• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Lasvegasbrud skrev 2013-01-13 22:15:50 följande:
    Vad tycker ni om denna? www.dinobridal.com/discount-store-20 12-comfortable-a-line-delicated-lace-ball-gown-and -scallopededge-wedding-dress-with-a-wrap-lwd040-p- 1561.html

Ska man försöka ta en befintlig storlek eller custom made? 
    Jättefin klänning! Om du är väldigt nära en storlek i tabellen, så kan du lika gärna ta den. Ska du ha snörning, så spelar inte ett par cm någon större roll. Jag har tagit båda mina i befintliga storlekar från Dino, med snörning, och båda passade utmärkt. Fick lägga upp den ena ett par cm i framkant bara.
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-01-13 20:51:28 följande:
    Verkligen vacker! Ser fram emot att se Känns som det blev en våg av Dinobeställningar här. Hoppas det går bra för oss alla och att vågen med kort på hur det blev snart kommer upp här
    Det brukar bli så, när någon/några fått hem fina klänningar ;) Både Milly, Landy, LITB osv har haft såna vågar av beställningar :)

På "min tid" hade Dino, då mylove-bridal, också något av en våg. Det la sig ju dock när dom bytte hemsida, då vågade (he he) ingen beställa av dom längre och det blev ganska tyst. Nu, när dom visar att dom fortfarande kan leverera fina och billiga klänningar, så tycker jag det är kul att dom får beställningar igen :)
  • daniiel
    ardnaxela skrev 2013-01-14 09:21:12 följande:
    Väldigt många fina klänningar :) Varför väljer du inte den som varit din favorit länge? Kan det bli fel då? Eller vad tvekar du över angående den klänningen?

Själv är jag väldigt förtjust i dessa från Landy :)
    www.landybridal.co/a-line-strapless-knee-length-lace-ivory-wedding-dress-b22307.html
    www.landybridal.co/a-line-strapless-tea-length-lace-ivory-wedding-dress-b12165.html
    www.landybridal.co/a-line-strapless-ankle-length-tulle-ivory-wedding-dress-b12162.html
    www.landybridal.co/wedding-dresses-a-line-sweetheart-knee-length-white-001220006001m1.html
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-knee-length-lace-ivory-wedding-dress-b12170.html

Men smaken är som baken. Vad är viktigt för dig gällande en klänning? Vill du ha en kjol i tyll? Överdel i spets? Axelbandslös eller med ärmar? Helt i satin?
  • daniiel
    ardnaxela skrev 2013-01-14 21:33:48 följande:
    Ja det ÄR sjukt fin och jag trodde jag avr säker, men det finns ju så mycket fint annat hahah ;
    daniiel skrev 2013-01-14 11:02:58 följande:
    Väldigt många fina klänningar :) Varför väljer du inte den som varit din favorit länge? Kan det bli fel då? Eller vad tvekar du över angående den klänningen?

Själv är jag väldigt förtjust i dessa från Landy :)
    www.landybridal.co/a-line-strapless-knee-leng...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-tea-lengt...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-ankle-len...
    www.landybridal.co/wedding-dresses-a-line-swe...
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-knee-l...

Men smaken är som baken. Vad är viktigt för dig gällande en klänning? Vill du ha en kjol i tyll? Överdel i spets? Axelbandslös eller med ärmar? Helt i satin?
    Oh vilka fina!! Det är lite det som är mitt problem, jag hittar alltid så mååånga fina klänningar, jag tror att jag hel enkelt är rädd för att bli missnöjd när jag väl bestämmer mig.
    Jag vet nog inte riktigt vad jag vill, mer än att den ska vara söt och passa min personlighet. Jag trodde jag ville ha spets men inser att jag kolla på tyll, jag vill egentligen ha ärmar, men en bolero funkar.. Kanske bäst att kolla runt mer men jag är rädd att bara öka på min lista över "kanske den"  
    Hur länge är det kvar till bröllopet? :)
  • daniiel
    130810 skrev 2013-01-15 10:30:19 följande:
    Kom på att jag inte ville ha min klänning öppen baktill utan istället med knappar (ganska liten ändring). Mailade Dinobridal imorse men har inte fått något svar eller bekräftelse ännu..
    Kom på det inatt så det var ju lite sent men hoppas ändå att de kan fixa det.

Har någon erfarenhet av Dino och deras kundtjänst? Är de snabba med service och lyhörda för ändringar mm?
    Min erfarenhet är att dom svarat relativt snabbt, oftast inom 1-2 dygn. När det gäller ändringar, så beror det ju på vilken typ av ändringar och hur pass sent man gör dom. Alltså hur långt dom hunnit med klänningen. Nu var det ju bara ett par dagar sedan du la din beställning och det är ju ingen stor ändring, så det borde inte vara något problem :)
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-01-15 17:09:12 följande:
    Försöker igen: Hur har ni som beställt kinaklänningar valt att göra betalningen?
    Jag har alltid betalat som gäst via paypal, alltså jag har inte någon användare hos paypal. Betalat så på DHgate, Ebay och hos Dino. Det har funkat väldigt bra :)
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-01-15 19:22:18 följande:
    Ja jag har mailat men inte fått svar. Det verkar som alternativen är att betala med betalkort direkt (man kommer till någon sida som heter Alipay), Bank transfer eller Western Union. Jag har blivit avrådd från den sistnämnda. Det är därför jag undrar lite hur ni andra har gjort. Hade ju varit smidigt om jag hade kunnat betala med PayPal.
    Hm. Då förstår jag att du undrar. Men det är väl brudar här i tråden som beställt från Landy relativt nyligen som borde kunna svara på hur dom gjorde tycker jag.

HALLÅ, NI SOM BESTÄLLT FRÅN LANDY!!!?? Solig
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!