:
    Hej, Fina bilder på era klänningar. Jag beställde mina tärnklänningar för 1koo från kina och det kom jätte fina och passade perfekt. Men man ska vara noggrann vid måttandet. Sedan har jag beställt en bröllopsklänning som jag beställde i rosa färg som jag använde till en fest från light in the box och den var också jätte fin.Over all så är jag väldigt nöjd med mina beställningar från Kina.      
    Visa bilder :)
  • daniiel
    Grundell skrev 2013-03-26 11:06:45 följande:

Denna har jag vet inte om den passar till din klänning www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta... så denna skall jag försöka sälja.

mimmi skrev 2013-03-26 12:45:20 följande:

Funderade lite på denna oxå:

www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta...

Så får jag ändå den där känslan av flera lager tyll som jag var ute efter..

Det är lite hugget som stucket mellan dom där två underkjolarna faktiskt. Du kommer nog få ungefär lika mkt vidd oavsett vilken av dom du väljer. Båda har dessutom en ring längst ner.

Är det så att du vill få känslan av en puffig tyllkjol, så skulle du nästan välja den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fullt-klanning-4-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166181.html eller den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fullt-klanning-8-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166182.html om du vill ha jättepuffigt!
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-03-27 15:48:32 följande:
    Nu har jag fått kort på min klänning.

Förlåt bildbomb!

Något känns lite merkligt med den de har sydd, men jag kan inte helt sätta fingret på det. Vad tycker ni? 
    Åh, så fin! Jag tycker inte något ser märkligt ut med den alls, förutom att jag tycker det behövs en underkjol till den. Det är ju dock en smaksak :P Jag tycker du ska vara mkt nöjd med resultatet faktiskt!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!