Farmall skrev 2011-04-06 12:54:44 följande:
1700-tal: Hur har det gått med dina klänningar? Har du fått "alla" än? Blev den sista som du ville?
Rosa volangklänningen bör va klar slutet av april men har inte hört eller sett nåt mer av den sen de första testbilderna. Och de var ju rätt intetsägande...
Den enkla (och lite tråkiga) med stor kjol (ur millys sortiment) är färdig denna vecka!
Sidenklänningen har nu fått tyll längst ner istället för spets men upptäckte att jag skrev 10 cm för litet höftmått! Så den lär gå åt pepparn... Klar slutet av april.
Tack för tipset om mytuxido!
awarwen skrev 2011-04-06 13:04:51 följande:
Har beställt en brudklänning, en klänning till min dotter som ska sjunga och en till den yngsta som ska vara näbb. Skorna står i en fin låda i garderoben och bredvid står en ursöt kasse med bröllopssmink för över 700kr (hihi). Även ett fint pärlarmband ligger där. I kartonger och kassar ligger alla lakan som vi ska ha som dukar, alla plädar som ska placeras ut lite strategiskt, såpbubblor, engångskameror, matservetter, kaffeservetter, 3 korgar som ska stå inne på de olika toaletterna + alla saker som ska ligga däri (spray, plåster m.m.) leksaker, spel, kritor m.m. till barnens "lekrum". Och ändå har inte allt kommit... hehehe... jag har ju beställt underkläder + en nice surprice till bröllopsnatten.
Haha! I dare say - jag ligger i lä trots alla mina klänningar. Det enda av det där jag ska införskaffa är vattenfast mascara och nya underkläder. Känner mig genast riktigt sparsam. Faktiskt.
Mix skrev 2011-04-06 13:13:27 följande:
GAH - det blir bara bättre och bättre (även om jag nu är svag för volangdrömmen)! Fluff for the win! Och stort JA för knappar. Jag tor att man måste köpa "fel" (vad man inte vill ha) för att man ska veta vad som är rätt (vad man egentligen ville ha).
Eller hur!
Ja, vi får väl se hur volangdrömmen blir... Är oxå svag för den i orginal men mkt tveksam att de fixar den...
Miceme skrev 2011-04-06 13:40:37 följande:
BRAVO 1700-tal var inte detta nummer IIIII ??
Det tycker jag känns väldigt bra för så många pinnar har inte jag i min statistik.
Men den är ljuvlig! Jag skulle gärna se den där omtalade rosa volangdrömmen (som tydligen inte är rosa).
Nu behöver vi väl inte specifiera mitt antal klänningar så där specifikt.. De låter så många då!
Den rosa (som inte är rosa) volangdrömmen ser ut så här (fast med en axel, i ivory, vidare kjol och lite längre släp):