• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Forever skrev 2013-02-06 16:30:23 följande:
    Varför stänger en del kinasidor ner?
    Ville beställa från www.wholesale-weddingdress.com men sidan finns inte Gråter
    Fick svar från en här på forumet att en del kinasidor är tvungna att stänga.

Why???

Ge mig tips på annan bra kinasida - please! Solig
    Det kan bero på många saker. Här om dagen gick det inte att komma in på Dinos sida, men dagen efter gick det jättebra. När Landy bytte adress och gjorde om sin sida, så gick det inte komma in på den gamla osv osv.

Men kika på Landy, Dino, Milly och LITB :)
  • daniiel
    MochS skrev 2013-02-06 19:51:17 följande:

Till Daniiel:

Här kommer en bildbomb på min klänning som jag beställde från LightInTheBox, jag blev jättenöjd, kunde inte bli bättre! Klänningen var mycket finare än vad som syntes på bilden, den hade inbyggd BH och korsett vilket inte jag förstod när jag beställde. Väldigt bra paketerad och kom efter ca 1 månad!

Klänningen satt perfekt, bra sydd, lagom längd, broderierna och pärlbroderierna var väldigt fina och jag är så nöjd! Skickar med en bild både med och utan underkjol. Hoppas du kan se något, bilderna är inte de bästa

Underbar klänning och den passar dig så bra! :D Väldigt roligt att få se bilderna. Jag tycker helt klart att den är finare med underkjolen :) Ett väldigt bra köp må jag säga och kul att se att LITB fortfarande levererar fina klänningar :)
    MochS skrev 2013-02-06 19:59:35 följande:

Från sidan, livet och hela klänningen har otroligt fina broderier beklädda med pärlor!

Tack för din kunskap och stöd Daniiel! Du hjälper många förvirrade brudar, stor eloge till dig!

Tack, det är så lite så :) Nu när jag själv inte beställer klänningar, så är det ju bara väldigt roligt att se alla er andra få hem såna underbara klänningar :D
  • daniiel
    MH2014 skrev 2013-02-07 16:22:30 följande:
    Verkar som om de flesta är nöjda med sina kinaklänningarna - jag blev tyvärr inte det! Eller klänningarna (beställde två) är jätte fina och väldigt välsydda, och till belåtenhet....men med lite överraskande detaljer jag inte visste skulle sitta på, haha! Men känner inte att det är 100%
    Kan du utveckla lite? Vad är det för detaljer? Bilder?
  • daniiel
    Lakinna skrev 2013-02-07 17:26:20 följande:

Känner som du, skrev precis detta i en annan tråd:

Jag fick hem min kinaklänning i måndags och var så spänd efter att alla skriver hur nöjda de blev och hur fina klänningar de fått, jag däremot kände mig 90% nöjd och är lite i valet och kvalet vad jag ska göra. Spetstyget var inte som jag tänkt mig (var mer tyll med påsydda broderier, är det vanligt?) och midjan blev inte alls markerad snyggt....

Tyget kan jag kanske leva med och tänker nog i så fall sprätta bort de paljetter som de sytt dit (som jag inte visste skulle vara där). Tänker att klänningen kanske dessutom blir lite bättre om jag syr in den i midjan (nu snörar jag den till max) men vet inte om det bara är modellen...

Försöker bestämma mig om jag kan acceptera tyget och göra ovan ändringar eller om jag ska beställa en ny (med mer specificerad tygönskan), för då är det ju onödigt att göra ändringarna ovan.... suck, vill ju inte vara 90% utan 100%!

Spetsapplikationer på tyll är väldigt vanligt, även på "vanliga" brudklänningar. Den enda gången jag tycker det skulle vara ett märkligt val är om man bett om och det syns väldigt tydligt på bilden att det ska vara ett helt spetstyg. Och att dom gärna överöser med pärlor och paljetter är inte heller någon nyhet, och många "valiga" klänningar har ofta det också. På klänningen du beställde, så är det även i original spetsapplikationer på tyll och paljetter, så att klänningen du fick hem är så, är inte konstigt. Visst var du du som beställde en kopia på Pronovias Pergola?

Att det sedan är en modell som inte är så smickrande på dig som du hade hoppats på, det är en annan sak. Det är väldigt svårt att veta innan man prövat, såklart. Ibland blir det inte en fullträff.

Kan du inte lägga in bilder på klänningen? Jag är otroligt nyfiken på att se hur den ser ut :)
  • daniiel
    SoonToBeBride2013 skrev 2013-02-07 18:03:46 följande:

Hej!! Något förslag på vart man kan köpa sin slöja? Köper man den i brudbutik känns det som att slöjan kommer kosta lika mycket som klänningen kostade (kinaklänning)! Någon som köpt slöja på nätet och blivit nöjd? Vad kostar en slöja i genomsnitt i butik ?

Kolla på Ebay och LITB :) Där kan man hitta fina och billiga slöjor :)
  • daniiel
    MH2014 skrev 2013-02-07 19:55:20 följande:

Alltså, jag tycker att dem är jätte välsydda och fina,,vågade inte ha för starka förhoppningar. På orginalet är det blommor i livet och sedan paljetter i kjolen, min är överöst med blommor över hela alltet,,och det är vanliga scrapbookblommor, likadana som jag använder vid paketinslagning :D

så dem ska jag trolla bort, iallafall några av dem.

Alltså, det om blommorna syns ju inte på bilden i varje fall.. Att det är scrapbookblommor. Det kanske går att ta bort dom som är på kjolen? Din klänning ser helt underbar ut ju! Jag hade mer än gärna haft en likadan på min bröllopdag. Men nu är det ändå vad du tycker som är det viktigaste :)
    MH2014 skrev 2013-02-07 19:57:01 följande:
    daniiel - någon ide hur man kan minska "fluffet" mellan liv och kjol??
    Svårt att säga när man inte vet hur det ser ut där under så att säga. Hur många lager är kjolen? Hur ser den ut under översta lagret alltså?
  • daniiel
    MH2014 skrev 2013-02-07 19:58:36 följande:
    Här är den andra,,den va dock lite trång över höfterna och ligger nu på köpochsälj (fast det förstod jag, chansade lite ;)

Den här var ju också väldigt fin! :) Men det är klart, en klänning som är trång orkar man ju inte ha på sig. Hoppas du får den såld :)
  • daniiel
    Lasvegasbrud skrev 2013-02-07 22:40:02 följande:
    Hej! här kommer 2 dåliga bilder:) varför de kommer på sidan förstår jag inte alls. I datorn är de vända åt rätt håll. Sorry! :)
    Äh, vi får luta på huvudet bara.. inga problem ;) Men här har vi en till väldigt fin klänning ju! :D Åh, vad jag avundas er som passar i den där modellen...

Och jag förstår att du vill åka nu, men april är ju inte så långt bort nu :) Hoppas tiden går fort!
  • daniiel
    MH2014 skrev 2013-02-08 06:29:18 följande:

Men gulle dig, tack!!

går inte att sprätta bort blommorna då alla applikationer är sydda i typ samma tråd :O så blir till att klippa lite fint med en pytteliten sysax :) Men väntar med det, så jag vet om det är DEN klänningen jag kommer att använda!

Det är en underkjol, två lager tyl och så överkjolen....jag är lite allergisk mot den där "bullen" man får :/ men kan ju inte dölja den med något som bryter av då utsmyckningen sitter där....hmm...

Aha okej, då förstår jag.. ja det brukar vara så. Jag har självspenderat timmar med att sprätta diverse på brudklänningar :P

Hm. Underkjolen och överkjolen skulle börja i midjan, men lagren tyll där emellan skulle du försökt få ner en bit isåfall. Hur man nu gör det på enklaste och bästa sättet :P Klippa bort dom och sy dit dom i underkjolen en bit ner kanske. Det är väl egentligen tänkt att man ska ha en ännu puffigare underkjol, att kjolen ska ha ännu mer vidd, om man ser till originalet. Då blir det ju inte samma problem med "bullen" där. För visst är det en kopia på Sotteros Isadora Ann? Bara så jag pratar om rätt klänning :P

Men jag tycker, av bilden att döma, att klänningen är superfin och ser ut att passa dig bra faktiskt! :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!