1700tal skrev 2011-04-02 15:43:03 följande:
Jo, vi är ju tyvärr ruskigt många.
Inbjudningskorten är väldigt basic just nu. Fina men ingen större utrymme för en massa plotter. Tänkte däremot skicka med ett separat infokort (helt löst dubbelvikt papper bara) eftersom hela min släkt (dvs hälften av de 90-100 gästerna) är långväga och från 3 länder. Men till sambon släkt tänkte jag inte skicka med en massa info, de bor hyfsat nära och kan redan vadstena ganska bra.. Så det ganske blir överflödigt och onödigt mkt pyssel att styra med sån avprickning?
Däremot kanske det kan va bra att skriva vilka alternativ som finns men så får de välja sen? Eller det kanske är överflödigt oxå - det förstår väl alla att det fins alkoholfria alternativ tillgängliga.
DÄREMOT att (om) det är betalbar efter middagen kan ju vara högst nödvändigt att tala om innan. Både så folk tar med sig pengar och är beredda på det.
S2011 skrev 2011-04-02 15:26:33 följande:
tigerlily: jag tycker slöjan ser superfin ut! klänningen är jättevacker den med, tror att med rätt urringning kommer den vara en riktig fullträff! :)
här hemma är det en jäkla skitdag. allt som stått på min to-do-list under väldigt långt tid (plus allt annat runtomkring som folk har en tendens att tycka att man kan fixa) har definitivt kommit ikapp mig och bitit mig i baken. helt slut på ork... nerbäddad i soffan av sambon. håller tummarna för pizza idag, så behöver jag inte försöka ta tag i köket..
fått svar från nästan alla på inbjudan, hittills 29 av 40 ja, bara tre som tackat nej och resten väntar vi på.
1700-tal: har du hört med vadstena om de vill ha in antal alkoholfria etc? jag frågade vår festvåning om de ville ha sådana uppgifter, vilket de tyckte var onödigt. de skriver på nota hur många dryckespaket, alkoholfria osv som de serverar under kvällen och sen räknas det ihop.
om inte arrangörerna anser det nödvändigt tycker jag ni kan skippa svarskort ang. middagsval/dryckesval. gör istället upp med arrangörerna hur ni vill att det ska fungera, vad man ska få att välja på och hur ni vill ha notan redovisad.
Nej jag skickade också med info på ett separat blad köpte motiv papper i a4 storlek.
med info angående boende och färja. transport från kyrkan osv.
Om du har tre drycker under middagen så är det nog inte många som beställer in extra under måltiden, kan du kanske få med det på något fint sätt.
T.ex skriva upp menyn och under maten valfri dryck huvudrätt två valfria drycker
Här kostar ölen och vinet 49 kr så jag behöver bara veta antal drycker och det underlättar ju en del.
Ja att det är batalbar efter är ju viktigt, jag skrev hemsideadressen till tempelgården så de själva kan se deras sortiment och priser.