Tassiemon skrev 2013-05-20 15:41:13 följande:
Ja, det där med spets verkar kunna variera ganska mycket och bli lite för pråligt ibland, bra tips :)
Brukar tyllkjolar bli bra? Är rädd att de kan bli för "frasiga".
Jag har två klänningar som är mina favoriter. Båda finns på Milly och jag funderar över om det är värt att betala lite dyrare för någon av dem eller om man ska chansa på en liknande billigare variant på ebay.
Den ena har inte spets utan vad de kallar för "appliques", fastsydda spetslikande saker fattar jag det som. Och den andra klänningen har lite speciell tyll. Har du några tips?
På Landy har jag också hittat en fin klänning men de har varken produkt- eller materialbeskrivning och då vet man ju inte riktigt vad man får, fast de flesta verkar vara nöjda.
www.millybridal.com/trumpet-mermaid-v-neck-wh...
www.millybridal.com/ballgown-strapless-tulle-...Brudtyll, som är vad som brukar användas i kjolarna (inte underkjolar) är mjukt och följsamt och blir inte sådär frasigt som jag tror att du menar. Det är mer "finmaskigt" och mjukt som sagt.
Spetsapplikationer är vanligt på brudklänningar, både kinaklänningar och originalklänningar, och är oftast spets på tyll eller organza som är utklippt och fastsydd (ibland limmad) på klänningen. Kan vara väldigt fint :)
Nu vet jag inte alls hur du ser ut, kroppsform osv, men jag skulle säga att den första klänningen är mer lättburen, om man tänker rent på modellen då. Nu vill jag inte svartmåla Milly, men dom har ju tyvärr varit väldigt dåliga på sistone. Svarar inte alls på mejl, "tappar bort" klänningar i frakt osv.
Har du länk till den på Landy?