LillaFjäril skrev 2012-11-07 11:36:05 följande:
Jag måste fråga vad ni tycker.
Jag funderar på att beställa en kinaklänning från nätet som kostar 4 000kr men sen tillkommer ju frakt + moms och tull så det blir ju totalt ca 6 000kr. Får man alltid betala moms och tull eller tror ni att man kan ha tur och slippa ibland?
Sen är det ju så att jag egentligen redan köpt en klänning för 6 000kr i butik som är fin men inte min drömklänning.
Hur hade ni gjort?
Nej, det är inte alltid man får betala moms och tull, men det är bra att man räknar med det, så det inte kommer som en stor överraskning sen. Jag har beställt 4 brudklänningar och 2 tärnklänningar och inte behövt betala tull på någon av dom. Andra beställer en klänning och får betala tull. Det är bara slumpen som avgör.
Vad är det för klänning och vart tänker du beställa den ifrån? 4000kr är ju egentligen inte mkt för en brudklänning, men i kinaklänningssammanhang, så är det dock en lite dyrare klänning.
Kan du tänka dig att sälja klänningen du redan har hemma, för att kunna få lite pengar till den nya klänningen? Är den nya klänningen du tänkt beställa din drömklänning? Hur skiljer sig den från klänningen du redan har köpt?