Kinaklänningar och gaffel däremellan!
En fråga...ni som beställt från Millybridals..har de suttit bra? passat bra efter era mått?
En fråga...ni som beställt från Millybridals..har de suttit bra? passat bra efter era mått?
Tips snälla!
Jag har just gått ner 40 kg genom vikt OP, jag ska gå ner 10 kg til kanske.
Saken är den att jag vill beställa min klänning NU, fast att det är 11 mån kvar till bröllopet (jag är planeringsmänniska och jag har kärv ekonomi, så vill passa på att köpa in klänning från Milly och allt som kostar lite mer redan nu när vi får pengar tillbaka på skatten , de försvinner annars ;)
Hur hade ni gjort...beställt i den stl jag har NU, eller dratt av 1-4 cm på de mått jag har idag? (ska ha måttbeställd för måtten på standard stl passar inte min kurviga kropp)
Hur har era klänningar varit? lagom? stora dvs lite extra utrymme?
Tänker ju att det borde vara lätt för en sömmerksa att sy in, men svårare om det är för litet.....!
!:an skumboll!
DD: Du kommer dö av skratt när du ser kopian på kjolen på klänningen, jag skrattar än !
Tinzi: Jag skulle dragit av 2-3 cm då finns det fortfarande utrymme att snöra in lite till utan att den blir för liten samtidigt.
1700-tal: Hoppas att inte dina gäster hört talas om den heller =)
Nån som vet om Milly brukar/tar extra avgift för att göra ändringar? dvs ta bort allt fluff i min klänning tex? Eller korta ner så man inte får släp? osv....
Hjälp...ska skicka mail till Milly om några dagar (då min kära duktiga syster översatt mitt brev till dem på BRA Engelska ) Jag ska göra om, lägga till, men nu funderar jag även om om man kanske borde höjja ryggen för att kunna ha en BH. Hur hade ni gjort? För det finns väl ingen bh som jag kan ha till den där ryggen? Och med mina hängisar blir det nog inte bra utan BH ;)