• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal, jag kommer alltid svara till Pinki här ;P

Neeeej, men vad säger du?! Åh, vad jag önskar att jag kunde köpa en sådan butik, eller öppna en egen. För mig skulle det vara rena rama drömmen! Tyvärr bor vi helt fel till för det :P Skippa trädgårdar och satsa på klänningar! ;)

Dottern mår helt okej :) Hon kan dock inte vara på fritids, så jag måste vara hemma. Vi är i kamp med FK just nu, som alltid. Jag får ju ingen ersättning för att vara hemma med henne eftersom jag inte har någon inkomst. Jag kan ju dock aldrig skaffa mig en inkomst heller pga av jag måste vara hemma med henne. Jag faller liksom emellan där. Nåja, vi klarar oss och hon mår bra, det är huvudsaken! :)

Hur går det för dig/er då? Jag märker att du säger "vårt hus", innebär det att ni köpt hus nu? :)

Oj, ni fick vänta ett bra tag på bilderna, men som dom säger.. den som väntar på något gott ;) Och självklart vill vi (jag) kika! :D Jag tycker bilderna, men framförallt du och din make, är jättefina! Wow. Din bukett är ju minst sagt imponerande ;P Och jag måste erkänna att klänningen är fin.. faktiskt haha

Haha nja, vi gjorde en fotografering senare, men det blev ingen TTD riktigt. Klänningen är fortfarande hel och fin ;) Vi var i en lekpark, ett industriområde och på stranden. Tanken var ju att hoppa i plurret på stranden, men det var en alldeles för kall dag. Nåja, vi fick några väldigt fina bilder ändå, första bröllopsdagen till ära :) Främst på dottern, såklart hehe

• daniiel
    1700tal - Ja, det skulle vara helt fantastiskt! :D Ja, om den är den typen av butik, så tror jag också att det skulle vara perfekt att lägga till kinaklänningar där. Det öppnade en sån butik här i stan för något år sedan, tyvärr :P Här i urskogen finns det inte marknad nog för två såna butiker :P Om det inte vore för familjen, så hade jag lätt tagit mitt pick och pack och flyttat haha Att dessutom kunna en trädgårdshörna och sälja lite accessoarer och festklänningar dom DD säger, skulle vara perfekt! :)

Förhoppningen är ju att hon någon gång ska kunna vara i skolan och sedan på fritids heltid. Ingen kan dock säga när det kommer hända, om det händer. Hon har fått en rullstol nu iaf, så hon orkar med en hel dag på skolan. Tidigare så orkade hon ju inte ens det. Jag vill ju kunna plugga klart och jobba, men det måste komma i andra hand just nu.

Ah, jag misstänkte nästan att det var så du menade, men jag höll ändå tummarna lite för att ni skulle ha hittat er ett fint hus :) Det är verkligen beundransvärt att ni kan bo kvar där och fortfarande vara gifta ;) Men jag förstår verkligen om ni väljer att prioritera såna behandlingar och jag hoppas så innerligt för er att ska gå vägen! Vi funderar på att dra igång bebisverkstaden här igen också inom en snar framtid, så vem vet, om ett år kanske vi får mötas på Familjeliv istället och diskutera barnvagnar och sömnmetoder ;) Som sagt, jag hoppas att det ska gå relativt smärtfritt och snabbt för er ändå, så ni slipper vara i den karusellen alltför länge.

Haha med tanke på att jag svullade upp som en tok under året efter bröllopet, så klänningen passade inte riktigt, så har jag valt att inte visa bilderna för så många. Kämpade dock och la in ett gäng här på BT idag (sista gången jag lägger in bilder här, vilken tid det tog!), så det är bara att gå in och snoka :)

DD - Det är en väldans tur att dottern som sitter brevid mig inte kan läsa, om hon hade läst hästar och hundvalpar, så hade jag varit döv just nu av glädjetjut och tjat ;P haha Det låter som att ni har rätt fullt upp :)
  • daniiel
    Grundell skrev 2013-02-02 08:27:31 följande:
    Någon som har beställt från www.lightinthebox.com ?? Jag har hittat en super fin klänning därifrån men även brudnäbbs klänningar. Ville höra om det är någon som beställt därifrån och vart nöjda??
    Dom jag vet som beställt därifrån har varit väldigt nöjda :) Jag skulle nog kunna säga att det är en av dom "säkrare" sidorna att beställa ifrån :) Vad är det för klänningar du spanat in?
  • daniiel
    Thea skrev 2013-02-02 14:26:55 följande:
    www.morilee.com/bridals/blu/4971 Nån som sett nån liknande/kopia på denna någonstans? Var och provade denna idag helt ljuvlig men tyvärr är 8600 för mycket pengar :/
    Det är ju en relativt enkel och vanlig A-linje modell, så det ska nog inte vara några problem att få en fin kopia på den :) Skicka in bilder till tex Landy och fråga vad det skulle kosta att få den uppsydd :)
  • daniiel
    1700tal skrev 2013-02-03 17:52:15 följande:

Pinki - Jaha, funderar ni på att börja försöka snart igen. Vad spännande! Jo, jag minns ju hur vi pratade om det förut. Inte lätt alla gånger. Jag äter hormoner för fullt, lagom kul. Men vad gör man inte...

Skriver du på familjeliv också? Kan inboxa dig mitt nick isf och vilken tråd jag hänger i.

Jag skriver där lite till och från, mer och mer. Väljer dock mina trådar rätt noga och läser väldigt sällan i andra. Jag vill gärna hålla mig undan lite av all drama där eller vad man ska säga :P Men ja, skicka gärna ditt nick! :) Då kan vi fortsätta prata om förhoppningsvis framtida graviditeter där ;)
    1700tal skrev 2013-02-03 17:55:44 följande:
    Just ja, skulle ju kommentera dina bilder som du lagt ut. De var ju jättefina!! Och du passade ju kanon i klänningen trots bristen på det fluff vi båda gillar! Och vad fina bilderna på stranden var!
    Tack, vad snällt sagt :) Klänningen blev helt gräslig utan fluffet tycker jag, men jag kan ändå in förmå mig att göra mig av med den riktigt ännu :P Ja, bilderna på stranden blev superfina! Vi tog massor av bilder på dottern där :)
  • daniiel
    okajsa skrev 2013-02-03 13:58:28 följande:
    Här kommer bilden på min klänning (ni får ignorera renoveringen som pågår)  Orginalet finns på www.millybridal.com/white-a-line-sweetheart-t...

Man fick till boleron som fanns på bilden också men den ska jag inte använda. Jag är jättenöjd, ska få den insydd lite runt bysten. Jag ska också beställa en underkjol för att testa men tror inte det behövs.

Jättefin klänning tycker jag! :) Och jag håller med, det är inte alls säkert att en underkjol behövs. Den såg ut att ha rätt bra volym ändå, men pröva kan man ju alltid :)
  • daniiel
    Fröken Finemang skrev 2013-02-04 19:27:27 följande:
    ja alltså.. hehe, ladda upp bild knappen skulle jag trycka på. =)

Vit är färgen jag ska ha. så om ni ser bilden på mig, å kläingarna jag tänkt, vilken tycker ni kan bli snyggast på? (jag tror mkt på den rosa alltså, den sista.. (fast vit) hehe) 
    Väldigt fina klänningar du väljer mellan :) Jag tror dock inte att varken den sista eller första (som jag annars tycker är finast med draperingarna) kommer passa så bra pga dropwaist. Jag tror att du ska försöka satsa på en liknande modell som dom två, men utan dropwaist och jag tror att du skulle passa bättre i rak urringning ä sweetheart. Smaken är dock som baken och huvudsaken är att du tycker om klänningen och tror att det är en klänning du kan känna dig fin i!
  • daniiel
    Larssonmaria86 skrev 2013-02-04 20:27:56 följande:
    Jag är en nybliven fästmö som har precis börjat titta runt på klänningar och allt möjligt så jag undrar vad det betyder att en klänning är dropwaist?
    Bra fråga :) Det betyder att skärningen mellan överdel och nederdel ligger på höften istället för i midjan. Alltså att kjolen börjar i midjan. När det är dropwaist börjar kjolen på höften istället. Haha förstår du alls vad jag menar?
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-02-04 09:52:20 följande:
    Lite OT, men jag måste..

Jag läste att 1700tal och Daniiel skrev om familjeliv.se och jag gick in på det forumet för att se lite. Jag får ju ångest av att läsa tråderna :-S Så mycket fula saker folk säger åt varandra. Ingen sympati för varandra. Påhopp hit och dit. Närmast försök att läsa in dåliga saker i dem andras inlägg. 

Jag hänger häller här! Även när jag ska börja prata om familjelivsaker!  
    Eller hur?! Jag förstår mig inte alls på det där forumet, men jag skriver där ibland när jag känner för det. Läser runt lite ibland, även om jag blir förskräckt i vissa trådar. Och om man sedan ifrågasätter eller påpekar att det överlag är ganska hård ton på FL, så får man bara höra att "Du får skaffa tjockare hur, lite får man tåla!". Det i sig gör mig ännu mer förvånad och upprörd faktiskt. Jag tycker inte man ska behöva vänja sig vid att bli kallad elaka och fula saker.

Nej, tacka vet jag BT, här är det (för det mesta) väldigt lugnt och snällt :) hihi
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!