• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • nica83
    Skumboll skrev 2011-04-14 15:06:09 följande:
    Jag har nog visat innan men här är min vigselring (kommer enbart ha denna, förlovningsring har jag ingen)

Så vacker den också! Det blir lite så man tappar andan tycker jag, så känner jag för min ring också när den kommer på fingret
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-14 14:58:37 följande:
    1700 tal: Jag håller fortfarande på ettan men det är absolut inget fel på tvåan, jag gillar dock inte den gulaktiga färgen. Men du gillar ju den och har du haft den som favorit så länge utan att tröttna då kan det ju faktiskt vara så att detta är Klänningen för dig
    Jag gillar inte heller den gula champagnefärgen, hemsk! Men det är ju polyestertaften, den färgen det isf blir är "riktig" ivory, dvs benvit.
    Miceme skrev 2011-04-14 15:04:08 följande:
    1700tal skrev 2011-04-14 14:53:34 följande:
    Åh, var det där din vigselring? Så fin! Var kommer den ifrån?
    Ja det är det, älskar den. Köpt på vigselbutiken.se
    Var inne och provade i butik först och det var tur för jag hade aldrig valt ringen utav bilderna på nätet och den jag hade valt efter bilderna ville jag verkligen inte ha när jag såg den på riktigt
    Väldigt fin är den, helt i min smak...
  • KhiraLii
    1700tal skrev 2011-04-14 14:38:08 följande:
    Tror att 2an är en kopia/millys inspiration av denna, en maggie sottero. Och orginalet verkar vara i satin (förmodligen i polyestersatin visserligen, maggies klänningar verkar alla vara det), så här får man en lite bättre uppfattningen hur den blir i satin. Milly har ju gjort den i taft.

Julius bridal är också en kopiesida men korrekt originalet är en Maggie Sottero kallad Victoriana i taft. Det är en jättepopulär klänning och det kryllar av forumtrådar i internationella forum om vilka accessoarer som passar, bustles, underkjolar etc. Det finns massa inspiration att hämta om just denna klänning, ett litet tips. Flört.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-14 15:18:58 följande:
    Jag gillar inte heller den gula champagnefärgen, hemsk! Men det är ju polyestertaften, den färgen det isf blir är "riktig" ivory, dvs benvit.
    Ja det är det, älskar den. Köpt på vigselbutiken.se
    Var inne och provade i butik först och det var tur för jag hade aldrig valt ringen utav bilderna på nätet och den jag hade valt efter bilderna ville jag verkligen inte ha när jag såg den på riktigt
    Väldigt fin är den, helt i min smak...
    Okej jag trodde det var den färgen du gillade och den är inte min melodi. Men Ivory!
    Hade jag börjat om så hade jag valt en ivoryfärgad klänning.

Tack!
  • Mia4
    Ja det är den: Jag är egentligen inte överförtjust över att blanda färger på metaller men det är bara diamanterna som syns uppåt när jag har ringen på.
    Förlovningsringen är numera helt slät i rött guld, men när vu köpte dem så var guldet slipat i olika riktingar som var en snygg effekt men det har slitits ner, tråkigt!
    Mina ringar hade jag helt klart för mig i huvudet innan jag gick till guldsmeden.... Det blev inte riktigt så som jag tänkt mig! Flört 

Jag har också varit emot att blanda vitt och rött guld, men numera är jag lycklig ägare till tre nya ringar! En slät i rött guld (förlovningsring), en allians i rött guld (vigselring) och en solitär vitguldsring (morgongåva). Alla ringarna är gjorda efter samma skena.

Som sagt inte som jag tänkt mig från början, men det blev en snygg kombination och det bästa är att jag kan kombinera den på olika sätt! 
    Jag har nog visat innan men här är min vigselring (kommer enbart ha denna, förlovningsring har jag ingen)
    Vad fina! Ett mycket bra val!
  • Miceme
    Mia4 skrev 2011-04-14 15:28:26 följande:
    Mina ringar hade jag helt klart för mig i huvudet innan jag gick till guldsmeden.... Det blev inte riktigt så som jag tänkt mig! Flört 

Jag har också varit emot att blanda vitt och rött guld, men numera är jag lycklig ägare till tre nya ringar! En slät i rött guld (förlovningsring), en allians i rött guld (vigselring) och en solitär vitguldsring (morgongåva). Alla ringarna är gjorda efter samma skena.

Som sagt inte som jag tänkt mig från början, men det blev en snygg kombination och det bästa är att jag kan kombinera den på olika sätt! 
    Vad fina! Ett mycket bra val!
    Ja ringarna måste upplevas för att kunna besluta om, jag tyckte att det vita guldet lyfte fram diamanterna på ett mycket finare sätt.
    Kan tänka mig att det är jättefin kombo
  • 1700tal
    KhiraLii skrev 2011-04-14 15:22:17 följande:
    Julius bridal är också en kopiesida men korrekt originalet är en Maggie Sottero kallad Victoriana i taft. Det är en jättepopulär klänning och det kryllar av forumtrådar i internationella forum om vilka accessoarer som passar, bustles, underkjolar etc. Det finns massa inspiration att hämta om just denna klänning, ett litet tips. Flört.
    Hm, konstigt, för när jag googlar på viktoriana kommer det bilder på en modell som inte är särskilt lik varken den från julius eller milly. Vissa likheter finns dock på turnyren därbak. Medan den från julius och milly är väldigt lika varann.

Här är ju orginalbilden av maggies viktoriana. Inte ett dugg likt... Obestämd Har ingen bubble hem tex.

• Miceme
    1700tal skrev 2011-04-14 15:33:23 följande:
    Hm, konstigt, för när jag googlar på viktoriana kommer det bilder på en modell som inte är särskilt lik varken den från julius eller milly. Vissa likheter finns dock på turnyren därbak. Medan den från julius och milly är väldigt lika varann.

Här är ju orginalbilden av maggies viktoriana. Inte ett dugg likt... Obestämd Har ingen bubble hem tex.

Kjolen ser ut lite som att man stuckit hål på den modellen ovan
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-14 15:35:56 följande:
    Kjolen ser ut lite som att man stuckit hål på den modellen ovan
    Mohahaha, jag dör vilken bra beskrivning! Men eller hur, inte särskilt mkt gemensamt med varann...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!