• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Krazzzy skrev 2011-04-15 16:11:05 följande:
    HAHAHAHAHA !!! Av-slöja !!!!!!!!!!!! Cool

Gud nu ska jag nog gå hem !! Klarar inte att skratta mer Tyst Är ju dessutom fredags trött så humorn är verkligen på topp = Väldigt lätt road just nu !Solig
    AV-slöjandet såg jag inte ens!! Haha! Skrattar i efterhand...
  • 1700tal
    S2011 skrev 2011-04-15 16:22:20 följande:
    nu kom gubben hem - dags för fredagsmys med american pizza och criminal minds.
    (jag vet, jag vet. pizza motverkar viktnedgången lite, men whatta..)
    Skål  på er så länge!
    Åh, vad gött det lät! Min gubbe (fast han mer är min toy boy, iaf åldermässigt ) ska jobba ikväll och så fort jag åker härifrån har jag ingen dator på hela helgen!! Buhu... HUR ska jag klara en ensam frekväll utan er och HUUUR ska jag klara hela helgen?? Tänk vad det blir att läsa igen...
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-15 16:14:55 följande:
    bredden där slöjan är som bredast tar jag det som, varför ska han ha slöjan custom made kunde han inte bara bestämma åt mig, så allt hade varit hans fel om jag inte fick som jag ville ha
    Men varför står det då train? Obestämd Nåja, det blir säkert bra med det du skrev... Och jooo, 180 cm i bredd låter ju vettigt, tycker min blev alldeles för smal kontra längden.
    Miceme skrev 2011-04-15 16:25:11 följande:
    Ät fort så hinner inte kroppen fatta att den intar kalorier!
    Skål
    Haha, ja det sägs ju så! Liksom allt som äts från annans tallrik räknas inte heller!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-04-15 16:37:53 följande:
    Åh, vad gött det lät! Min gubbe (fast han mer är min toy boy, iaf åldermässigt ) ska jobba ikväll och så fort jag åker härifrån har jag ingen dator på hela helgen!! Buhu... HUR ska jag klara en ensam frekväll utan er och HUUUR ska jag klara hela helgen?? Tänk vad det blir att läsa igen...
    hua ingen dator :(

En Fredags Skål till alla i tråden. Bra med så många "tips" om hur man räknar kalorier så de inte räknas... Smart!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-15 16:40:49 följande:
    Men varför står det då train? Obestämd Nåja, det blir säkert bra med det du skrev... Och jooo, 180 cm i bredd låter ju vettigt, tycker min blev alldeles för smal kontra längden.
    Miceme skrev 2011-04-15 16:25:11 följande:
    Ät fort så hinner inte kroppen fatta att den intar kalorier!
    Skål
    Haha, ja det sägs ju så! Liksom allt som äts från annans tallrik räknas inte heller!
    nej det stod det inte det är bara jag som skrev i hop det jag menar att T står för något som låter liknande train.

Hittade även dessa är det det som kallas svensk design???
    Unique Blue 4 7/10' High Heel 4/5' Platform Golden Stud Peep Toe Sheepskin Fashion Pumps
  • 1700tal

På stående fot
    All mat man äter när man står upp är kalorifri. Varför det förhåller sig på detta vis är inte helt klargjort, men de aktuellaste teorierna påvisar ett samband med tyngdkraften. Kalorierna passerar uppenbarligen mag-tarmkanalen, flödar ner genom benen och genom fotsulorna ner i golvet, som elektricitet. Att gå verkar accelerera förloppet ännu mer, så om du äter glass eller korv på Kiviks marknad blir det faktiskt ett negativt kaloriintag.

Ingen ser dig
    Om du äter något, och ingen ser dig innehåller det inga kalorier.

Tv-mat
    All mat man äter framför tv:n är kalorifri. Det kan ha att göra med strålningen från apparaten, som inte bara gör kaloriintaget negativt, utan också raderar alla minnen av att någonsin ha ätit dem.

Mat & godis på bio
    Mat och godis som intages på bio innehåller inga kalorier eftersom de är en del utav underhållningen.

Ojämna kanter
    Pajer och tårtor bör skäras ordentligt i jämna bitar eller skivor. Om de inte är det ligger ansvaret för att ordna det på den som ställer undan dem. Personen ifråga måste se till att det blir rättning på kanterna genom att skära bort stötande ojämnheter, som är kalorifria när de äts.

Balanserad mat
    Om man dricker sockerfri läsk till chokladkakan tar de ut varandra. Detsamma gäller även mörk & ljus choklad.

Äta med kompisar
    Då du äter tillsammans med en vän räknas inte kalorierna i din mat, så länge du inte äter mer än din kompis.

Kakor
    Delar av kakor innehåller inga kalorier, ty då man delar kakan rinner kalorierna ut.

Vänsterhänt mat
    Om du har ett glas bål i höger hand, är allting som äts med vänster hand kalorifritt. Flera principer gäller här. Först och främst står du antagligen upp på en bröllopsmottagning eller liknande (se PÅ STÅENDE FOT). Det bildas dessutom ett elektriskt fält. Ett vått glas i ena handen skapar en negativ laddning som neutraliserar polariteten i kalorier som hålls i andra handen. Det är inte helt känt hur det fungerar, men det fungerar åt motsatt håll om du är vänsterhänt.

Mat av medicinska skäl
    Mat som medicin räknas aldrig. Denna regel omfattar varm choklad, ljummad mjölk, rostat bröd och Moster Hennys ostkaka.

Matrester
    Matrester som finns på skedar och knivar vid förberedandet av matlagning och bakning innehåller inga kalorier.

Vispgrädde, Crème Fraiche, smör
    Dessa fungerar som grötomslag som "drar ut" kalorierna ur vad än det bretts på. Efteråt kan du äta omslaget också, eftersom det har neutraliserat alla kalorier.

Mat på tandpetare
    Korv, kallskuret, ost och kex är fettbildande, om de inte spetsas på tandpetare. När man sticker hål i maten rinner kalorierna ut i botten.

Barnmat
    Allt som produceras, köps eller är tänkt som barnmat är kalorifri när den intas av vuxna. Barnmat är ett vitt begrepp, innefattande allt från en tesked aprikospuré som äts i undervisningssyfte, till de kakor som bakas för att skickas till högskolestudenten.

Välgörenhet
    Scouternas kokosbollar, basarer med hembakt bröd och kyrkkaffe har av religiösa skäl dispens, och innehåller inga kalorier.

Specialmat
    Allt som någon gjort "speciellt till dig" måste ätas oavsett kaloriinnehåll, eftersom det skulle vara hjärtlöst och okänsligt att inte göra det. Vår välvilja går inte osedd förbi.

Mat med samma färg
    Mat med samma färg har samma antal kalorier i sig. Exempel på detta är spenat och päronglass samt svamp och vit choklad. Choklad är en universell färg och går att byta mot vilken som helst.

Nattmat
    Nattamat innehåller inga kalorier. Kylskåpets lampa är inte stark nog att visa kalorierna vägen till vad man plockat ut ut kylen.

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-04-15 16:51:03 följande:
    nej det stod det inte det är bara jag som skrev i hop det jag menar att T står för något som låter liknande train.

Hittade även dessa är det det som kallas svensk design???
    Ahaa! Skrattande

OMG, vilka coola skor!!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-04-15 16:37:53 följande:
    Här är det jag som är lammköttet med den ofantliga 3 års ålderskillnaden.
    Du kanske shoppar loss på en dator så där i förbifarten
  • Sommarbrud

1700tal: HAHAHAHA jag dööör !! Så roligt ska sparas o tas fram när jag känner mig lite dålig!

• Miceme
    Attractive Pink 4 3/4' Heel Velvet Rhinestone Fashion Platform PumpsElegant 3 1/2' High Heel Black Peep Toe Flower Fashion Shoes
    Men hur fort skrev du det!??! De svart skorna här tyckte jag var riktigt snygga.
    De andra tyckte jag var fina om man tar bort rosetten, men är inte det den rosa färgen du har 1700
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!