Lakinna skrev 2013-02-07 17:26:20 följande:
Känner som du, skrev precis detta i en annan tråd:
Jag fick hem min kinaklänning i måndags och var så spänd efter att alla skriver hur nöjda de blev och hur fina klänningar de fått, jag däremot kände mig 90% nöjd och är lite i valet och kvalet vad jag ska göra. Spetstyget var inte som jag tänkt mig (var mer tyll med påsydda broderier, är det vanligt?) och midjan blev inte alls markerad snyggt....
Tyget kan jag kanske leva med och tänker nog i så fall sprätta bort de paljetter som de sytt dit (som jag inte visste skulle vara där). Tänker att klänningen kanske dessutom blir lite bättre om jag syr in den i midjan (nu snörar jag den till max) men vet inte om det bara är modellen...
Försöker bestämma mig om jag kan acceptera tyget och göra ovan ändringar eller om jag ska beställa en ny (med mer specificerad tygönskan), för då är det ju onödigt att göra ändringarna ovan.... suck, vill ju inte vara 90% utan 100%!
Spetsapplikationer på tyll är väldigt vanligt, även på "vanliga" brudklänningar. Den enda gången jag tycker det skulle vara ett märkligt val är om man bett om och det syns väldigt tydligt på bilden att det ska vara ett helt spetstyg. Och att dom gärna överöser med pärlor och paljetter är inte heller någon nyhet, och många "valiga" klänningar har ofta det också. På klänningen du beställde, så är det även i original spetsapplikationer på tyll och paljetter, så att klänningen du fick hem är så, är inte konstigt. Visst var du du som beställde en kopia på Pronovias Pergola?
Att det sedan är en modell som inte är så smickrande på dig som du hade hoppats på, det är en annan sak. Det är väldigt svårt att veta innan man prövat, såklart. Ibland blir det inte en fullträff.
Kan du inte lägga in bilder på klänningen? Jag är otroligt nyfiken på att se hur den ser ut :)