• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag har fortfarande kvar min brudklänning, men jag har tagit bort översta lagret på kjolen eftersom det var så smutsigt och trasigt efter bröllopet. Jag är dock sugen på att göra om kjolen på klänningen nu. Den är lite tråkig med bara en slät satinkjol och överdelen är så fin. Inte för att jag ska använda den igen, men ändå.. bara som ett pysselprojekt, typ.

Då är ju frågan, vad fasiken ska man göra? Sätta ett slätt lager med matchande organza? Försöka göra nya "blommor"? Ingen aning.. har ni några tips och idéer?

Såhär ser överdelen ut, med spets/broderier överst och sedan fin matt organza. Jag vill gärna att kjolen ska matcha på något sätt. Nu är det som sagt en helt slät A-linje och det känns som att överdelen och kjolen är två olika klänningar.

• daniiel
    Darling Daisy skrev 2013-02-10 19:58:38 följande:
    Daniiel:
    Tror du inte att det kunde vara häftigt med någon avvikande färg på kjolen. Tänker mig lite rockiga rosor i svart tyll el organsa, kombinerat med svart spets, kanske lite vitt tyll också och några paljetter
    Vitt och svart är ju en snygg kombo, och en liten flört med ert bröllops färger.  

(och om den skulle bli kanonsnygg, så har du vips en häftig festklänning!) 
    Jag har funderat på något sånt :) Jag är ju väldigt förtjust i "Underbaraclaras" brudklänning och har tänkt att det kanske går att göra något liknande det också. Med spetsar, tyll och organza i en salig blandning.

Då skulle det ju gå att blanda svart och vitt, så färgeffekten blir något liknande dom här kjolarna.

Vad tror du om det?

• daniiel
    sandrachristofer skrev 2013-02-12 09:06:20 följande:
    Hjälp!
    Jag har verkligen fastnat för nedan klänning men undrar om någon har koll på underkjolar?
    Jag vill verkligen inte se stor ut över höfterna vilket ja nästan tycker att man gör i denna klänning!
    Kan man fixa det med en annan underkjol?
    www.lightinthebox.com/sv/huntington-beach---b...
    Och någon som vet hur det är att beställa från denna sidan? 
    Det är en klänning i modellen "ballgown" och den ska se ut sådär över höfterna. Oavsett vilken underkjol du har. Vill du ha en klänning som är smalar över höfterna, så kika på en A-lije och vill du ha en som är väldigt snäv över höfterna, så kika på klänningar med drop waist.

LITB brukar vara bra att beställa ifrån, men man kan inte göra några ändringar på klänningarna, utan man ska vilja ha dom som dom ser ut på bild :)
    sandrachristofer skrev 2013-02-12 09:09:44 följande:
    Har även kikat på denna och samma gäller där, tycker nästan hon ser lite smågravid ut i profil..
    ska man kanse satsa på en klänning som (korsetten) går längre ner över höfterna istället?
    www.lightinthebox.com/sv/breda---brollopsklan... 
    Den här klänningen är däremot mer av en A-linje, men om du tycker att även den ser för puffig ut i midjan och över höfterna, så kanske du ska kika på drop waist :) Eller en A-linje med annan midja/tyg.
  • daniiel
    Alvstina skrev 2013-02-12 17:21:52 följande:
    Nä.. jag får nog aldrig min klänning. Nå har det varit vid dörren och vänt 3 (!) gånger. Första gången ( i fredags) var ingen hemma, men idag har banne mig min blivande man varit hemma under de 2 (?) tillfällen som jetpak hävdar att de varit här och ringt på. Herrejesus! Det gick ju snabbare att få hit paketet från Kina än att lyckas leverera det inom Helsingborg! 
    Men fy, vad irriterande! Kan ni inte åka och hämta paketet istället?
  • daniiel
    Alvstina skrev 2013-02-12 18:36:59 följande:
    Absolut, jag är ju så sugen på det. Men dom har sin terminal i ett industriområde 1 mil utanför stan och vi saknar bil :/ Det är görbart, men osmidigt så jag hoppas att de kommer i morgon då de göra ett försök till. Tror att det ställde till för dem att föreningen bytte dörrar på alla lägenheter just idag, så alla namn på dörrarna är försvunna. Min lilla lapp med namn kanske inte syntes..
    Jaha okej, då förstår jag. Ja, då hoppas vi på bättre lycka imorgon :) Kan tänka mig att du börjar vara ganska övervänt ;P
  • daniiel
    Alvstina skrev 2013-02-13 18:03:21 följande:
    Så kom klänningen tillslut. Känner mig jättenöjd och mannen var det också. Nu är bilden tagen i dåligt ljus, kommer att ta bättre bilder med underkjol, när jag har köpt en sådan. Det är ingen exakt kopia (gjorde dessutom ändringar i materialet), men close enough :) Helnöjd, och priset från Dino var ju fantastiskt! 1007:- med frakt.. 

Din klänning ser jättefin ut och modellen passar dig bra, så roligt! :)
  • daniiel
    Alvstina skrev 2013-02-14 20:40:37 följande:
    Ja, och ett extra tack till dig daniiel. Jag önskade de ändringar som du föreslog (byta ut taft till satin och chiffong) och det blev ju jättebra!
    Vad roligt att du är nöjd med klänningen :)
  • daniiel
    Lombard skrev 2013-02-17 19:37:58 följande:
    Hej! Nu vet jag inte om jag får med bilden men har hittat en jättefin klänning på dhgate.com. Vet inte om jag vågar beställa därifrån dock. (Även om det inte handlar om några stora summor.) För om jag har förstått det rätt så är det olika säljare på dhgate och då beror det på om den säljaren man handlar av är bra eller ej. I annat fall får man sno bilden därifrån och skicka till tex landy? Blir jätteglad för lite tips och råd! Någon annan som handlat därifrån?
    Att beställa därifrån är definitivt ett större vågspel än att beställa från tex Landy eller Dino, ja. Det är olika säljare som på ebay tex. Jag har beställt från tre olika sälljare och är nöjd med en av dom. Dom andra två gjorde mina klänningar fel.

Länka gärna klänningen du kikat på :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!