1700tal skrev 2011-07-13 21:23:56 följande:
HAHA, önskar man hade kunnat bevittna den synen!
Bäst ni tar en lektion eller 2. Och väljer en låt med markerad takt! Sambon är (var) oxå helt katastrofal på att dansa, han förstod inte ens vad en takt var för nåt. Inte ens när jag beskrev och förklarare. Först när jag valt ut några övertydliga Straussvalser när jag "visade" ut takten med att klappa händerna (ingen dans då, det var ingen idé!) trillade polletten ner!
Sen har han ingen vidare taktkänsla för det, han är totalt omusikalisk (fast hans mamma jämt tjatar om hans pianofingrar, ööh?) men då fattade han ju iaf principen.
Så nu tränar och tränar vi till "vår" vals och får förlita oss på min klockrena taktkänsla!
Skumboll skrev 2011-07-13 21:14:27 följande:
Hahaha, måste vara solariet då alltså. Nej men det är ju helt okej när andra gör av med pengar - då stillar jag till och med mitt egna ha-begär!
Så kan han ju inte hålla på! Ska jag ta mig ett snack med honom?
Hehe! Jo, bortsett från mina 5 klänningar så är det lite på samma sak jag levt på i den här tråden. Jag är nog den enda som inte köpt en enda grej utan klänningarna. Så jag ligger nästan på +!
Jo, det brukar ju fungera när du ryter i åt honom...
Hahaha, jag drog till och med ner gardinerna så ingen skulle se in! Och även när jag förde så dansade han på i sin egen takt... frågade honom ad han höll på med och om han inte hör taken "vaddå, jag dansar på bara".
Ska ringa ner till dansskolan är i byn, se om de kan hjälpa oss.
Vi har nog inte valt en enkel låt heller, den är låååååååångsam och säkert ingen typisk valslåt.
Varför göra det lätt när man kan göra det svårt lixom.
Hahaha, men du gifter dig ju inte än på ett tag, vi kan ju höras om ett år och se hur mycket pryttlar du har köpt då! Idag är förresten prick en månad kvar till vårt bröllop, börjar nästan bli nervig.