• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-14 17:15:03 följande:
    Vet faktiskt inte om de skämdes.. Kanske bara var vi andra. Flört Men så hade de oxå letat upp en 500-kronorslokal, köpt kinaklänning och letat upp den billigaste cateringfirman de hittat och slängt ut billigaste baginboxarna de hittade här och var på borden. Inget fel i lågbudgetbröllop alls men det här var ganska extremt. Och totalt icke-genomtänkt på många plan, ingen klädkod tex vilket skapade en salig röra av kostymer och jeans. Ingen bordsplacering heller vilket gjorde att massa folk "blev över" och fick sätta sig längst ut bland folk de aldrig träffat. Sen var det några riktigt gamla människor (som även kommer till vårt) som behöver hjälp med att hämta mat, skära köttet i bitar och annat uppassande och de stod oxå kvar sist när alla andra hittat platser. Så middagen fick börjas med att stuva om ett antal människor iaf så de kunde sitta bredvid sina nära släktingar..

Svärmor var helt förfärad efteråt och antydde att ett SÅNT bröllop skulle minsann aldrig hennes barn ha! Men å andra sidan kläckte hon ur sig vid ett annat tillfälle att vissa tokar kunde spendera 30 000 kr på ett bröllop och det tyckte hon var helt vansinnigt. Hon har uppenbarligen ingen vidare förankring i verkligheten i detta fall... Drömmer

Ha ha ne 30000 är ju faktiskt inte mycket pengar när det gäller bröllop

Funkade länken?

• Sommarbrud
    Vet faktiskt inte om de skämdes.. Kanske bara var vi andra. Flört Men så hade de oxå letat upp en 500-kronorslokal, köpt kinaklänning och letat upp den billigaste cateringfirman de hittat och slängt ut billigaste baginboxarna de hittade här och var på borden. Inget fel i lågbudgetbröllop alls men det här var ganska extremt. Och totalt icke-genomtänkt på många plan, ingen klädkod tex vilket skapade en salig röra av kostymer och jeans. Ingen bordsplacering heller vilket gjorde att massa folk "blev över" och fick sätta sig längst ut bland folk de aldrig träffat. Sen var det några riktigt gamla människor (som även kommer till vårt) som behöver hjälp med att hämta mat, skära köttet i bitar och annat uppassande och de stod oxå kvar sist när alla andra hittat platser. Så middagen fick börjas med att stuva om ett antal människor iaf så de kunde sitta bredvid sina nära släktingar..

Svärmor var helt förfärad efteråt och antydde att ett SÅNT bröllop skulle minsann aldrig hennes barn ha! Men å andra sidan kläckte hon ur sig vid ett annat tillfälle att vissa tokar kunde spendera 30 000 kr på ett bröllop och det tyckte hon var helt vansinnigt. Hon har uppenbarligen ingen vidare förankring i verkligheten i detta fall... Drömmer
    Ni har inte sagt vad ert bröllop kostar?? :)
  • 1700tal
    Mia4 skrev 2011-04-14 17:06:48 följande:
    Det kommer att bli toppen ihop! Det känns som om du fått ihop matchningen. Ringarna är otroligt fina! 
    Tack, vad snällt sagt. Matchningen blir nog bra. Är bara jag som fått lite storhetsvansinne. När vi började titta på förlovningsringar vill jag ha smalaste möjliga både till förlovn och vigsel och helst inte behöva ha dem på mig alls (gillar inte smycken). Men nu är jag helt såld och vill typ ha så här!

Ok, kanske överdriver liiite... Drömmer Men hellre det där än mina...
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 17:09:15 följande:
    Fina ringar 1700tal :)

Försöker läsa ikapp har varit o träffat en präst ska döpa W på lördag, liteeee sent men ändå..

Och om gratänger, det gillar jag inte alla i min familj älskar gratänger men jag är inte alls så förtjust faktiskt. Men ska prova 1700tals variant kanske. Men jag gillar inte kladdig mat..
    Men ta inte så det svämmar över av grädde så blir det inte så kladdigt. Brukar göra jordärtskocka, morot, fänkål, majrova och sötpotatis. Mmmm...
    Miceme skrev 2011-04-14 17:17:33 följande:

Ha ha ne 30000 är ju faktiskt inte mycket pengar när det gäller bröllop

Funkade länken?

30 000 får man ju knappt en huvudrätt för till våra många gäster! Ja, länken funkade. Ska åka dit och titta men tror det är den som är jättetunn på baksidan.
    Sommarbrud skrev 2011-04-14 17:19:20 följande:
    Ni har inte sagt vad ert bröllop kostar?? :)
    As if! Den enda som har full inside sight är mamma för hon kan ta det. Hon tycker det kostar mkt (men det konstaterandet gör vi ju alla) men inte mer än så. Nej, men svärisarna frågade mig om vad det kostar och var vi ska vara en gång när inte sambon var med (sambon har vägrat tala om nåt för dem men jag kan inte stå emot sån press ). Jag berättade vad cateringen skulle gå på om vi väljer bjärka säby vilket är ungefär 1/3, kanske hälften av vad totalsumman blir. Men samtidigt fick jag ju fram då att vi är 80-100 gäster (beroende på lokalens begränsningar) och då förstod de att det blev så mkt. Däremot kunde de inte förstå att det kunde bli så många. Öööh, räkna! Och det är nästan bara släkt. Sambons sida är dessutom en hängiven sådan och min släkt är lika stor. Men svärmor ställde sig på min sida och snäste att det fattar han väl att det blir så många! Bless her...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-14 17:21:42 följande:
    Tack, vad snällt sagt. Matchningen blir nog bra. Är bara jag som fått lite storhetsvansinne. När vi började titta på förlovningsringar vill jag ha smalaste möjliga både till förlovn och vigsel och helst inte behöva ha dem på mig alls (gillar inte smycken). Men nu är jag helt såld och vill typ ha så här!

Men vad fina!! Man får ju storhetsvansinne när man håller på att planera! Får se vad ajg beställer på söndag men det är farligt o titta för mkt
  • Miceme

Nu blir jag hungrig av allt gratäng snack och till råga på allt hittade jag baguette diamanter och det fick mig helt osökt att tänka på varm vitlöksbaguette Förvånad

• Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-04-14 17:36:51 följande:
    Nu blir jag hungrig av allt gratäng snack och till råga på allt hittade jag baguette diamanter och det fick mig helt osökt att tänka på varm vitlöksbaguette Förvånad
    HAHAHAAH
  • Skumboll

Jösses, det låter ju som ett kul bröllop.... inte!
    Snacka om extremt, då kanske man skulle hållt det litet istället, gift sig borgerligt och inte haft någon fest efteråt. Fast ja, de kanske hade kul? 

Haha, 30 papp är ju verkligen ingenting när det kommer till bröllop. Det är ju ungefär vad vår fotograf kostar, eeeeh. 
  • Sommarbrud

1700tal: Vi berättar inte heller allt för sväföräldrarna inte för att de frågar heller,,, de vill nog inte veta för då skulle de få magsår på en gång :)

• Mia4
    1700tal skrev 2011-04-14 17:21:42 följande:

Hahaha...som med klänningarna! Flört 

Jag skulle "bara" ha två släta rödguldsringar med en solitär mellan dem. Min mamma har det så och jag har alltid tyckt att det har varit snyggt. Dessutom kan man ha solitären när man vill känna sig lite extra fin (jag klarar inte att ha en solitär ring i vardagen), men som sagt så blev det inte.   

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!