• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Smuppra
    tesso77 skrev 2011-04-10 12:44:37 följande:

Här är ryggen...Hjärta
    Jättefin! Om jag inte redan beställt min hade din varit en mycket stark kandidat. Men för mig blir det bara ett klänningsköp
  • FrökenSnartFru

Jag skrev lite i kinaklänningstråden i februari (så jag förväntar mig inte att ni minns mig) och beställde då en klänning från Milanoo inför ett bröllop i sommar. Nu är min Tänk då hur det kommer vara den dag då jag faktiskt ska beställa brudklänning.
    Det är en "brudrosa" sidenklänning och en gul klänning i taft samt ett par rosa sidenskor. Lyckas inte med copy+paste på bilderna..

• Sessan67
    FrökenSnartFru skrev 2011-04-10 14:32:03 följande:
    Jag skrev lite i kinaklänningstråden i februari (så jag förväntar mig inte att ni minns mig) och beställde då en klänning från Milanoo inför ett bröllop i sommar. Nu är min Tänk då hur det kommer vara den dag då jag faktiskt ska beställa brudklänning.
    Det är en "brudrosa" sidenklänning och en gul klänning i taft samt ett par rosa sidenskor. Lyckas inte med copy+paste på bilderna..
    Välkommen hit Glad Har du provat att högerklicka och välja spara bild som, och sen ladda upp den här? Annars kan du ju skicka en länk till sidan!
  • tesso77

Ja, det ska verkligen bli spännande å prova klänningen när den kommer! Det blir dryyyga veckor Tungan ute och ännu drygare till den stora dagen Solig

Har ni förresten barn som ska vara brudnäbbar? Vi har två barn, min sambo och jag, så dom ska givetvis vara näbbar. Men jag funderar på vad den då 5 årige sonen ska ha på sig, finbyxor, skjorta och väst? Eller ska han ha kavaj?? Vet inte om jag tycker det "klär" små-pojkar direkt Obestämd
    Vår flicka som är 7 år är det inte lika stora bekymmer med, finns ju mängder av fina näbbklänningar, och känner jag henne rätt så blir det mycket tyll, volanger och fluff Glad Hon hade passat ganska bra in i den här tråden Solig

• Miceme

Smuppra; Jo jag tycker fortfarande att den vore kanon utan rosor (och utan murvelfluffet över bysten det ingick i rosorna) och i vitt.

Tesso den är jättefin!

Aylas skrev 2011-04-10 11:07:42 följande:
    Tesso77; jag är också för det enkla istället för fluff (trots att jag hängt i tråden ett tag ) och tycker den är underbar. Jag var inne på en liknande inna jag hittade min dröm...
    Lite fluff är det ju i din vackra klänning 
  • Miceme
    Sessan67 skrev 2011-04-10 08:31:02 följande:
    Använde mig av viktklubb för några år sen - och tyckte det var jättebra Glad Tyvärr så börjar det nog bli dags igen, kilona har en förmåga att smyga tillbaka har jag märkt!
    Ja det där förbannade smygandet!! Ogilla
  • Miceme
    tesso77 skrev 2011-04-10 14:50:06 följande:
    Ja, det ska verkligen bli spännande å prova klänningen när den kommer! Det blir dryyyga veckor Tungan ute och ännu drygare till den stora dagen Solig

Har ni förresten barn som ska vara brudnäbbar? Vi har två barn, min sambo och jag, så dom ska givetvis vara näbbar. Men jag funderar på vad den då 5 årige sonen ska ha på sig, finbyxor, skjorta och väst? Eller ska han ha kavaj?? Vet inte om jag tycker det "klär" små-pojkar direkt Obestämd
    Vår flicka som är 7 år är det inte lika stora bekymmer med, finns ju mängder av fina näbbklänningar, och känner jag henne rätt så blir det mycket tyll, volanger och fluff Glad Hon hade passat ganska bra in i den här tråden Solig
    Jag har tre barn två 6 åringar och en som blir 1 ½  båda pojkarna ska ha kritstrecksrandiga byxor vit skjorta och creme färgad väst och kravatt, jag tycker att det räcker vi gifter ju oss 4 juni och det kan ju vara väldigt varmt så då kan det nog bli hett med en kavaj.
    Min flicka kommer ha samma färg på sin klänning som pojkarna på västarna ingen tyll men en underkjol så det blir lite vidd i kjolen iaf
  • Skumboll

Här har vi suttit i solen halva dagen, så fantastiskt skönt! Solig

tesso77 skrev 2011-04-10 14:50:06 följande:

Jättefin klänning! Det är lång väntan men det är därför denhär tråden är så bra, kan man gaffla av sig lite under tiden.

Jag har en fyraåring, han ska visserligen inte vara näbb men kommer på sin höjd ha ett par jeans och piké (får han själv välja blir det mjukisar och t-shirt). Skulle aldrig någonsin få på honom skjorta och finbyxor....

• 1700tal

Ojojoj, vad jag har varit duktig idag. Lassat och skyfflat ett halvt ton jord, planterat och grävt!

Tesso77 -  fin klänning! Finns ju inget som säger att du inte kan ha två på den stora dagen... En med fluff och en utan!

Frökensnartfru - jo, kommer ihåg dig men inte detaljerna. Men hjärtligt välkommen tillbaka! Kan du inte försöka klistra in bilder eller länka. En brudrosa klänning vore ju dessutom kul att se!

Aylas skrev 2011-04-10 11:07:42 följande:
    Tesso77; jag är också för det enkla istället för fluff (trots att jag hängt i tråden ett tag ) och tycker den är underbar. Jag var inne på en liknande inna jag hittade min dröm...
    Va, din är väl inte enkel. Den har ju massa ljuvliga volanger!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!