daniiel skrev 2012-02-28 21:20:08 följande:
Haha ja, är man inte inne ett par gånger om dagen, så hänger man inte med ;P
Nja, jag tycker att vi skrivit så tydligt som vi kan. Vet inte hur många A4-sidor, samt allt vi berättat muntligt för henne. Då sa hon ju visserligen emot oss i allt vi sa. Hur hon nu kan veta något om vår dotter som hon aldrig ens träffat. Vi har ju alltid fått det beviljat tidigare, utan problem, men då hade vi en annan handläggare också. Att det ska spela så stor roll är ju hemskt egentligen. Läkarintyget bettyde inget för denna människan heller, hon praktiskt taget sa att läkarna bara hittade på och hade fel. Jag förstår faktiskt att du är livrädd, det är fuktansvärt och vi har ju pratat med många andra föräldrar som också haft det jättekämpigt med vårdbidraget. Jag hoppas dock att det ska gå bra för er del och ni slipper ha att göra med en likadan människa som vi!
Jag är ju glad om jag hinner in nån gång i veckan...
Det är ju en himla tur att det inte är hon som tar beslutet. Samtidigt kan man ju fråga sig hur tungt hennes bedömning väger när beslutfattaren tar beslutet.... Hoppas iaf att hon tar sitt förnuft tillfånga! Jag vet exakt hur det är att vara beroende av vårdbidraget, det är min enda inkomst och utan det går vi inte runt. Sorgligt men sant!
Tack och lov är vår assistanshandläggare väldigt vettig, vid hembesöket så fick jag en bra magkänsla. Och det är ju hon som samtidigt gör den nya bedömningen av vårdbidraget så jag hoppas verkligen på det bästa. Återstår väl att se om man ska skratta eller gråta när beslutet kommer.
Lycka till på sjukhuset idag, hoppas allt går enligt planerna!!