• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Junibruden skrev 2011-04-15 10:24:07 följande:
    läste precis tråden om millys konka och det är ju bara någon som tror att de konkat på grund av meddelandet som kommer upp på millys sida "Company not found..." men meddelandet har ju kommit sedan de öppnade den nya sidan... meddelandet har ju diskuterats i den här (eller var det förra) kinaklänningstråden också... så jag tror inte att vi behöver oroa oss... Solig
    Ja men precis, jag tror snarare att det är så att de fortfarande har problem med hemsidan/tekniken. 
  • awarwen
    nica83 skrev 2011-04-15 10:14:04 följande:
    Å jag förstår. Lite så kommer jag också behöva göra eftersom jag har 10 kilo kvar sedan bebis kom. Kämpa på! Med klänningen som mål lär du lyckas . Jag tar gärna en titt i varje fall, är nyfiken på kvaliteten på klänningen och riktiga bilder från riktiga kunder är ju det bästa i det fallet! Ung vilken prisnivå beställde du på? 3-400 dollar?
    160 dollar inkl frakt. Sen beställde jag en jacka också, men den kostade bara 61 dollar.
    Jag ska fota så fort jag kommer hem. Men då hänger den på en galge, så du får bortse från att den ser "hängig" ut. Det gör ju alla klänningar om de inte har ngn i sig. Tungan ute
  • Humlan66
    awarwen skrev 2011-04-15 10:11:16 följande:
    Inte på den jag har fått hem, tyvärr. Jag kommer ju inte i den än...
    Jag beställde en klänning utifrån hur mkt jag räknar med att gå ner och det saknar nu 5cm över rumpan.
    Den har stått still i stort sett hela tiden, går däremot ner i övrigt. Skumt! Men fettet sitter väl hårdast där kanske.
    Jag kan ju ta kort på klänningen ändå om du vill. Utan att jag är i den menar jag. Skrattande
    Ja lägg gärna ut en bild på din klänning .
    Den kontakten du fick, det va inte en svensk kontakt ? Lust att dela med dig ?
    Hur betalade du ? Via paypal ?

Jag har skapat mig ett konto på den sidan som någon frågade om .

Men det va jätteskumt nyss för jag testade igen att komma in,, och då fick jag nått slags felmedelande på skärmen MEN det stod little coral högst upp :-s... Är det samma företag typ ?

Tror ni på hjälp från ovan ? .. Hände en skitskum grej här idag .. jag hade tappat bort min förlovningsring och letade som en galning- har nämligen inte råd att köpa ny.Jag kollade hallbordet fleeera gånger, men  nepp ingen ring där.. när jag sen bara sätter mig i köket en stund-skitlessen. reser mig och går förbi hallbordet så bara ligger den där .HUR kom den dit ?  skum
    t- Men jag tackade för hjälpen för det vet jag är viktigt när man får sån hjälp
  • Skumboll
    Sörön10 skrev 2011-04-15 10:27:46 följande:
    Ja, vi hoppas på det! =)
    Undrar om det är någon som har frågat dem, de borde ju själva kunna svara på frågan.... 
  • Darling Daisy
    Humlan66 skrev 2011-04-15 10:28:03 följande:
    Tror ni på hjälp från ovan ? .. Hände en skitskum grej här idag .. jag hade tappat bort min förlovningsring och letade som en galning- har nämligen inte råd att köpa ny.Jag kollade hallbordet fleeera gånger, men  nepp ingen ring där.. när jag sen bara sätter mig i köket en stund-skitlessen. reser mig och går förbi hallbordet så bara ligger den där .HUR kom den dit ?  skum
    Oj, vad häftigt!!
  • awarwen
    Humlan66 skrev 2011-04-15 10:28:03 följande:
    Ja lägg gärna ut en bild på din klänning .
    Den kontakten du fick, det va inte en svensk kontakt ? Lust att dela med dig ?
    Hur betalade du ? Via paypal ?

Jag har skapat mig ett konto på den sidan som någon frågade om .

Men det va jätteskumt nyss för jag testade igen att komma in,, och då fick jag nått slags felmedelande på skärmen MEN det stod little coral högst upp :-s... Är det samma företag typ ?

Nej, det var inte en svensk kontakt.
    Här är mailadressen jag använde eastbridal23@yahoo.com.cn. Tjejen jag mailade med heter Emily, men det är ju inte säkert att du får samma.
    Jag betalade via paypal och det fungerade jättebra. Fick en faktura via mail och sen betalade jag den via paypal. Nemas problemas Skrattande

Uj, vad skumt med ringen. Du hade kanske en liten ängel i hallen som hörde din förtvivlan och la dit den åt dig. Man vet aldrig. Solig
  • Darling Daisy

Ni som fått hem klänningar med spets på/i - hur känns spetsen? Jag har varit lite sugen på en spetsklänning ända från start, men när jag kom ut i butik och kände på spetsklänningarna så var de alldeles hårda, vassa och nästan styva. Jag tänker mig en spetsklänning som en mjuk följsam skön klänning och gav upp alla spetsdrömmar. Fast man kan ju alltid ändra sig.... och vi har väl redan konstaterat att man i princip måste ha fler än en klänning?

• Skumboll
    Skumboll skrev 2011-04-15 10:29:23 följande:
    Undrar om det är någon som har frågat dem, de borde ju själva kunna svara på frågan.... 
    Jag frågade i alla fall Bella nu och fick detta svar;

"Nonsense. We are going very well and this season is also our peak season. We have to make above 700 dresses every month currently."
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-04-15 10:40:31 följande:
    Jag frågade i alla fall Bella nu och fick detta svar;

"Nonsense. We are going very well and this season is also our peak season. We have to make above 700 dresses every month currently."
    Shit, det är många klänningar det!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!