• bruden

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tack för att ni kommer med era synpunkter om min klänning. Ja den är fin och så men ändå kan jag inte låta bli att tänka på min kinaklänning. Om jag bara hade fått se den... Det är allt jag vill i nuläget. Jag har drömt om hur fin den skulle vara, sitta perfekt och allt det där. Meeeen... Det får vara en dröm som aldrig förverkligas

Pinkgrape skrev 2011-08-05 08:17:48 följande:
    Ni som redan gift er här i tråden (kyrkligt), hur gick det att knäböja med en klänning och underkjol? Tror jag måste pröva göra det med klänningen på före vigseln :P hehe
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag har ju varit gift innan och kan säga att det är halkigt som 17. Jag fick sätta ner tårna i golvet och faktiskt ta tag i framkant vid bänken för att inte halka ner. Jag är väl förberedd på det för morgondagen så jag tror att jag ska sätta lite spikar under skorna
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-05 08:54:17 följande:
    Jag förstår att det verkligen känns piss, men tänk såhär då: Det var lika bra att den inte kom fram kanske, för tänk om passformen var helt fel, färgen också kanske? Den kanske var alldeles för liten, eller för stor? Du har kanske inte missat något alls!

Klen tröst, jag vet, men det kan ju vara så med klänningen.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Det är så jag har tänkt också. Jag kunde lika gärna ha blivit totalt besviken på den om den inte passar, är asful eller något sånt. Underkjolen var ju på tok för liten så jag har intalat mig att klänningen säkert är lika liten
  • bruden

Nu är man FRU! Hela helgen har varit underbar!

Fick mejl i fredags förmiddag att min klänning fanns i Malmö MEN de hade ingen möjlighet att buda upp den Den kommer imorrn... Nåja, det är som det är. Jag hade oavsett en fantastiskt fin dag och hela helgen har varit sååååååå grym!!! 

• bruden
    Darling Daisy skrev 2011-08-07 10:43:29 följande:
    Grattis bruden!!!

Vadå inga möjligheter att buda upp klänningen? Så klart de hade kunnat göra det, om de bara hade velat!!!
    Men skit samma nu, eller hur?

Nej det fanns ingen möjlighet till det. De hittade den på förmidaggen och då hade den loggats in bland tusentals andra paket. De hade mer än 800 postvagnar att gå igenom så det gick bara inte. Killen på tullen och killen på posten gjorde allt vad de kunde men tiden fanns inte. Ja nu får det vara. Jag ska dock som en barnunge på julafton, riva upp paketet när det kommer imorrn
  • bruden
    Red skrev 2011-08-07 11:06:43 följande:
    Grattis grattis! Väntar på bilder hu du såg ut i den första klänningen Glad 

Vadå inte kunde buda upp den?! Om jag hade varit du hade jag bråkat som f-n med posten och krävt att de skall betala klänningen.. 
    Ingen fara. Posten erästter sitt strul och England likaså + att EMS ersätter för själva klänningen. De har varit otroligt hjälpsamma i England så där får jag ersättning för min första klänning för att det blev fel. Jag behöver inte bråka nåt utan de har erbjudit ersättning utan pardon
  • bruden

Jag skulle kunna skriva spaltmeter om vår fantastiska helg men besparar er den läsningen Imorrn ska jag ta tag i ärendet om ersättning och 'ven spana in klänningen för att se vad jag INTE gått miste om
    Tack för alla gratulationer Hjärta 

• bruden
    emmi skrev 2011-08-07 12:27:01 följande:
    Hej brudar!

Här kommer bilder på klänningen som jag beställde från www.tuterabridal.com. Supersvårt att ta bilder på sig själv. Kanske inte är dom bästa bilderna, men ni kanske får en uppfattning om hur den ser ut.  Glad

Såååå himla fin klänning! Den sitter som gjutet på dig ju
  • bruden
    S2011 skrev 2011-08-08 09:51:29 följande:
    Nu har jag varit frånvarande några dagar igen och förstås missat några nya fruar. Grattis!!
    Tråkigt med klänningen, bruden, men du verkar ju ha haft en oslagbar dag iallafall! :)

Här har bilderna från vår fotande vän ännu inte kommit, men däremot några från en av mina släktingar.
    Lägger upp några bilder åt er här, så får ni iallafall ett hum om hur vår dag var och hur vi såg ut. 
    Jag hade en helt underbar dag trots allt
    Guuuuuuuud så fina ni var! Vilken klänning!!!!! WOOOW!!!  
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-08 11:05:49 följande:
    Fick förresten en liten present i brevlåda idag, från Bröllopstorget. Ett läppcerat eller vad man säger. Det också made in China, precis som våra klänningar ;P hihi
    Fick också det men visste inte vad det var så tack för att du berättade
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!