• Pinkgrape

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Jag har hittat min drömklänning... den jag allra helst vill ha av alla klänningar... hm. Den kostar dock lite mer än vad jag hade tänkt mig. Är det värt det? Det är ju inte SÅ mycket mer.

Denna klänningen är det www.lightinthebox.com/Satin-Tulle-Ball-Gown-Sweetheart-Chapel-Train-Wedding-Dress-inspired-by-Kate-Huds-in-Bride-Wars--WSM0362-_p61482.html

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-06-09 21:40:56 följande:
    Pink: Super fin!! Såå dyr var den inte, så tänk om du delar summan på tio år så blir den ju nästan gratis! Skrattande
    Haha jamen precis! Blir lite orolig bara, då de inte kan lova att jag har klänningen före 1 augusti. 90% chans att jag har den före 28 juli, det enda de vill säga. Känns lite osäkert :/
  • Pinkgrape

Men FAN! De kan inte ändra dragkedjan till snörning på klänningen, så det sket sig. H-vete, jag som var så glad.

• Pinkgrape
    Sommarbrud skrev 2011-06-09 21:48:06 följande:
    Hmm ja det förstår jag känns ju sådär faktiskt. Oj vilken spänning. Hur ska du göra? Jag hade kört men om du inte hinner få den, kan du tänka dig ta din korta klänning då? För visst har du en s¨n också?
    Jo, jag har en sån också, men nej. Då skjuter vi på bröllopet ett år. Jag vet att det inte borde handla om klänningen osv osv, men jag kan inte tänka mig att gifta mig utan att känna mig som den vackraste i världen. Dumt, jag vet.
  • Pinkgrape

Jag är inte riktigt klok. Man ska inte sitta uppe denna tiden på natten.
    Nu har jag ju beställt denna klänningen, med några små ändringar.

Jag kommer drunkna i kyrkan....
  • Pinkgrape

Haha tack alla :D Säljaren är hur snabb som helst på att svara på mejl och dubbelkollar allt och vill att jag själv skriver exakta mått för släpet osv. Det verkar ju väldigt seriöst om inte annat :P

Ändringarna jag har gjort, är för att den ska lika Kate Hudsons Vera Wang tylldröm mer, vilket är min absoluta drömklänning :P Jag har valt bort alla paljetter och pärlor, inget som glittrar. Valt till ett svart band i midjan och att kjolens lager ska vara jämnlånga. Jag valde att sätta släpet på 2m från midjan, vilket är cathedral train va?

Säljaren säger att det ska ta 6 arbetsdagar att göra klänningen och sedan 4-8 dagar att skicka den, vilket betyder att på 2-3 veckor borde jag ha den hemma :D

• Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-06-10 08:14:23 följande:
    Vad fin! Det var ju bra att de kunde göra ändringar på den. De ändringarna du beskriver låter ju som om det blir i princip kate hudsons klänning, fast i din egen version!

2 meter släp från midjan borde ju ge ungefär 1 m släp från golvet. Det är ju väl tilltaget. Min sidenklänning har 1,5 m från golvet. Och det är ju lååååångt.

Och vad fort det skulle gå att göra den! Förvånad
    Ja, precis :) Jag vill ju gärna ha som en blandning mellan klänningen jag beställt, Kates och mina egna önskemål. Hoppas det blir bra bara :)

Jamen precis så jag tänkte.. jag vill inte ha alltför långt släp heller, så då borde ju 2m bli bra hoppas jag :) Du har ingen bild på ditt släp man skulle kunna få se?

Jo, det var riktigt snabbt! Jag blev lite förvånad. Blev dock tipsad om den säljaren av någon annan här på BT som hade fått sin klänning riktigt snabbt och var jättenöjd :)
  • Pinkgrape
    helsingebrud skrev 2011-06-10 09:01:57 följande:
    kommer bli jätte fint pink
    Pabilla skrev 2011-06-10 09:34:21 följande:
    Pinkgrape - WOW vilken prinsessklänning! Hur pampig och maffig som helst!
    Tack :) Haha jag hoppas bara att den inte ska bli för mycket. Det är inte alls min stil egentligen, men kunde inte låta bli. Jag ska ju, förhoppningsvis, bara gifta mig en gång ;D
  • Pinkgrape
    Knopan skrev 2011-06-10 17:41:44 följande:
    Men ååååh, vill du gifta dig med mig?
    Haha ptja... det kanske skulle vara skoj ;P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!