Amejuli skrev 2011-07-21 22:32:55 följande:
Nej jag har precis rättat till fodret på bilderna. Det kommer liksom fram när man rör sig lite. Sen är den något stor så jag får använde tejp eller sy dit tryckknappar så att den hålls uppe. Orkar inte riktigt pilla med att sy in den och det syns ju inte direkt.
Nej, du behöver inte känna dig elak. Jag fick ungefär samma tanke när jag såg dem först
De åkte bort illa kvickt! Jag var lite tveksam först när jag beställde den för den är ju rätt gullig eller "pluttinuttig" och då jag har lite byst så kan det se lite konstigt och vulgärt ut (Syns ju inte direkt då jag tagit korten från sidan :-P ). Sen är jag inte så gullig av mig heller :-P Men jag tycker inte det blev allt för gulligt och det vägs ju upp av att min andra klänning som inte alls är den typen. Sen tror jag det blir bättre om man kortar den så det blir lite mer 50-talskänsla liksom. Tänkte nog korta den till knäna ungefär. Det borde väl kunna bli bra?
Ja, den var rätt puffig. Jag har ändå slätat till den för att få ner den lite precis innan korten, haha. Det var tre lager tyll och sen ett lager med tyg under liksom.
Tycker den blir helt ok att dansa runt i på kvällen så jag slipper släpa runt med min andra med släp som jag har på vigseln.
Den andra köpte jag i butik och det är ju onekligen lite mer förutsägbart när man har provat den innan!
Jag tycker det blir en jättefin "dansklänning"! Och fägen blev ju toppen, jättefint med det lite mörkare bandet. Du kanske skall korta den lite i taget om du orkar, så du inte ångrar dig och tycker den känns för kort plötsligt?