• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • S2011

awarwen & darling daisy: haha, det blir nog kanske bäst så Glad man blir ju ruinerad av den här tråden Flört

nica83: oj! supersupersöt klänning! milanoo är nog dock det företag som fått mest blandade omdömen, vad jag sett. men jag har ju inte beställt där själv, så jag ska egentligen inte uttala mig.

• nica83
    S2011 skrev 2011-04-15 11:55:29 följande:
    awarwen & darling daisy: haha, det blir nog kanske bäst så Glad man blir ju ruinerad av den här tråden Flört

nica83: oj! supersupersöt klänning! milanoo är nog dock det företag som fått mest blandade omdömen, vad jag sett. men jag har ju inte beställt där själv, så jag ska egentligen inte uttala mig.
    Ja det känns lite som en chansning. Men går den hem har man kommit billigt undan... gud så svårt... Vad tror du om den här modellen, det känns som den kan gå hem i billigt material?
  • Junibruden

Här är bilderna på min färdiga klänning från Milly:

Bilderna är inte de bästa.... Jag stressade en hel del på Bella, så hon påstod att jag inte skulle bli rädd för bilderna, de hade bara snabbt satt den på en provdocka för att ta bilderna...
    Snörningen i ryggen fattas ju på bilderna, men den ska alltså vara där. Rosetten ser iaf på bilden för rosa ut, men jag får se i verkligeheten hur den ser ut och sedan bestämma om jag ska ha en rosett alls och får jag lov att sy en ny. Rosetten sitter ju löst, så inget problem att byta ut/ ta bort.

Nu ska klänningen då tvättas och imorgon skickas den iväg, så allra allra senast i slutet på nästa vecka borde jag ha den.

• Humlan66

Men SHIT- jag sitter oxå och kollar på skor och ska beställa fast från Milly.. lite skumt dock för det står vita men bilden ser skon ut son ivory.Undrar om cineserna menar vit vit eller ivoryvit,man vet ju inte så noga med dom fniss

• S2011
    nica83 skrev 2011-04-15 11:56:51 följande:
    Ja det känns lite som en chansning. Men går den hem har man kommit billigt undan... gud så svårt... Vad tror du om den här modellen, det känns som den kan gå hem i billigt material?
    Tror säkert den kan bli superfin, det brukar de allra flesta bli. När det gäller klänningar med "ballerina-fluff" utanpå så är jag dock lite rädd för att det ska bli plastkänsla på fluffet, särskilt om det görs i glansigt material. Men, jag borde egentligen lämna över materialsnacket till 1700-tal, som är sååå mycket bättre på det än jag.
    Som sagt, det kan verkligen bli en fullträff av den klänningen. Kanske nån annan har bättre insikt i vad milanoo använder för material och om det verkar vara bra kvalitet?
    Junibruden skrev 2011-04-15 11:59:05 följande:

Bilderna är inte de bästa.... Jag stressade en hel del på Bella, så hon påstod att jag inte skulle bli rädd för bilderna, de hade bara snabbt satt den på en provdocka för att ta bilderna...
    Snörningen i ryggen fattas ju på bilderna, men den ska alltså vara där. Rosetten ser iaf på bilden för rosa ut, men jag får se i verkligeheten hur den ser ut och sedan bestämma om jag ska ha en rosett alls och får jag lov att sy en ny. Rosetten sitter ju löst, så inget problem att byta ut/ ta bort.

Nu ska klänningen då tvättas och imorgon skickas den iväg, så allra allra senast i slutet på nästa vecka borde jag ha den.

Shiiiiit! Den är ju jättefin!! Jag tycker att bandet såg super ut; tror det blir lite annat när du ser den på riktigt (milly verkar vara duktig på att få blixtblänk på alla sina bilder...).

• nica83

Den ser ju jättefin ut! Svårt att avgöra på bild hur rosa rosetten är men som sagt sitter den ju löst så det kommer att ordna sig. Spännande att se hur den sitter på sen också men ser ju lovande ut
  • Junibruden
    nica83 skrev 2011-04-15 11:50:17 följande:
    Hur många klänningar fick man beställa sa ni?!?!   Nu är jag ju kär i den här klänningen. Tänk er med en fin knut i håret och söta (och SKÖNA) ballerinaskor till? Jag är ju bara 5 cm kortare än m2b så jag vill inte ha så mycket klack och det passar ju till den här skönheten till klänning...

Någon här som har beställt från Milanoo och har bild på sin klänning? Nöjda?
    den med ballerinor blir ju perfekt
    så beställ bara... här är visst många som beställt från milaano, men är inte säker om någon ännu fått hem sin brudklänning, bara andra snygga festklänningar...
  • Sommarbrud

Fin!! Bandet är ju det bästa, tror också att färgen är bättre i verkligheten. Älskar klänningar med band! Väldigt fin modell, spännande att snart få hem den :)
  • Junibruden

S2011 och nic83: tack tack för komplimangerna!! ska bli spännande att verkligen få se och röra och klä på sig klänningen!

ni får mer bilder sen när jag fått hem den

• soffia

Gud vilken kanon tråd!!
    Jag är i det stadiet då jag funderar på en kina klänning, men jag vet inte om jag vågar? Tänk om jag blir jättebesviken? Men dom flesta verkar ju väldigt nöjda måste jag säga....vilka tillverkare är dom "största" tillverkarna i kina? alltså från vilka företag beställs det mest ifrån? Har läst om Milanoo och Landy och även Millybridal..

Jag ska gifta mig nästa sommar!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!