• Styrka

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

PimPim83 skrev 2011-11-20 10:37:25 följande:
    Jag tror att Pinkgrape avregistrerade sig efter sitt bröllop så hon är nog inte kvar. I denna tråden pratas det om MyLove och det är även några som har fått sina klänningar därifrån som skrivit där: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4089995.htm...
    Tack för tipset! Har läst igenom tråden, och det verkar ju vara många som är nöjda med My Love, det klänns ju lite betryggande iaf.
    Ska kolla mailen o se om de hunnit svara än, skickade mailet till dem igår kväll (lör) och vet inte om de jobbar söndagar? Men hoppas kan man ju alltid... *ivrig*
  • Styrka
    Darling Daisy skrev 2011-11-20 18:32:21 följande:
    Jag antar att du kommer att beskriva dina ändringsönskemål i ord också? 
    Så här tolkar jag dina "kryss":
    Rak ringning istället för sweethart, påsydda halterneckband.
    Ta bort bältet/bandet i midjan. 
    Dock vet jag ju inte vad pilen ned mot släpet betyder.

Det är en jättehäftig klänning! Hoppas den blir kanon! 
    Ja, jag skrev med ord oxå, så det ska inte bli något missförstånd! Har mailat fram och tillbaka med MyLove nu och det verkar funka fint! Lite dyrare än när jag frågade i somras, men fortfarande ett mycket rimligt pris och under budget.

Kryssen sitter på några påsydda blommor och menar att jag inte vill ha blommor påsydda.
    Pilen är för att markera floor lenght, inte sweep train.

Jag har även skickat bilder på neck line och backside jag gillar.

Dessutom verkar de positiva till att uppge paketet som "gåva" istället för "kläder" när de skickar! Läste härinne för ett tag sen att något företag gjorde så och sparade tullpengar åt kunden, så jag frågade om de ville göra det. Först förstod de inte varför men förklarade att det inte var några problem.

Me so häppi!!
  • Styrka

Jag blev helt paff, jag får köpa min kina-klänning på faktura...!!
    o_0
    Är det nån mer som fått denna ynnest? Jag hade uppfattningen att de brukar vilja ha betalt innan de ens börjar tillverka klänningen!
    inte för att jag klagar, blev bara så förvånad och undrar varför just jag fått det så bra?

• Styrka
    Klantus skrev 2011-11-21 20:37:26 följande:
    Får kika på det :) Tack!
    kan tipsa om att Lightinthebox.com syr upp groom wear; kostymer, frackar, u name it!
  • Styrka
    Jane skrev 2011-11-22 14:58:34 följande:
    Jag kan inte se groomwear någonstans. Men är dom bra sydda och så?
    Inte blekaste, jag har inte provat, bara kollat på deras bilder. Sök på Groom wear så hittar du det! Groom wear har tyvärr ingen egen rubrik i listen, weird, lite dolt...
  • Styrka

Konstigt. Tänkte länka, men nu hittar inte jag det heller! Kanske de slutat med groom wear?

• Styrka

Nu har jag beställt och betalt..!!! Iiiiih, lite nervös väntan nu då, hihi.
    Det blev My Love Bridal tillslut, lite dyrare än Vicyc, men billigare än Milly, och ändå övervägande nöjda recensioner.

Det här är bilden jag skickade, med lite förklaringar:

De sa tre veckors leveranstid, men det tar jag med en nypa salt. Får jag den innan jul blir jag överlycklig, men bara den kommer innan februari är jag nöjd, haha!
    Ska bli såå spännande att se om jag passar i modellen sen! Har ju inte kunnat prova, har aldrig sett nån lliknande ute i butik!
    Lovar att ladda upp IRL-bilder när den kommer fram!
  • Styrka
    Drömbröllop12 skrev 2011-11-30 18:18:49 följande:
    Har hämtat nu :D :D :D :D
    Grattis! Blev du nöjd? såg den ut som du väntat dig? Någon ändring som behöver göras? *nyfiken*
  • Styrka

oh, bull, that too. Min kläning kostar 1600, alltså över gränsen? Så om den fastnar i tullen måste inte jag inte bara betala tullavg. och adm.avg utan även moms? hua! hoppas verkligen att den inte fastnar i tullen!! 2000 är min budgetgräns, det ska hålla för eventuella ändringar oxå. :-/
    varförvarför är jag alltid så optimistisk när jag inte ska vara det och så pessimistisk när jag inte behöver vara det??

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!