• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Nu pyser jag, ska till svärisarna över helgen. Blir nog en del bröllopssnack. Får se vad de tycker om våra alla idéer

Ha en fin helg. Jag kikar in så fort det finns tid.

• 1700tal
    Krazzzy skrev 2011-04-15 15:53:16 följande:
    Hahaha, ja jag ska försöka få ording på siffror och kvitton att kontera Förvånad kan ju sluta hur som hellst Skrattande

Hur försvarar man det till alla revisorer ??
    Ehh, jo , jag typ hade skit kul ... eller nåt Oskyldig 
    Hehe, låter farligt! Själv har jag slutat med siffrorna nu. Visserligen ingen kontering men beställning så det hade kunnat sluta lika illa det! Hur skulle det  förklaras till chefen så, uups, det kom hem 50 pallar istället för 5... Blev visst 30 ton krukor istället för 3... Guld i mun Råkade blanda ihop en smily på BT med en extra nolla typ... Oskyldig
    Miceme skrev 2011-04-15 15:55:19 följande:
    "Är det ditt eller mitt företag ??? Just det! Jag konterar hur jag vill!!!"
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-15 15:57:12 följande:
    Jaså, du har en meter långt släp? Men då blir det nog bra med 3 m. Tror min första klänning har kortare än 1 m släp. Obestämd Kör på det du! Skrattande
    Miceme skrev 2011-04-15 15:41:50 följande:
    Ja det står ju 1 2 eller 3 T på ebay på två T ser det ut som de har den långa slöjan plus en kortare upptill.
    Kan det betyda lager??
    Hmmm... Lager heter ju layer. Skumt! Aldrig sett eller hört förr. Undrar vad T skulle vara förkortat av då? Men lager låter ju rimligt annars för det varierar ju...

Jag har ett tiotal slöjor här hemma med alla tänkbara lager. Men måste säga att jag klart föredrar de med ett lager.. Hur många lager hade du tänkt då, fler än ett?
    Ja det får nog bli 3 m och så ser jag på flera andra att den vidaste delen många gånger är 72 inch
    Train eller något sånt tror jag att det kan vara.
    Jag kan av-slöja (skrattar själv) att jag bara vill ha ett lager tycker om att allt syns igenom, jag hittar flera fina slöjor men de är alltid på 2 eller 3 T
  • 1700tal
    sasssyy skrev 2011-04-15 15:57:46 följande:
    herreguuud vad ni käbblar.. jag hinner inte med.. har suttit o kollat igenom alla länkar i trådstarten... suck. blir galen...

Har hittat flera modeller som känns rätt men ska åka o prova någonstans så att jag kan se hur typen av klänning sitter på fyrkantiga lilla mig...

Vad har ni för erfarenheter? Vilka företag är bäst utav de i trådstarten?? Jag orkar liksom inte plöja hela tråden..även om ni är hysteriskt roliga haha
    Oj, det var ambitiöst av dig! Men en eloge för försöket ska du ha!!

Men de flesta käbblarna har inte fått hem sina klänningar än men på sid 127 kan du se varifrån alla beställt. Skrattande Annars är nog Landy och Milly ganska "vanliga" att beställa från. Milly är duktiga på spets. Landy har fått lite dålig kritik i tråden de sista klänningarna som kommit därifrån men annars tycker jag (som hängt med läääänge Flört) att de brukar få bra kritik. Kanske har de anställt en ny sömmerska med darr på handen?? Flört

Ut och prova med dig och berätta sen vilka modeller och stilar du fastnade för! Och bilder på de du gillar vill vi se! Skrattande
  • Miceme
    Krazzzy skrev 2011-04-15 16:00:40 följande:
    Det tar vi en fredags Skål på Tyst
    sasssyy skrev 2011-04-15 15:57:46 följande:
    herreguuud vad ni käbblar.. jag hinner inte med.. har suttit o kollat igenom alla länkar i trådstarten... suck. blir galen...

Har hittat flera modeller som känns rätt men ska åka o prova någonstans så att jag kan se hur typen av klänning sitter på fyrkantiga lilla mig...

Vad har ni för erfarenheter? Vilka företag är bäst utav de i trådstarten?? Jag orkar liksom inte plöja hela tråden..även om ni är hysteriskt roliga haha
    Jag kan inte säga vilket som är bäst alla har både positiva och negativa omdömen det beror nog lite på vad du har tänkt dig för klänning, säger som skumboll att Milly och Landy är störst men det finns även milanoo som många beställt av och wholesale fick fina recensioner tidigare i veckan. Så det är svårt att säga
    Darling Daisy skrev 2011-04-15 16:02:15 följande:
    Nu pyser jag, ska till svärisarna över helgen. Blir nog en del bröllopssnack. Får se vad de tycker om våra alla idéer

Detsamma till dig!
  • 1700tal
    Krazzzy skrev 2011-04-15 16:00:40 följande:
    Det tar vi en fredags Skål på Tyst
    Skål

Ha det gott! Hoppas de inte dissar allt för mkt så ni blir osams bara!
    Miceme skrev 2011-04-15 16:03:46 följande:
    Ja det får nog bli 3 m och så ser jag på flera andra att den vidaste delen många gånger är 72 inch
    Jag kan av-slöja (skrattar själv) att jag bara vill ha ett lager tycker om att allt syns igenom, jag hittar flera fina slöjor men de är alltid på 2 eller 3 T
    Va, vidaste delen 72 inch train?? Nu fattade jag ingenting... Var det bredden som var 180 cm eller släpet (train)??
  • Krazzzy
    Miceme skrev 2011-04-15 16:03:46 följande:
    HAHAHAHAHA !!! Av-slöja !!!!!!!!!!!! Cool

Gud nu ska jag nog gå hem !! Klarar inte att skratta mer Tyst Är ju dessutom fredags trött så humorn är verkligen på topp = Väldigt lätt road just nu !Solig
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-15 16:10:38 följande:
    Skål

Ha det gott! Hoppas de inte dissar allt för mkt så ni blir osams bara! Va, vidaste delen 72 inch train?? Nu fattade jag ingenting... Var det bredden som var 180 cm eller släpet (train)??
    bredden där slöjan är som bredast tar jag det som, varför ska han ha slöjan custom made kunde han inte bara bestämma åt mig, så allt hade varit hans fel om jag inte fick som jag ville ha
  • S2011

nu kom gubben hem - dags för fredagsmys med american pizza och criminal minds.
    (jag vet, jag vet. pizza motverkar viktnedgången lite, men whatta..)
    Skål  på er så länge!

• Miceme
    S2011 skrev 2011-04-15 16:22:20 följande:
    nu kom gubben hem - dags för fredagsmys med american pizza och criminal minds.
    (jag vet, jag vet. pizza motverkar viktnedgången lite, men whatta..)
    Skål  på er så länge!
    Ät fort så hinner inte kroppen fatta att den intar kalorier!
    Skål
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!